اخبار داغ

سرپرست انتقال خون استان:

۱۱ هزار مازندرانی‌ در ماه مهمانی خدا خون اهدا کردند

۱۱ هزار مازندرانی‌ در ماه مهمانی خدا خون اهدا کردند
عبداله محمدی از اهدای خون ۱۱ هزار مازندرانی با هدف نجات جان بیماران در ماه رمضان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبداله محمدی فیروزجایی در گفت‌وگو با بلاغ، با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۴۰۲ شهروند مازندرانی در طول ماه مبارک  به مراکز اهدای خون استان  مراجعه کردند؛ گفت: از میان این داوطلبان ۱۱ هزار و ۲۳ نفر موفق به اهدای خون شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۴ درصدی اهدای خون در استان بودیم.
وی اضافه کرد: از مجموع اهدای خون ۵ هزار۹۵۲ نفر اهداکننده مستمر،۳ هزارو ۶۲۴ نفر دارای سابقه اهدای خون و یک هزارو ۴۴۷ نفر نیز برای اولین بار در این امر انساندوستانه شرکت کردند.
سرپرست اداره کل انتقال خون استان از  همراهی و همدلی شهروندان مازندرانی در تامین خون سالم بیماران در طول این ماه تشکر و قدردانی کرد و با توجه به نیازهمیشگی و روزانه بیماران به خون و فرآورده های خون گفت: امیدواریم اهدای خون جزو برنامه های زندگی  مردم استان قرار بگیرد و شاهد حضور پررنگ تر و مستمر مردم در پایگاههای انتقال خون باشیم.
محمدی فیروزجایی با توجه به تعطیلات هفته پیش به وضعیت شکننده ذخایر خون و فرآورده های خون در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر به همه گروههای خونی نیازمندیم و از افرادی که شرایط خون دادن را دارند دعوت می کنیم با داشتن کارت شناسایی ملی به مراکز اهدای خون استان مازندران مراجعه کنند و همانند گذشته در تامین خون سالم بیماران در کنار انتقال خون باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه