اخبار داغ

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

پیش بینی برداشت ۵۳۰ تن گل محمدی در کرمانشاه

پیش بینی برداشت ۵۳۰ تن گل محمدی در کرمانشاه
به گفته رحمان فیض‌قربانی یش بینی می شود امسال حدود 530 تن گل محمدی از سطح باغات استان کرمانشاه برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحمان فیض‌قربانی در گفتگو با مرصادنیوز، اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات گل محمدی در استان کرمانشاه 280 هکتار است که برداشت آن آغاز شده است.  

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه افزود: عمده سطح زیر کشت این باغات در شهرستان های هرسین و کرمانشاه وجود دارد.

 فیض قربانی گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 530 تن گل محمدی از سطح باغات استان برداشت شود.  

وی با اشاره به مزیت های این کشت، افزود: این گونه گیاهی به دلیل تحمل کم آبی یکی از مناسبترین گونه‌های قابل کشت در استان است که در راستای اصلاح الگوی کشت جز سیاست‌های جهاد کشاورزی در زمینه باغداری قرار گرفته است.

 مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: برداشت گل محمدی از گلستان های استان معمولاً از نیمه اول اردیبهشت ماه شروع می شود و تا نیمه دوم خرداد در مناطق سردسیری استان ادامه دارد.  

وی با اشاره به فعالیت سه مجموعه فرآوری نیمه صنعتی در استان، خاطرنشان کرد: بخشی از گل محمدی برداشت شده به گلاب تبدیل شده و اسانس گیری می شود و ۵۰ درصد آن نیز به صورت غنچه و برگ خشک شده است.

 فیض قربانی به درآمدزایی این محصول اشاره کرد و افزود: این سطح زیرکشت در استان برای حدود 300 نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه