اخبار داغ

حمایت جهاد کشاورزی از دامداران خراسان جنوبی؛

از توزیع علوفه حمایتی تا خرید دام‌پرواری دامداران/ اقدامات اولیه برای رفع مشکلات دامداران خراسان جنوبی

از توزیع علوفه حمایتی تا خرید دام‌پرواری دامداران/ اقدامات اولیه برای رفع مشکلات دامداران خراسان جنوبی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توزیع نهاده‌های دامی، خرید تضمینی دام پرواری و توزیع دامدار کارت در بین دامداران تلاش می‌کنیم تا مشکلات دامداران برطرف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان با اشاره به مشکلات دامداران استان اظهار کرد؛ تا کنون جلسات متعدد با دامداران و نمایندگان آن ها جهت پیگیری مشکلاتشان و هم افزایی جهت رفع موانع و کمبودها برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان ,

وی ادامه داد؛ در جهت بهتر شنیده شدن صحبت دامداران یک مشاور از بین دامداران انتخاب شده و با ارتباط بیشتر و مشورت با دامداران مشکلات این قشر زحمتکش پیگیری و درجهت رفع آنها تلاش می شود.

,

جعفری با اشاره به اقدامات اولیه در راستای حل مشکلات دامداران خراسان جنوبی افزود؛ اقدام به کاشت ۲۰۰۰ هکتار ذرت علوفه ای بصورت قراردادی با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان انجام شده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد؛ واردات کاه از افغانستان که یک پارت ان چند مدت پیش در اختیار اتحادیه دامداران قرار گرفت و بیش از ۱۰۰۰ تومان در هر کیلو کاهش قیمت داشت و ادامه کار را که مقرر دارم با حمل کاه با ماشین های دولتی کاهش بسیار محسوس تری در قیمت را رقم بزنیم.

,

وی با اشاره به ممنوعیت ورود علوفه از استان‌ها ی همجوار گفت؛ مکاتبه و رفع محدودیت خروج علوفه از سیستان و بلوچستان ، جذب چندین هزار تن سهمیه مازاد نهاده ها و چند هزار تن جو مازاد بر سهمیه استان از دیگر اقدامات در جهت کاهش مشکلات دامداران بود.

,

جعفری از آمادگی خرید دام پرواری سبک دامداران غیر از طرح خرید پشتیبانی امور دام با قیمت مناسب خبر داد و افزود : تا کنون بیش از ده مورددر حوزه مشکلات دامداران به وزیر محترم و انعکاس داده شده و تعدادی از مشکلات رفع شده است.

,

وی یادآور شد: بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مازاد بر سهمیه استان در حوزه دامدار کارت به استان اختصاص و جذب شده است.

,

جعفری با اشاره به انتقال جو ارزان قیمت از استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد:در راستای کاهش قیمت علوفه، پیگیری های برای انتقال ریلی نهاده ها و مکاتبه جهت بخشودگی سهم راه اهن برای کاهش هزینه های حمل ریلی در طبس و نهایتا کاهش قیمت تمام شده نهاده ها انجام شده است.

,

وی با اشاره به اینکه اینکه خرید دام سبک و سنگین توسط پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی که در حال انجام می باشد، افزود: جهت خرید تضمینی پشم گوسفندان در استان و نهایتا فراوری این محصول ارزشمند که به زودی انجام خواهد شد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیگیری پرداخت سریعتر مطالبات شیر دامداران از کارخانجات لبنی خبر داد، این آمادگی وجود دارد از پروژه ایجاد کارخانه بزرگ لبنی در استان حمایت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه