اخبار داغ

آرای شورانشینان تبریز شفاف می‌شود/ ضرر میلیاردی بانک شهر به تبریز

آرای شورانشینان تبریز شفاف می‌شود/ ضرر میلیاردی بانک شهر به تبریز
جلسه امروز شورای شهر تبریز با حواشی مختلف به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارش آناج، جلسه امروز شورای شهر تبریز با تنش آغاز شد. چند نفری از خانواده شهدا و ایثارگران که به دلیل ایجاد برخی مشکلات در آزمون استخدامی در صحن شورا حاضر شدند در نهایت به بیرون از جلسه هدایت شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در ادامه دستور جلسه نخست در رابطه با احداث و تجهیز بازارچه‌های محلی در سطح مناطق شهرداری بررسی شد که پرویز هادی؛ رییس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شورای شهر تبریز در این خصوص اظهار داشت: بحث بازارچه‌های محلی جزو مصوبات شورای قبلی هم بود و ما از شهرداران مناطق یک و دو دعوت کردیم و قول دادند تا عید تحویل دهند و مناطق دیگر هم قرار بود آغاز کنند نه اینکه الان در مرحله انتخاب و تعیین محل بازارچه باشند.

,

وی ادامه داد: اغلب آنهایی که شمرده شد در مناطق مرفه‌نشین هستند، در حالی که هدف کمیسیون راه‌اندازی بازارچه در محلات کم‌برخوردار و فقیرنشین تبریز بود.

,

مطلبی؛ سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز هم در این خصوص گفت: نظارت بر قیمت و کیفیت محصولات ارایه شده یکی از وظایف سازمان میادین است و متاسفانه تاکنون اتفاق نیفتاده است.

,

وی ادامه داد: هدف سازمان میادین، راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در مناطق محروم و کم برخوردار است. اما انتخاب محل بازارچه‌ها در اختیار شهرداری‌های مناطق است و ما هم به محل بازارچه‌ها نقد داریم.

,

مهدی یوسفی، مسئول هماهنگی امور مناطق شهرداری تبریز هم گفت: ما ۵ بازارچه محلی داشتیم که در سه ماه اول سال جاری سه بازارچه جدید هم بر این تعداد افزوده خواهد شد.

,

وی ادامه داد: در کنار بازارچه‌ها، نقاطی در سطح شهر تبریز شناسایی شده است تا غرفه‌هایی برای عرضه محصولات در آن نقاط مستقر شود، در تلاشیم حتی بیش از تعداد تکلیف شده در بودجه، بازارچه محلی احداث کنیم.

,

اعضای شورا حرمت و احترام را نگه دارند

, اعضای شورا حرمت و احترام را نگه دارند, اعضای شورا حرمت و احترام را نگه دارند,

دومین دستور جلسه سخنرانی میان دستور حجت الاسلام زعفرانچیلر، عضو شورای شهر بود که وی در ابتدا اظهار داشت: صحبت‌های امروز من شاید برای اعضای شورا تلخ و گزنده باشد و اگر کسی ناراحت شد از من بخواهد که کلامم را قطع کنم، حرفهایم به زمان انتخاب شهردار آقای رنجبر برمی‌گردد که برخی اعضای محترم استوری گذاشتند که آغاز فرآیند انقلابی پنداری خود و غیرانقلابی پنداری دیگران شد.

,

وی ادامه داد: طبیعتا نگاه ابزاری به مفاهیم قدسی به نفع خودمان و شهر نخواهد شد و این تقابل‌گونه حرکت کردن دایره انقلاب را کوچک می‌کند.

,

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه از همانجا آجر کجی گذاشته شد، عنوان کرد: یکی از اعضای شورا بعدا تصمیمات شورا را تبعیت از نفس نامید آیا این حرف‌ها باعث بی اعتمادی مردم به مسئولین و کاهش حسن ظن در مجموعه شهرداری نخواهد بود؟

,

وی ادامه داد: از جمله خطرناکترین اتفاقاتی است که در حاشیه شورا اتفاق می‌افتد روند برچسب سازی و متهم زنی است. وقتی عضو شورا همکارش را شعبان بی مخ، باج خواه و شخصیت ژله‌ای معرفی می‌کند انتظار داریم افکار عمومی به ما چگونه نگاه کند؟

,

زعفرانچیلر تصریح کرد: وقتی ما ساعت دو شب به دیدار یک عضو شورا برای متمایل کردن رای وی به تصمیم خودمان می‌رویم آن شخصیت ژله‌ای نمی‌شود و فقط زمانیکه مخالف ما باشد شخصیت ژله‌ای دارد؟

,

وی ادامه داد: چرا فکر می‌کنیم تصمیم ما درست و تصمیمات دیگران غلط است؟آیا این همان سیاست یا با ما یا بر ما نیست؟ زمانیکه یکی از اعضای شورا برچسب اشرافیگری می‌زند چرا کسی واکنش نشان نمی‌دهد؟

,

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه خروجی این اتهامات و برچسب زنی چیست، عنوان کرد: چرا برخی اعضای شورا فکر می‌کنند که همه باید با ما هم نظر باشند و نظر مخالف ما نباید وجود داشته باشد.

,

وی ادامه داد: این روند در ظاهر شاید آرام شده باشد اما در باطن موضوعات بدتر شده و مدام اتفاقات پشت پرده رخ می‌دهد، اعضای شورای ما برخی رسانه‌های معاند شورا و فتنه نگاران را تغذیه می‌کنند و منتظرند که ما چیزی بگوییم تا برای اهداف خودشان از آن استفاده کنند.

,

زعفرانچیلر با بیان اینکه تقاضای من این است با نهایت احترام با هم حرف بزنیم و رفتار کنیم، گفت: همه ما را شورای انقلابی می‌دانند اما با این کارها و حرف‌ها ما به شورا و انقلاب ضرر می‌زنیم. در نشست خبری به موضوعات و اتفاقات جواب خواهم داد اما نه با برچسب زنی و اتهام بلکه با احترام جواب خواهم داد.

,

دستور بعدی بررسی مصوبه کمیسیون ورزش در خصوص اماکن ورزشی شهرداری تبریز که هادی در این خصوص اظهار داشت: قبلا سازمان ورزش تحویل اماکن ورزشی را برعهده داشت و به دلیل انحلال این سازمان می‌خواهیم که معاونت ورزشی این کار را برعهده گیرد.

,

در نهایت اعضای شورا با تحویل مدیریت اماکن ورزشی به معاونت ورزش موافقت کردند.

,

در ادامه اعضای شورا با دو فوریت تغییر سازمان قطار شهری به سازمان حمل و نقل ریلی به مدت یک سال موافقت کردند. همچنین اعضای شورا با یک فوریت تشکیل سازمان ورزش موافقت کردند.

,

آرای شورانشینان شفاف می‌شود

, آرای شورانشینان شفاف می‌شود, آرای شورانشینان شفاف می‌شود,

دستور جلسه بعدی بررسی مصوبه کمیسیون ورزش در خصوص تعیین وضعیت کلیه پرسنل تخصصی بدو استخدام سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری تبریز بود که هادی در این خصوص ابراز داشت: متاسفانه نیروهای تخصصی ما مانند نجات غریق‌ها یا در پستی مانند نگهبانی به کار گرفته می‌شود یا به صورت موقت در استخرها حضور دارند.

,

یوسفی در پاسخ گفت: در کمترین زمان این موضوع را حل خواهیم کرد و نیازی به مصوبه وجود ندارد.

,

همچنین دو فوریت شفافیت آرای اعضای شورا با موافقت اعضا به تصویب رسید.

,

بانک شهر و ضررهای میلیاردی به شهر

, بانک شهر و ضررهای میلیاردی به شهر, بانک شهر و ضررهای میلیاردی به شهر,

در ادامه این جلسه حجت الاسلام برگی با انتقاد از وضعیت بانک شهر اظهار داشت: بانک شهر در تبریز ریالی از سال ۸۸ اجاره نداده است بدون اینکه ریالی برای شهرداری منفعت داشته باشد، کارشناس رسمی دادگستری ملک ۱۴۰ متری بانک را ۴۵ متر گزارش داده و بعدا گفته که اشتباه کردم!

,

وی ادامه داد: اینکه چون همسر فلان مدیر در انتخابات شکست خورده و برای اینکه افسرده نشود در بانک شهر مشغول به کار شود و امتیازاتی به بانک بدهند را چه کسی پاسخگوست؟

,

رئیس شورای شهر تبریز تاکید کرد: این حق میلیاردی چرا باید به بانک شهر داده شود؟ لطفا نهادهای نظارتی وارد بحث شود که با ثمن بخس به بانک شهر چه ضررهایی به شهر وارد شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه