اخبار داغ

امام جمعه اردبیل؛

عزّت عید فطر تنها در ایران اسلامی محقق است

عزّت عید فطر تنها در ایران اسلامی محقق است
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه عزت عید فطر تنها در ایران اسلامی محقق شده است، گفت: در برخی کشورها با وجود اینکه نماز اقامه می‌شود، اما آمریکا مقدرات و حتی کتاب‌های درسی، تدریس و دانشگاه‌های آنها را به دست گرفته و آنهارا در ذلت فرو برده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما ، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به فلسفه برگزاری این آیین گفت:عید فطر شبیه‌ترین روزها به قیامت است چنان که در مشعر، عرفات و منا حجاج گرد هم می‌آیند تا عرصه محشر را تداعی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما, سبلان ما,

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) گفت: هیچ روزی مانند این عید به قیامت شبیه نیست و عید فطر روزی است که خداوند خود از بنده‌ها پذیرایی می‌کند.

,

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه شیرینی عید فطر ناشی از عنایت الهی است،گفت: فرد پس از یک ماه روزه‌داری با قلب، فکر و فطرت پاک همانند کسی است که به برکت ماه مبارک رمضان در عید فطر تازه به دنیا آمده باشد.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: خداوند نعماتی اعطا می‌فرماید که به جای یک ماه، یک سال باید برای آنها روزه گرفت و از جمله رضایت از بنده و چک سفید پاداش روزه‌داران است.

,

وی عید سعید فطر را ضیافت‌الله دانست و گفت: خداوند می‌فرماید ماه رمضان را نازل کردیم، تا تقوا پیشه کنید. بنابراین مردم باید تلاش کنند تا این تقوای کسب شده را در عید قربان به لقا الله تبدیل کنند.

,

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه ماه رمضان، عید فطر و نماز فطر هم جنبه عبادی و هم جنبه اجتماعی دارد، گفت: میلیون‌ها نفر برای اقامه نماز عید فطر گردهم می‌آیند تا عظمت، شرافت و کرامت مسلمانان را تامین کنند.

,

وی گفت: عید فطر متعلق به امام معصوم(ع) است و این امام  معصوم(ع)  است باید این جمعیت را مدیریت کند؛ در شرایط نبود امام معصوم (ع) مشاهده می‌شود که مسلمانان به ذلت افتادند، حاکمیت خود را از دست دادند، در امور آنها دخالت می‌شود.

,

امام‌جمعه اردبیل با بیان اینکه عزت عید فطر تنها در ایران محقق است گفت: در برخی کشورها با وجود اینکه نماز اقامه می‌شود، اما آمریکا مقدرات و حتی کتاب‌های درسی، تدریس و دانشگاه‌های آنها را به دست گرفته است.

,

وی افزود: آمریکا برخی کشورها را به ساز خود می‌رقصاند و آنها را مجبور کرده است که رئیس جمهور اسراییل را به کشورشان دعوت نمایند، در مقابلش فرش قرمز بیاندازند و رکوع کنند اما فقط ملت ایران قیام کرده است، زیرا جز خدا در برابر کسی کرنش نمی‌کند.

,

آیت‌الله عاملی به ذکات عید فطر نیز اشاره کرد و گفت: عید فطر برکت بزرگ دیگری به نام زکات فطریه دارد که با دستگیری از نیازمندان موجب جامع شدن عبادت می‌شود و در آن زمان رحمت را نازل می‌کند.

,

وی از خرید نانوایان به عنوان سنت حسنه نام برد و گفت: در برهه اقتصادی فعلی بهترین دستگیری، دادن قرض افراد کم برخوردار به نانوایان و خرید نانوایان و اهدای نان به فقرا است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه