اخبار داغ

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

ارز ترجیحی زمینه را برای دلالان و فرصت طلبان فراهم کرده بود

ارز ترجیحی زمینه را برای دلالان و فرصت طلبان فراهم کرده بود
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دونرخی شدن قیمت های بازار داخلی و ایجاد فرصت برای سوء استفاده گران و دلالان از معایب ارز ترجیحی است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید سلمان ذاکر  در گفت وگو  با خبرنگار اروم نیوز، درخصوص حذف ارز ترجیحی۴۲۰۰ تومانی، اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی به ظاهر تصویب شده و درباطن به صورت مستقیم وکنترل شده کالاهای اساسی و نهاده های دام دراختیار مردم قرار می گیرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اروم نیوز، ,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:از معایب ارز ترجیحی، دونرخی شدن قیمت بازار داخلی بود که زمینه را برای سوء استفاده کنندگان ودلالان و کارچاق کن ها فراهم کرده بود.

,

وی افزود: سوء استفاده کنندگان به قاچاق کالاها با یارانه داخلی اقدام کرده و سود آن را کشور های دیگر می بردند و از سوی دیگر در برخی موارد ارز ترجیحی جایگزین بعضی کالاها می شد که اصلا مورد نیاز مردم نبود به طور مثال با این ارز به واردات سنگ پا اقدام می کردند.

,

ذاکر تصریح کرد: دولت نمی خواست تا تجربه تلخ گذشته را تکرار کندو لذا با استفاده از تک نرخی شدن ارز به دنبال تامین کالاهای اساسی مردم بوده و این ارز ترجیحی را نه با واسطه بلکه مستقیم به دست مردم برای تامین کالاهای اساسی وامرار معاش می رساند.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما کمبود کالایی نداریم؛ اظهار کرد: ما  از لحاظ کالاهای اساسی، کمبودی در استان نداریم فقط در استان مدیریت و نظارت ضعیف است که این ضعف باعث شده است بیشتر کالاهای اساسی استان به خارج از مرزها قاچاق شود که باید مسئولین نظارتی متولی به این موضوع بیش از پیش نظارت داشته باشند تا مشکلات دراین حوزه رفع گردد.

,

ذاکر با اشاره به اینکه هم اکنون درمرحله تثبیت دولت هستیم و باید در شرایط کنونی حمایت های لازم را داشته باشیم تا به مرحله تثبیت رسیده و دولت اقتصاد کشور را رونق دهد، افزود: از ریاست جمهوری هم درخواست داریم تا مشکلات مردم را رفع کرده و با تامین کالاهای اساسی، مردم در امرار معاش مشکلی نداشته باشند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه