اخبار داغ

ترویج فرهنگ محیط زیست به کمک هنر عکاسی؛

جشنواره‌ای برای ایجاد دوستی بین گردشگران و محیط زیست/ جشنواره "تالاب نوروزلو" قدمی به سمت توسعه گردشگری

جشنواره‌ای برای ایجاد دوستی بین گردشگران و محیط زیست/ جشنواره "تالاب نوروزلو" قدمی به سمت توسعه گردشگری
قابلیت‌های منحصر به فرد تالاب نوروزلوی میاندوآب سبب شده تا نخستین جشنواره عکاسی گردشگری میاندوآب با موضوع این تالاب به صورت کشوری و ملی برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو میاندوآب با وسعت بیش از یک هزار و ۱۵۰ هکتار از مناطق با ارزش تنوع زیستی بالا در منطقه به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , اروم نیوز,

این منطقه حفاظت شده در ۱۵ کیلومتری شهر میاندوآب واقع شده است و دارای پوشش گیاهی منحصربفرد از جمله درختان گز و نی زارها و.. بوده و در این منطقه حیوانات وحشی مانند گراز و روباه و گرگ و خرگوش و برخی پرندگان وجود دارند و در فصول کوچ پرندگانی نظیر غاز، حواصیل، بوتیمار، گاوچرانک، آنقوت، لک لک، پرستو، پلیکان، باکلان شناور ، کاکائی و چنگر نیز به این تالاب سفر می کنند.

,

طبیعی بودن تالاب و تنوع زیستی آن، قابلیت های گردشگری، بهره برداری های اقتصادی و کارکردهای اکولوژیکی از ارزش های مهم این تالاب به شمار می روند که این موضوع سبب جلب توجه این منطقه شده است و برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب نوروزلو نیز با حضور دست اندرکان و ذینفعان این تالاب در سال ۹۶ تدوین شده است.

,

قابلیت های منحصر به فرد تالاب نوروزلوی میاندوآب سبب شده تا نخستین جشنواره عکاسی گردشگری میاندوآب با موضوع این تالاب به صورت کشوری و ملی برگزار شود.

,

گردشگری یک صنعت درآمدزا در دنیا است

, گردشگری یک صنعت درآمدزا در دنیا است, گردشگری یک صنعت درآمدزا در دنیا است,

در این زمینه نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری به خبرنگار زرین خبر، گفت: گردشگری یک صنعت درآمدزا در دنیا بوده و امروز بسیاری از کشورها با اهمیت دادن به مقوله گردشگری و توسعه صنعت توریسم، چندین برابر درآمد نفتی، سود می کنند.

,

مهدی عیسی زاده اظهار کرد: اقتصاد مبتنی بر توریسم را باید پیگیری کرده و بنده نیز در سطح منطقه ای، تمام تلاش خود را برای توسعه این موضوع بسیار مهم بکار خواهم گرفت.

,

وی با بیان اینکه این منطقه در زمینه گردشگری از ظرفیت های بسیاری برخوردار است، افزود: باید در راستای استفاده از این ظرفیت برنامه ریزی شده و اقدامات لازم را انجام دهیم که بنده نیز در این راستا تلاش می کنم.

,

 

, ,

جشنواره عکاسی فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های میاندوآب است

, جشنواره عکاسی فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های میاندوآب است, جشنواره عکاسی فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های میاندوآب است,

فرماندار میاندوآب نیز در این زمینه گفت: برگزاری جشنواره عکاسی فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان میاندوآب است.

,

علی پیام اظهار کرد: این جشنواره فرصت منابسبی برای میاندوآب در زمینه های مختلف کشاورزی، گردشگری و سرمایه گذاری فراهم می کند و باید از این فرصت پیش آمده بهترین استفاده را نمود.

,

وی با بیان اینکه متاسفانه عدم برخورد با متخلفین و کم کاری های مسئولان شهرستان در گذشته، زمینه را برای تعرض به منابع ملی، فروش غیرقانونی و تاراج مصالح رودخانه ای و تخریب منابع طبیعی بویژه در منطقه نوروزلو فراهم ساخته بود، افزود: منطقه نوروزلو و پل تاتائو(میرزا رسول) از ظرفیتهای مهم گردشگری میاندوآب هستند و امیدواریم در سال های آتی با رفع تخریب ها  و احیای منطقه گردشگری نوروزلو زمینه برگزاری جشنواره به بهترین نحو ممکن را داشته باشیم.

,

فرماندار میاندوآب با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان باید با تفاهم و تعامل هرآنچه درتوان دارند برای برگزاری این جشنواره بکارگیرند، تصریح کرد: معرفی شهرستان با استفاده از ابزار توانمند " هنر عکاسی " باعث ثبت یکی از زیباترین و نادرترین تالاب های ایران خواهد شد و همچنین فرصت جذب سرمایه گذاران را نیز فراهم خواهد نمود.

,

 

, ,

مسئولیت‌‌پذیری در برابر محیط زیست از اهداف جشنواره منطقه‌ای عکس میاندوآب است

, مسئولیت‌‌پذیری در برابر محیط زیست از اهداف جشنواره منطقه‌ای عکس میاندوآب است, مسئولیت‌‌پذیری در برابر محیط زیست از اهداف جشنواره منطقه‌ای عکس میاندوآب است,

دبیر جشنواره منطقه‌ای عکس تالاب نوروزلوی میاندوآب نیز در این زمینه به خبرنگار ما با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره، گفت: مسئولیت‌‌پذیری شهروندان در برابر محیط زیست یکی‌از اهداف جشنواره منطقه‌ای عکس میاندوآب است.

,

بابک نژادبهمن افزود: از هفت تالاب شهرستان، تاکنون پنج مورد آن خشک شده‌است و این موضوع اهمیت احساس مسئولیت در این زمینه را می رساند.

,

وی اظهار کرد: یکی از اهداف جشنواره منطقه‌ای عکس تالاب نوروزلوی میاندوآب این است که شهروندان‌ در قبال طبیعت احساس وظیفه کرده و خود را سفیر محیط زیست بدانند.

,

دبیر جشنواره منطقه‌ای عکس تالاب نوروزلوی میاندوآب افزود: همه وظیفه داریم برای صیانت از طبیعت و تحویل آن به نسل آینده گام برداریم و موسسه زیست محیطی یام‌یاشیل میاندوآب تاکنون در این راستا اقدامات زیادی انجام داده و با برگزاری جشنواره منطقه‌ای عکس تالاب نوروزلوی میاندوآب، شهرمان را به عنوان شهر گردشگری در کشور معرفی می‌کنیم.

,

 

, ,

حضور ۵۱ عکاس از سراسر کشور در جشنواره عکس میاندوآب  

, حضور ۵۱ عکاس از سراسر کشور در جشنواره عکس میاندوآب  , حضور ۵۱ عکاس از سراسر کشور در جشنواره عکس میاندوآب  ,

دبیر هنری جشنواره ملی عکس تالاب نوروزلوی میاندوآب نیز به خبرنگار ما گفت: ۵۱ عکاس از ۲۵ استان کشور در نخستین جشنواره عکس میاندوآب حضور می‌یابند.

,

علیرضا بابایی اظهار کرد:  ۵۵۲ درخواست بررسی سوابق و رزومه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که داوران طبق مفاد مندرج در فراخوان جشنواره، اسامی ۵۱ نفر را با ذکر نام استان محل سکونت معرفی کردند.

,

وی افزود: عکاسان و هنرمندانی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، البرز، تهران، خراسان‌های رضوی و شمالی، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان در جشنواره عکس میاندوآب حضور دارند.

,

بابایی با بیان اینکه میاندوآب به عنوان «شهر دوچرخه ایران» مطرح است، گفت: در مدت سه روز که جشنواره با حضور عکاسان در مکان‌های مختلف و تاریخی شهر برگزار می‌شود و یا هنرمندان در سطح شهر حضور می‌یابند، دوچرخه‌سواران با دوچرخه در شهر حضور یابند و انتظار داریم شهروندان در این زمینه مشارکت و همکاری کنند.

,

جشنواره منطقه ای که با استقبال عکاسان کشوری شد

, جشنواره منطقه ای که با استقبال عکاسان کشوری شد, جشنواره منطقه ای که با استقبال عکاسان کشوری شد,

دبیر اجرایی جشنواره منطقه‌ای عکس تالاب  نوروزلوی میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به استقبال عکاسان هنرمند از استان‌های کشور، گفت: با اضافه شدن بخش میهمان، جشنواره حالت کشوری به خود گرفته است

,

اکبر موحد با اشاره به برگزاری تور عکاسی ویژه عکاسان و شهروندان میاندوآبی از تالاب نوروزلو، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های اولیه برای برگزاری جشنواره به صورت منطقه‌ای و با حضور هنرمندان ۱۰ استان بود ولی با توجه به استقبال عکاسان، به ۲۵ استان  افزایش یافت.

,

وی با بیان اینکه از ۲۵ استان کشور، عکاسان شاخص برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کرده و رزومه خود را ارسال کرده‌اند، افزود: زمان پایان ارسال آثار ۳۱ فروردین بود و بررسی رزومه هنرمندان هم به مدت پنج روز توسط هیات داوران صورت گرفته است.

,

دبیر اجرایی جشنواره منطقه‌ای عکس تالاب  نوروزلوی میاندوآب با اشاره به برگزاری تور ویژه هنرمندان و عکاسان در تالاب نوروزلو، تصریح کرد: در این تور بیش از ۸۰ هنرمند و شهروند میاندوآبی با عکاسی آماتوری (عکاسی با گوشی همراه) و دوربین های حرفه‌ای حضور داشتند.

,

با نگاهی به ظرفیت های و پتانسیل های میاندوآب که در کمتر شهری یافت می شود و بی نظیر است، می توان دریافت که این شهرستان علی رغم این ظرفیت ها آنطور که باید و شاید نتوانسته به جایگاه واقعی خویش دست یابد و لازم است در این راستا همانطور که مسئولان شهرستانی بارها مطرح کرده اند، لازم است مسئولان استانی و کشوری، میاندوآب را دریابند و به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه