اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

بیش از ۸۸ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان مرکزی ضبط شد

بیش از ۸۸ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان مرکزی ضبط شد
شانقی در تشریح طرح تشدید نظارت های بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: ۸۸ هزار و ۸۵۰ کیلوگرم فرآوده خام دامی در طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان ضبط شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران در تشریح طرح تشدید نظارت های بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: ۸۸ هزار و ۸۵۰ کیلوگرم فرآوده خام دامی در طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان ضبط شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: این فرآورده‌ها در ۲ ماه از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در جریان ۹ هزار و ۲۱۲ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ضبط موقت شده و نمونه برداری‌ها برای تعیین تکلیف این فرآورده‌ها به آزمایشگاه ارسال شده‌است.

,

وی با اشاره به بازدید ۲ هزار و ۶۸۸ خودروی حمل فراورده خام دامی ادامه داد: ۴۷۳ مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت شناسایی، ۶۳ مورد نمونه برداری و ۵۹ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۹ هزار و ۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در این مدت از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

,

شانقی گفت: ۳۷ هزار و ۶۰۴ راس دام سبک در دو ماهه اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و ۷۱۰ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌است.

,

وی افزود: ۵ هزار و ۴۳۳ راس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار و هزار و ۳۴۷ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: بدنبال نظارت بهداشتی بر کشتار دام در کشتارگاههای دام استان ، ۱۴ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین در این مدت به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های این استان ضبط شده‌است.

,

شانقی از تولید ۸ هزار و ۶۸۶ تن گوشت مرغ طی دو ماه اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان مرکزی خبرداد و گفت: این میزان گوشت از کشتار ۴ میلیون و ۴۹۶ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی استان استحصال شده‌است.

,

وی ادامه داد: ۷۶ هزار و ۴۳۰ کیلوگرم لاشه طیور در این مدت به دلیل ضایعات مرضی و یا لاغری  در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان نظارت بر مواد غذایی (فرآورده های خام دامی) از روز شنبه  ۱۴ اسفند ماه در این استان آغاز شده و تا  پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشت.

,

شانقی افزود: ۵۵ گروه متشکل از ۸۴ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی اجرای این طرح را بر عهده داشتند.

,

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۵۰ واحد شامل مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی در این طرح مورد نظارت قرار خواهند گرفت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قانونی می‌شود.

,

وی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب مشخصات ( تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه