اخبار داغ

شعارها فراموش شد، شفافیت در مِه قرار گرفت؛

آتش ابهام و تردید در بررسی اسناد مالی فدراسیون فوتبال/ علت انتخاب همکار سابق عضو هیأت‌رئیسه برای حساب‌رسی چیست؟!

آتش ابهام و تردید در بررسی اسناد مالی فدراسیون فوتبال/ علت انتخاب همکار سابق عضو هیأت‌رئیسه برای حساب‌رسی چیست؟!
انتخاب همکار پیشین یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به حساب‌رسی اسناد مالی این نهاد، باعث برافروخته شدن آتش ابهام و تردید شده.
[
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ فدراسیون فوتبال در حالی که تنها کم‌تر از ۷ ماه برای آماده‌سازی تیم ملی جهت حضوری آبرومندانه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرصت دارد و تا مجمع مهم ۱۰ خردادماه هم فرصتی باقی نمانده، هم‌چنان در آتش دودستگی اعضای هیأت رئیسه می‌سوزد و دود این مسئله هم تاکنون به چشم تیم‌های ملی رفته.
,
 
,
در حالی که کاپیتان تیم ملی فوتبال در مصاحبه‌ای به انتقاد از بلاتکلیفی موجود و وضعیت معلق فدراسیون فوتبال پرداخته بود و شرایط تیم فوتبال امید هم چندان مطلوب نیست، وزیر ورزش و جوانان هم رسماً از شرایطی که اعضای هیأت ‌رئیسه برای فوتبال ملی ساخته و پرداخته‌اند، اعلام نارضایتی کرد تا موضع رسمی نماینده هیأت دولت در ورزش هم مشخص شود.
,
 
,
با وجود این شرایط اما انگار چند نفر از اعضای هیأت رئیسه به فکر گرفتن شاه‌ماهی خود از این آب گل‌آلوده هستند و منافع ملی و حتی قوانین هم برای‌شان کوچک‌ترین اهمیتی ندارد. در یکی از این موارد باید به عضوی از هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال پرداخت که این روزها دست به توئیت بسیار خوبی پیدا کرده.
,
 
,
این عضو هیأت رئیسه که تیم‌های فوتبال و والیبال باشگاه باسابقه و متمول سایپا در زمان مدیریتش به افولی وحشت‌ناک کشیده شدند و به دسته‌های پائین‌تر سقوط کردند، این روزها ادعا می‌کند که پس از سندرسی‌هایش از فدراسیون فوتبال، با تهدید و تحدید مواجه شده که همین مسئله خودش جای ابهامات زیادی خواهد داشت.
,
 
,
مهرداد سراجی در حالی از حساب‌رسی اسناد مالی فدراسیون فوتبال سخن می‌گوید که طبق مصوبه مجمع ۸ آذرماه ۱۳۹۹ فدراسیون، مؤسسه حساب‌رسی رازدار با رأی اکثریت اعضا به عنوان حساب‌رس مستقل فدراسیون انتخاب شد. یادمان هست که پیش از ارائه گزارش از سوی حساب‌رس مستقل، صورت‌های مالی به تأیید ۶۴ عضو مجمع رسید!
,
 
,
طبق قوانین موجود، مرجع رسمی بررسی گزارشات مالی نهاد فدراسیون فوتبال همین مؤسسه بوده که زیرنظر سازمان حساب‌رسی کل هم فعالیت دارد؛ بنابراین هرگونه گزارش ارائه شده به کمیته اخلاق در روزهای ملتهب فعلی، می‌بایست مستنداتی از این مؤسسه رسمی و یا سازمان بازرسی کل کشور باشد که نهادهای رسمی مستقل هستند.
,
 
,
نکته ماجرا اما از این‌جا شروع می‌شود؛ جایی که در استقلال حساب‌رس مستقر در فدراسیون فوتبال تردیدهایی جدی به‌وجود آمده و حضور وی در این جایگاه بسیار خطیر، خودش مایه ابهام شده. وجود برخی ارتباطات بین این حساب‌رس و یکی از اعضای هیأت رئیسه، نگرانی‌ها را بابت خروج فوتبال از محور فسادستیزی و عدالت‌خواهی تشدید کرده.
,
 
,
فردی که به عنوان حساب‌رس مستقل این روزها به بررسی اسناد مالی فدراسیون فوتبال می‌پردازد، سابقه معاونت توسعه و منابع سازمان تربیت‌بدنی در دوره ریاست علی سعیدلو را در کارنامه داشته؛ دقیقاً همان دوره‌ای که مهرداد سراجی هم در نقش مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سعیدلو ایفای نقش داشت.
,
 
,
همین مسئله باعث شده تا در صحت و سقم روند بررسی گزارشات مالی و سندرسی بیت‌المال، تردیدهایی به‌وجود بیاید. از قضا سندهای بسیاری هم در همین دوره کوتاه له یا علیه برخی اعضای فعلی یا سابق فدراسیون به افشا و انتشار رسیده که خودش جای تعجب دارد و احتمال برخی مراودات غیررسمی و نگران‌کننده را شدت داده.
,
 
,
گفته می‌شود قرارداد مصوب مجمع برای بررسی اسناد مالی فدراسیون برای مدت ۲ سال چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان بوده اما شنیده می‌شود که رقمی بسیار بیش از این حوالی برای تنها مدت ۲ ماه جهت این حساب‌رسی درنظر گرفته شده که این مورد هم به آتش ابهامات دامن می‌زند و تردیدها را بر خواهد افروخت.
,
 
,
مشخص نیست بر چه اساس و مصوبه‌ای هیأت رئیسه دست به چنین اقدام تردیدبرانگیزی زده و چنین فردی با این رزومه و ارتباطات بر چه اساسی انتخاب شده. کمیته اخلاق هم چگونه باید به اسناد و ادله‌ای استناد کند که خط و ربط آن چندان شفاف و واضح نیست و احتمال تضییع بیت‌المال هم در آن می‌رود؟
,
 
,
قطعاً در شرایط فعلی شفافیت در روند تصمیم‌گیری‌ها، دوری از عنادورزی‌های درونی و ارجحیت دادن منافع ملی نسبت به مطامع شخصی، تنها راه برون‌رفت فدراسیون و تیم ملی فوتبال از محاق و شرایط معلق خواهد بود؛ اهتمامی که با توجه به موارد فوق‌الذکر انگار در ساختمان محله سئول موجود نیست.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه