اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه خبر داد؛

برداشت ۱۳۰ تن گل محمدی از گلستان های تربت حیدریه

برداشت ۱۳۰ تن گل محمدی از گلستان های تربت حیدریه
محمدی گفت: امسال پیش بینی می شود از ۶۰ هکتار گلستان های گل محمدی در این شهرستان حدود ۱۳۰ تن گل تر برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمدی، مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: بیشترین گلست های گل محمدی این شهرستان بترتیب در بخش های رخ، مرکزی و کدکن است که در سنین مختلف قرار دارند که در هر هکتار تقریبا 2.5 تن گل تر برداشت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: فصل برداشت گل محمدی در این شهرستان تدریجی است که از ابتدای اردیبهشت زمان برداشت گل در بخش مرکزی و پایین ولایت و در اواسط این ماه برداشت گل در بخش های رخ و کدکن آغاز می شود.

,

محمدی گفت: امسال پیش بینی می شود از 60 هکتار گلستان های گل محمدی در این شهرستان حدود 130 تن گل تر برداشت شود.

,

عباسیان رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن گفت: در منطقه کدکن حدود ۹ هکتار گلستان گل محمدی وجود دارد که کار برداشت آن شروع شده که این گلستان ها در روستاهای تلخ بخش، دافی، نصرت آباد و شهر کدکن می باشد.

,

وی افزود: پیش بینی می شود حدود ۱۳ تن گل تر به صورت غنچه و گلپر از سطح از گلستان های بخش برداشت شود.

,

وی گفت: بر اساس اطلاعات سال های گذشته ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز برداشت از سطح گلستان ها بوده ولی در سال جاری به دلیل تغییرات اقلیمی برداشت از روزهای نخست اردیبهشت در برخی مزارع شروع شده است و ادامه دارد.

,

رئیس جهاد کشاورزی کدکن ادامه داد: گل محمدی در صنایع غذایی بهداشتی، آرایشی و دارویی کاربرد فراوان دارد و ضمن اینکه ارزش صادراتی نیز دارد و می تواند ارزآوری برای کشور داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه