اخبار داغ

افزایش تورم و قیمت‌ها، اقتصاد اروپا و آمریکا را زمین‌گیر می‌کند؟

افزایش تورم و قیمت‌ها، اقتصاد اروپا و آمریکا را زمین‌گیر می‌کند؟
افزایش تورم و قیمت‌ها، اقتصاد اروپا و آمریکا را با تهدیدات جدی مواجه ساخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که نرخ تورم در ماه آوریل ۲۰۲۲ بیشترین نرخ تورم در تاریخ این اتحادیه محسوب می‌شود و ۱۰ ماه متوالی است که نرخ تورم در اتحادیه اروپا افزایشی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در انگلیس اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای با کمبود صیفی‌جات، غلات، تره‌بار و در صدرآن روغن‌های خوراکی مواجه هستند و دست به جیره‌بندی آن زده‌اند؛ در این بین مدیر اجرایی کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس گفته که مشتریان باید خود را برای افزایش بیشتر قیمت‌ها و جاده‌ای پردست‌انداز در پیش‌رو آماده کنند.

,

همچنین در ماه گذشته برای دومین ماه پیاپی، میزان تورم در آلمان به بالاترین حد در ۴۰ سال اخیر رسید. نخست‌وزیر ایتالیا هم از اتحادیه اروپا خواسته برای مقابله با هزینه‌های رو به افزایش انرژی در این قاره اقدام کند.

,

دو ماه گذشته قیمت فلز نیکل در بازار بورس فلزات لندن چنان به‌سرعت بالا رفت که همه به وحشت افتادند. همزمان با صعود بی‌سابقه نرخ تورم در منطقه یورو و افت رشد اقتصادی کشورهای عضو در سه ماهه نخست ۲۰۲۲، نگرانی از سلطه رکود تورمی بر اقتصاد این منطقه افزایش یافته است.

,

همچنین با کاهش ۱.۴درصدی، تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ ماهه اول سال ۲۰۲۲، نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی افزایش یافته است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه