اخبار داغ

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس عنوان کرد؛

"سامان"؛ قطب اصلی بادام ایران/ بیش از ۱۰ هزار هکتار زیر کشت باغات بادام رفته است

"سامان"؛ قطب اصلی بادام ایران/ بیش از ۱۰ هزار هکتار زیر کشت باغات بادام رفته است
احمد راستینه گفت: قطب اصلی بادام ایران در شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری است که سطح کشت این باغات به 10 هزار هکتار می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد ، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: بیش از ۹۰% آورد رودخانه زاینده رود از چهارمحال و بختیاری است اما مصرف آب از زاینده‌رود برای استان حدود ۶% است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز ,

وی تصریح کرد: خواستگاه اصلی بادام مامایی، "سامان" و جزو با کیفیت ترین خشکبار دنیا، به عنوان "طلای زرین" نامیده می شود.

راستینه با اشاره به اینکه  بیش ۹۰% بادام به هندوستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود بیان داشت:گردش مالی بادام صدها میلیارد تومان در سال است.

وی اذعان داشت: به خاطر عدم زمینه‌سازی و بسترسازی برای استقرار کارگاه های بسته بندی و فرآوری، اهل این شهرستان به دیگر استان‌ها مهاجرت می کردند.

راستینه با بیان اینکه تولید در استان ما، حمل و نقل و فرآوری در استان های دیگر خاطر نشان کرد: مقرر شد ناحیه تخصصی بدین منظور شناسایی و احداث گردد.

وی عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم در زمینه بسته‌بندی و فرآوری به استان‌های دیگر منتقل شده که با گردش مالی چندصد میلیاردی به استان برگشت و در چرخه اقتصادی استان تاثیرات شگرفی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه