اخبار داغ

به مناسبت سالگرد آزادسازی عملیات بازی دراز؛

برگزاری مراسم یادبود شهید علی اکبر شیرودی در شهرستان سرپلذهاب

برگزاری مراسم یادبود شهید علی اکبر شیرودی در شهرستان سرپلذهاب
مراسم یادبود شهید علی اکبر شیرودی با حضور مسئولین کشوری،استانی و شهرستان سرپلذهاب و کاروانهای راهیان نور کشوری و خانواده های معظم شاهد و ایثارگر در محل یادمان این شهید در سرپل ذهاب برگزار شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم یادبود شهید علی اکبر شیرودی با حضور مسئولین کشوری،استانی و شهرستان سرپلذهاب و کاروانهای راهیان نور کشوری و خانواده های معظم شاهد و ایثارگر در محل یادمان این شهید در سرپل ذهاب برگزار شد .

امیر اکرمی معاون هماهنگ کننده ارتش در این مراسم اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا به فرموده رهبر معظم کمتر از  فضیلت شهدا نیست و همه ما بیش از گذشته  نیازمند یاد شهدا و رشادت ها هستیم.

وی افزود: امروزه در دنیای تیره و غبارآلود که امروز دشمن با هیاهو و جنگجال رسانه ای در پی تحریف جهانی واقعیت ها و دستاوردهای ارزشمند اسلامی و و دوران دفاع مقدس و هرچیزی که مرهون رشادت و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران معزز است، بنابراین باید تلاش کنیم و نیازمند این چنین مراسمات که یادآوری یاد شهداست نیز هستیم.

ایشان گفت: حفظ انقلاب اسلامی، زنده نگه داشتن یاد و راه شهیدان است و ما امروز بیش از گذشته نیازمند راه شهدا و خود گذشتگی و ایثار و فداکاری آنان هستیم، و ما امروز برای حفظ کشور و انقلابمان و استقلال و هویت اسلامی و ناموس ، نیازمند بازخوانی یاد شهدا و راه شهدا هستیم و باید درس بگیریم.

وی تصریح کرد: فرهنگ و سیره شهدا  انقلاب را تا به امروز حفظ کرده، و امروزه دشمن در جنگ سخت تمام معنا و عیار شکست خورده و خود را ناتمام می داند.و هر گونه تعرض نظامی را به شدت پر هزینه ارزیابی میکند و به جنگ نرم روی آورده است.

ایشان تصریح کرد: ما امروزه وظیفه داریم دستاوردهای شهدا و انقلاب را برای نسل های جدید یادآوری کنیم.

وی در پایان  عنوان کرد: مقام معظم رهبری که به جهاد تبیین تاکید داشتند و فرمودند این اقدام در مقابل دشمن جهاد است، و ما باید امروز به این فریضه فوری عمل کنیم.

 امیرسلیمان طاهری در مراسم یادبود شهید شیرودی در سرپل ذهاب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی اظهارداشت : شهید یک واژه پاکی است که مختص انسانهایی می شود که با خداوند معامله کرده اند و توفیق رسیدن به شهادت شامل هر انسانی نمی شود .

وی افزود : شهادت مختص انسانهای پرتلاش ، بی ادعا ، ولایتمدار ، بی ریا و کسانی می شود که منافع کشور را بر منافع شخصی ترجیح می دهند و فراق از مادیات و دنیا فقط به دنبال اجرای فرامین خداوند، اسلام ، قرآن و ولی فقیه هستند .

ایشان بابیان اینکه شهید دارای ویژگی های خاصی است که مورد عنایت خداوند قرار می گیرند و به فوز عظیم شهادت نائل می شوند ادامه داد : افراد زیادی بودند که آرزوی شهادت در راه خداوند را داشتند اما چون به آن در جه از اخلاص نرسیده بودند خداوند شهادت را نصیب آنها نکرد بنابراین شهادت ازدست رفتن نیست بلکه بدست آوردن و آغاز حیات دیگری است .

امیر طاهری اذعان داشت : شهدا بصورت آگاهانه مسیر حق را انتخاب کرده و بعنوان اسوه  راه را امروز به ما نشان داده اند .

ایشان با اشاره به رشادت‌های شهید شیرودی در دفاع مقدس افزود : شهید شیرودی یک نیروی انقلابی و شجاع بود که از قبل از انقلاب فعالیتهای انقلابی داشت در زمان انقلاب و قائله کردستان رشادت‌های بسیاری انجام داد و نقش مهمی در جمع کردن قایله کردستان داشت .

وی افزود : شهید چمران در مورد شهید شیرودی می گوید که شهید شیرودی فروغ درخشان پاوه بودند و در جلوگیری از سقوط پادگان سقز نقش بسیار مهمی داشتند .

فرمانده قرارگاه غرب ارتش در پایان افزود : شهید شیرودی در دوران دفاع مقدس نیز نقش مهمی در جبهه محور غرب خصوصا در آزادسازی ارتفاعات بازی دراز داشت .

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه