اخبار داغ

نائب رئیس مجلس خبرداد:

قانون اصناف اصلاح می شود/ لزوم بازنگری قانون کار برای جذب کارگران در بازار

قانون اصناف اصلاح می شود/ لزوم بازنگری قانون کار برای جذب کارگران در بازار
نائب رئیس مجلس در جمع نمایندگان اصناف شمال غرب به لزوم اصلاح قانون صنفی اشاره کرد و گفت: بانک‌ها در اعطای تسهیلات بانکی به صنوف استان، سپرده و منابع و مصرف را ملاک قرار می‌ دهند که اجحاف بزرگی در حق استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس  بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصناف شمال غرب که در اتاق اصناف اردبیل برگزار شد، به اسیب شناسی قانون نظام صنفی پرداخت و گفت:  محدودیت عضویت بیش از دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی را از ایرادات قانون نظام صنفی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما, سبلان ما,

وی افزود: روند عضویت در هیات مدیره اتحادیه‌ها باید بر اساس نظر اعضای اصناف تصمیم‌گیری شود و معتمدین و بزرگان اصناف در آن حضور داشته باشند.

,

نیکزاد به نقش باک ها در اصناف اشاره کرد و گفت: بانک‌ها در اعطای تسهیلات بانکی به صنوف استان،  سپرده و منابع و مصرف را ملاک قرار می‌ دهند که اجحاف بزرگی در حق استان است و این موضوع باید در سطح ملی بررسی و راه حل‌های اساسی توسط بانک مرکزی اتخاذ شود.

,

وی افزود: در استان‌هایی مانند اردبیل که از دلار ۷۰ هزار ریالی استفاده نشده،  سرمایه‌گذاری‌ صورت نگرفته ، از مجموعه‌های بزرگ صنعتی محروم است و گردش مالی کلانی وجود ندارد و با شیوه ارائه تسهیلات استان‌های غنی غنی‌تر و استان‌های فقیر ، فقیرتر می‌شوند.

,

نایب رئیس مجلس با اشاره به مشکلات اصناف اردبیل گفت: بازار تاریخی طلافروشان اردبیل مشکلاتی اعم از تامین کامل امنیت،گنبد تاریخی و سیم‌کشی برق‌ دارد که باید در زمان تعطیلی درخصوص آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

,

وی به مشکلات جذب کارگر در بازار نیز اشاره کرد و گفت: قوانین دست و پا گیر اداره کار در این زمینه باید در اسرع وقت توسط دستگاه مذکور کاهش یافته و رفع شود.

,

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  به مالیات نیز اشاره کرد و گفت: اصناف استان اردبیل مشکلاتی در حوزه مالیاتی همچون موضوع یک در هزار و سه درصد دارند که این موضوع هم در سطح ملی پیگیری خواهد شد.

,

نیکزاد یکی از مطالبات اصلی اصناف استان را جابجایی واحدهای بازاری همچون آهن‌فروشان و دیگر بخش‌ها عنوان کرد و گفت: با هماهنگی‌های لازم با استاندار و شهردار اردبیل و شرکت‌های توانمند و متخصص این حوزه ، جابجایی‌های لازم باید انجام شود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه