اخبار داغ

معلم جلوه عشق و ایثار؛

معلم؛ راهنمای خوبی‌ها و هدایتگر بیدارکننده/ نقش تربیتی و مهم معلمان در جامعه

معلم؛ راهنمای خوبی‌ها و هدایتگر بیدارکننده/ نقش تربیتی و مهم معلمان در جامعه
نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند و در واقع معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌ هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، دوازدهم اردیبهشت ماه در تقویم مصادف با سالروز شهادت پاره تن امام راحل (قدس سره)، استاد شهید مرتضی مطهری (ره) بوده و به نام روز معلم نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

روز معلم یاد آور خلوص، نبوغ و فضائل بی شمار مردی است از تبار ایمان، روز بزرگداشت دانشمند کم نظیر، متفکر شهید، علامه مرتضی مطهری که خلعت معلمی بر قامت رسایش برازنده بود و علاوه بر برخورداری از «مداد العلماء» با نثار خون خویش مصداق «دماء الشهداء» نیز گردید و از دو ویژگی علم و شهادت بهره مند شد.

,

شهید مطهری، معلم فکری انقلاب ما و همواره در حال تعلیم بودند و  همه افکار و اندیشه ها را جمع کرده و مطابق با قرآن و اسلام به آنها پاسخ می دادند و اندیشه و عقاید دیگران را نقد می کردند.

,

مقام شامخ معلم آنقدر رفیع و ارزنده است که در حیطه کلام و سخن نمی گنجد و از سوی دیگر آینده هر جامعه ای در سیمای کنونی آموزش و پرورش آن جامعه نمایان بوده و سعادت جامعه در دست توانای معلمان است و در حقیقت نقش معلم به عنوان کنشگر اصلی درنظام تعلیم و تربیت بسیار حساس و قابل توجه است .

,

نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند و در واقع معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌ هستند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا برای مردم است.

,

معلمان هدایتگر جامعه هستند

, معلمان هدایتگر جامعه هستند, معلمان هدایتگر جامعه هستند,

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفت و گو با خبرنگارما ، اظهار کرد: نامگذاری سالگرد شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم نشانگر جایگاه والای معلمان است که هم تراز شخصیت بزرگی نظیر استاد شهید شده اند.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: معلمین مدارس و استادمعلمین در حوزه علمیه و دانشگاه ها جزو خواص جامعه محسوب می شوند چراکه این اقشار به عنوان تربیت کنندگان آینده سازان بوده و به نوعی جایگاه و تراز علمی اجتماع وابسته به عملکرد آن ها است.

,

وی گفت: دنیای امروزی به سمتی سوق داده می شود که در آن جایگاه و مقام معلمان به خوبی شناخته شده و زمینه پرداختن به امورات مربوط به اصلاح زندگی این قشر زحمتکش بیش از پیش فراهم می شود.

,
دیرباز تصریح کرد: بیان جایگاه تعلیم و تربیت در احادیث، روایات و آیات قرآنی خود نشان دهنده اهمیت قشر معلم در دین اسلام و جوامع اسلامی دارد که می تواند به عنوان نماد تجلیل و تکریم معلمان نیز به حساب آید.
,
دیرباز تصریح کرد: بیان جایگاه تعلیم و تربیت در احادیث، روایات و آیات قرآنی خود نشان دهنده اهمیت قشر معلم در دین اسلام و جوامع اسلامی دارد که می تواند به عنوان نماد تجلیل و تکریم معلمان نیز به حساب آید.
,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام خمینی(ره) در سخنان خود جایگاه معلم را به انبیای الهی تشبیه کرده و این نشانگر اوج علاقه و اعتقاد امام(ره) به عنوان یکی از علمای برجسته دینی و استاد عرفان و اخلاق به معلمان است.

,

وی، با اشاره به ضرورت تکریم معلمان به عنوان جامعه سازان نیز گفت: نباید تکریم معلمان به نوعی باشد که این قشر زحمتکش به فکر تامین نیازهای اولیه زندگی خود باشند چراکه در این صورت توجهشان به آموزش فرزندان این مرز و بوم اندک شده و در نتیجه آینده کشور دچار خطا می شود.

,

تعلیم و تربیت بزرگترین وظیفه معلمان است

, تعلیم و تربیت بزرگترین وظیفه معلمان است, تعلیم و تربیت بزرگترین وظیفه معلمان است,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اهمیت مقام و رسالت معلمی، می گوید: تعلیم و تربیت وظیفه و رسالت مهمی است که خداوند برعهده پیامبر اکرم(ص) گذاشت و معلمی نیز شغل انبیاست چون رسالتشان تعلیم و تربیت است.

,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت بزرگترین وظیفه است که بر عهده معلمان است، ادامه می دهد: پیامبر گرامی اسلام می فرمایند که معلم شایسته چند ویژگی دارد که عبارتنداز اینکه متربی و دانش آموز را از جهل به علم برساند، دانش آموز را از چاپلوسی به سمت اقتدار ببرد و دانش آموز را از کبر و غرور به سمت تواضع و فروتنی سوق دهد.

,

وی با بیان اینکه معلمان باید مانند شمع بسوزند و به دانش آموزان خود علم یاد دهند، گفت: اگر با عشق و علاقه بر سر کلاس درس حاضر شوید، دانش آموزان نیز با عشق و علاقه به سمت علم آموزی می آیند.

,

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: دانش آموزان امانتی در دست معلمان هستند و معلمان باید به جای مسائل حاشیه ای، دانش آموزان را به علم آموزی ترغیب کنند.

,

حسن زاده هم چنین بر لزوم تبیین و مطالعه کتب شهیدمطهری در بین دانش آموزان و نسل جوان و نوجوان نیز تاکید کرد و افزئد: هدف شهیدمطهری پاسخ به شبهات بود و لازم است کتب ایشان مورد توجه واقع شود.

,
نقش تربیتی و مهم معلمان در جامعه
,
نقش تربیتی و مهم معلمان در جامعه
, نقش تربیتی و مهم معلمان در جامعه, نقش تربیتی و مهم معلمان در جامعه,

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر توجه ویژه به معلمان و فرهنگیان، اظهار کرد: باید به معلمان توجه ویژه شود، چرا که این موضوع می تواند در آیتم هایی مانند قدرت اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و… در جامعه و جهان تاثیرگذار است.

,

مهدی عیسی زاده به نقش تربیتی و مهم معلمان در جامعه اشاره کرد و گفت: معلمان به عنوان تربیت دهندگان آینده سازان و نمایندگان و پزشکان و متخصصان و… آینده کشور هستند و هر چه در این زمینه هزینه کنیم در واقع سرمایه کشور را افزایش می دهیم.

,

وی هم چنین با بیان اینکه یکی از دغدغه های مجلس رفع مشکلات فرهنگیان بوده است؛ اظهار کرد: بنده جزو کسانی هستم که بارها در مجلس چه در این دوره و چه در دوره های قبل در دفاع از حق و حقوق و افزایش حقوق معلمان صحبت کرده ام .

,

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت امور تربیتی و پرورشی در مدارس، گفت:  باید فضای معنوی و موضوعات تربیتی و پرورشی را در مدارس و آموزش و پرورش تقویت کرده و پرورش نباید در نظام آموزش و پرورش مغفول بماند.

,

عیسی زاده با تاکید بر اینکه باید به موضوع تربیت و پرورش اهمیت داد، گفت: دانش آموزان و معلمین آن مقطع زمانی با روحیه معنوی که بالاتر از آموزش هم بود، در جبهه ها حاضر می شدند و امروز نیز در عرصه علمی و فرهنگی این روحیه معنوی و پرورشی مورد توجه بوده و تعلیم که مقدم بر تربیت است در آموزش و پرورش نیز تحقق یابد.

,

کوتاه سخن اینکه معلمان در کنار نقش مهم و تعیین کننده خود، امروز رسالت خطیر و مهمی دارندو آن هم هدایت جامعه به سوی الله است و هر معلمی در هر رشته ای که تدریس می کند می تواند این کار را انجام دهد و لذا معلمان باید به این وظیفه سنگین خود به نحو احسن عمل نموده و تلاش کنند تا افکار جهان بینی اسلامی را به خوبی تعلیم دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه