اخبار داغ

مسئول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی:

صنعت بازی‌های رایانه‌ای در شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان بسیار مؤثر است/ لزوم توجه ویژه دولت به تولید بازی‌های رایانه‌ای

صنعت بازی‌های رایانه‌ای در شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان بسیار مؤثر است/ لزوم توجه ویژه دولت به تولید بازی‌های رایانه‌ای
مهدی جعفری جوزانی گفت: در صورت توجه در خور به صنعت بازی‌های رایانه‌ای، این صنعت می‌‌تواند نقش مؤثری در اقتصاد دانش بنیان داشته باشد و سودآوری اقتصادی خوبی برای کشور ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، امروزه می‌توان بازی‌های رایانه ای و موبایلی را یکی از پرمخاطب ترین سرگرمی‌های سراسر دنیا دانست تا جایی که که بسیاری از گیمرها علاقه دارند برای آن هزینه های گزاف صرف کرده و محیط بازی خود را جذاب تر کنند، این مسئله باعث شده تا این صنعت در نظر شرکت‌ های بزرگ و ثروتمند بسیار جذاب به نظر بیاید و به فکر کسب درآمد بیفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شاید عجیب بیاید اما در حال حاضر صنعت بازی یکی از درآمدزاترین صنایع دنیا است از طرفی سیاست مداران و کشورهایی چون امریکا علاوه برا درآمدزایی به بهره برداری فرهنگی و سیاسی از این صنعت مشغول هستند که اهمیت این عرصه ما را بر آن داشت تا گفتگویی با مهدی جعفری جوزانی تهیه کننده بازی های فاخر رایانه ای داشته باشیم.

,

مهدی جعفری جوزانی مسئول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی در گفتگو با مرآت با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه پیشرفت فناوری و دانش تولید بازی رایانه ‌ای در سطح قابل قبولی قرار داریم، گفت: امروزه بازی ‌سازان کشورمان در صورت حمایت و دیده شدن و فراهم شدن بسترها، به سطحی از توانایی در تولید بازی رایانه‌ ای رسیده‌اند که به راحتی می ‌توانند در سطح منطقه و حتی جهان محصولات قابل رقابتی تولید کنند.

,

تولیدکننده و بازی‌ساز رایانه‌ای با اشاره به عدم حمایت از صنعت بازی های رایانه ای در دولت گذشته عنوان کرد: از بُعد دیده شدن و مورد حمایت قرار گرفتن هنوز اتفاق ویژه‌ ای برای باز‌ی سازان رخ نداده و امیدواریم با دولت جدیدی که بر روی کار آمده و سیاست‌گذاری‌های جدید و وعده‌ های وزیر فرهنگ و ارشاد، حمایت‌ های واقعی و جدی‌ تری در حوزه‌ های بازار سازی و رسیدن محتوا به دست مخاطبین صورت بگیرد.

,

تولیدات بازی های رایانه ای؛ کمک به رشد اقتصاد دانش بنیان

, تولیدات بازی های رایانه ای؛ کمک به رشد اقتصاد دانش بنیان, تولیدات بازی های رایانه ای؛ کمک به رشد اقتصاد دانش بنیان,

, ,

وی افزود: هم اکنون در کشورهای صاحب فناوری شاهد اهمیت و توجه ویژه به بازی ‌های رایانه ‌ای به عنوان یک عنصر مهم در اقتصاد دانش ‌بنیان هستیم که گردش مالی و مخاطبین بی شماری دارد که در صورت توجه مناسب به این صنعت در کشور، بازی های رایانه ‌ای می‌ توانند نقش مؤثری در اقتصاد دانش بنیان داشته باشند و سودآوری اقتصادی خوبی برای کشور ایجاد کنند، در این شرایط است واقعاً صنعتی به نام صنعت بازی‌ های رایانه ‌ای در کشور خواهیم داشت.

,

جعفری جوزانی با تأکید بر اهمیت بازی های رایانه ای به عنوان یک عنصر اثرگذار اظهار کرد: بازی رایانه ای یک هنر، صنعت، رسانه است؛ به این معنا که از این سه وجه تشکیل شده و از هر وجه آن می‌توان بهره‌برداری خوبی کرد.

,

تصمیمات غلط در دولت قبل منجر به فرار مغزها شد

, تصمیمات غلط در دولت قبل منجر به فرار مغزها شد, تصمیمات غلط در دولت قبل منجر به فرار مغزها شد,

تولیدکننده و بازی‌ساز رایانه‌ای افزود: در کشورمان به تعداد کافی تولیدکننده بازی داشتیم اما به علت اتخاذ سیاست ‌‌های غلط دولت قبل و عدم حمایت‌ ها، در سال ‌های اخیر شاهد مهاجرت بخشی از این عناصر خلاق و توانمند از کشور بوده ‌ایم و ظرفیت قابل توجهی را در این حوزه از دست دادیم و البته همچنان استعداد های ناب و بی‌ نظیری در کشور حضور دارند و هر ساله افراد مستعد جدیدی در قالب رویداد هایی که در حوزه محتوای دیجیتال برگزار می ‌شود بروز و ظهور پیدا می‌ کنند.

,

مسئول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم تأمین امکانات تولید بازی های رایانه ای ادامه داد: ابزارها و سخت افزار مورد نیاز ساخت بازی در کشور، تا حد قابل توجهی وجود دارد و همچنین امکان تأمین نیز وجود دارد اما به نظر می ‌رسد میان امکان تأمین تا تأمین واقعی این امکانات جهت ایجاد کارخانه‌ای ایده ‌آل و خلاق برای تولید بازی رایانه ‌ای برای حمایت شرکت‌ های دانش‌بنیان فعال در این حوزه فاصله زیادی وجود دارد.

,

وی ضمن اشاره به لزوم تغییر نگاه مسئولین به این صنعت افزود: به نظر می‌ رسد با تولیداتی که  ما به عنوان سازنده بازی‌ های فاخر رایانه‌ای به خصوص در دو سال گذشته رقم زدیم؛ اعتماد مسئولین و متولیان امر در حال شکل‌ گیری است و امید آن می رود در آینده نگاه بهتری به صنعت تولید بازی های رایانه ای در کشور به وجود بیاید.

,

جعفری جوزانی با تأکید بر جمعیت بالای گیمر در ایران، گفت: در کشورمان بالغ بر 32میلیون نفر گیمر و مصرف‌ کننده بازی وجود دارد که این افراد زمان قابل توجهی را صرف بازی می ‌کنند و حدود 10 درصد از این تعداد از بازی‌ های ویدئویی استفاده می ‌کنند که بخش اعظم این بازی ‌ها خارجی است.

,

وی ادامه داد: دلیل اصلی آن هم این است که بازی‌های خارجی برای ورود به کشور هزینه خاصی پرداخت نمی‌کنند و قوانین خاصی برای این بازی‌ ها در داخل کشور وجود ندارد و لذا این بازی ‌ها با کمترین هزینه ممکن به دست مخاطب داخلی می ‌رسد در صورتی ‌که بازی‌ ساز داخلی برای ساخت و ارائه و تبلیغ بازی خود با هزاران هزینه هنگفت مواجه است.

,

تولیدکننده و بازی‌ساز رایانه‌ای با اشاره به برنامه ‌های جدید در دولت و مصوبات مجلس در حوزه بازی ‌های رایانه‌ای اظهار کرد: امیدواریم امسال با تصویب قوانین جدید در این حوزه و ایجاد بستر و ساز و کار مناسب، فرصت خوبی برای فعالیت بیشتر و بهتر تولید کنندگان داخلی بازی ایجاد شود.

,

لزوم توجه ویژه دولت به تولید بازی های رایانه ای

, لزوم توجه ویژه دولت به تولید بازی های رایانه ای, لزوم توجه ویژه دولت به تولید بازی های رایانه ای,

, ,

جعفری جوزانی با اشاره وجود چالش‌ها در روند تولید بازی‌ ها افزود: همواره از چالش‌ های فنی استقبال کرده ‌ایم. مواردی چون تأمین منابع مالی، نیروی انسانی، تبلیغات و شناساندن محصول به مخاطب نیز همواره بر سر راه تولید وجود دارند و اما آنچه مهم است معنای کلمه Game در نگاه مسئولین کشور است که صرفاً به عنوان یک سرگرمی در نظر گرفته نشود و به ابعاد رسانه ‌ای، فرهنگی، هنری، صنعتی و اقتصادی آن همانند نفت یا برجام توجه شود.

,

وی، عدم نگاه جدی و حمایت رسانه‌ ملی به تبلیغ محصولات رایانه ‌ای داخلی و عدم بازار سازی مناسب برای این محصولات در کشور را از موانع بزرگ آشنایی مخاطبان با بازی ‌های رایانه‌ ای داخل کشور دانست و رسالت رسانه ملی در این حوزه را کلیدی عنوان کرد.

,

تولیدکننده و بازی‌ساز رایانه‌ای با اشاره به  عدم حمایت  بنیاد ملی  بازی های رایانه ای از تولید کنندگان بازی های رایانه ای در سال های اخیر گفت: امیدواریم در دولت آقای رئیسی و تغییراتی که در مدیریت بنیاد ملی بازی های رایانه ای شاهد حمایت و تسهیل گری از بنیاد ملی باشیم و همچنین از وزارت ارتباطات توقع حمایت داریم.

,

سهم بزرگ تولیدات بازی رایانه ای از اقتصاد دنیا

, سهم بزرگ تولیدات بازی رایانه ای از اقتصاد دنیا, سهم بزرگ تولیدات بازی رایانه ای از اقتصاد دنیا,

جعفری جوزانی با بیان کلیدی بودن  صنعت بازی رایانه ای در بسیاری از کشورها اظهار کرد:  در حال حاضر کشورهایی مانند آمریکا بخشی از سیاست‌ های خارجی و فرهنگ خود را معطوف به بازی‌ های رایانه‌ ای کرده‌ اند و از این طریق مفاهیم را به نوجوان و جوانان در سراسر دنیا منتقل کرده تا در آینده خروجی مورد نظر خود را دریافت کنند و البته از این طریق گردش مالی فوق ‌العاده ‌ای نیز دارند.

,

بازی سفیر عشق؛ انقلابی در صنعت بازی رایانه ای کشور

, بازی سفیر عشق؛ انقلابی در صنعت بازی رایانه ای کشور, بازی سفیر عشق؛ انقلابی در صنعت بازی رایانه ای کشور,

, ,

وی با اشاره به فعالیت قریب به دو دهه در حوزه ساخت بازی‌های رایانه ‌ای ابراز کرد: از آنجایی‌که بازی سفیر عشق برایمان آغاز یک اتفاق بزرگ و انقلابی در صنعت بازی یارانه‌ ای در کشور بود، نگاهم و علاقه ‌ام به این بازی ویژه است. حدود 4 سال زمان صرف ساخت این بازی شد و قریب به 40 نفر در ساخت این بازی مشارکت داشتند.

,

تهیه کننده بازی فرمانده مقاومت با نام بردن از باز‌هایی چون سفیر عشق، مختار؛ فصل قیام گفت: ساخت بازی‌هایی از این دست شروع بلوغ ما در ساخت بازی بود و البته بازی فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی درنوع خود از جهت رسانه‌ای و سیاسی یه اتفاق مهم و منحصر به فرد محسوب می ‌شد.

,

جعفری جوزانی با اشاره به ساخت بازی‌های جدید موبایلی توسط مؤسسه منادیان بصیرت افزود: بازی هایی چون تک تیرانداز: عقاب زرین، حماسه نادر، شیر و خورشید که اشاره به برهه ای حساس از دوره خشایار شاه دارد، افسانه نوروز، تخم مرغ های رنگی، فلفل ریزه، شمشیر چوبی برای مخاطبان با تمامی سلیقه‌ ها در حال ساخت است که بازی تک تیرانداز که مرتبط با فیلم تک تیرانداز نیز می‌باشد بزودی روانه بازار خواهد شد.

,

وی با اشاره به ساخت آخرین فصل بازی سفیر عشق با نام فصل انتقام ابراز کرد: این بازی در مراحل نهایی تولید خود قرار دارد و در محرم در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و همچنین در چند ماه آینده شاهد عرضه خارجی بازی سفیر عشق خواهیم بود.

,

تجربه شگرف بازی های رایانه ای ایرانی در نمایشگاه بین المللی قرآن

, تجربه شگرف بازی های رایانه ای ایرانی در نمایشگاه بین المللی قرآن, تجربه شگرف بازی های رایانه ای ایرانی در نمایشگاه بین المللی قرآن,

تهیه کننده بازی سفیر عشق و مختار با اشاره به بازخورد و استقبال بسیار خوب مراجعه کنندگان در نمایشگاه بین المللی قرآن از بازی های فاخر رایانه ای تأکید کرد: بی شک ارتباط بی واسطه و دسترسی به مخاطب و تسهیل تبلیغ بازی های رایانه ای می تواند نقش به سزایی در رشد و بالندگی صنعت بازی های رسانه ای داشته باشد.

,

جعفری جوزانی با اشاره به حمایت تمام قد و همه جانبه بسیج از صنعت بازی های رایانه ای تصریح کرد: تشکل فوق العاده و بی نظیر بسیج هماهنگ با فلسفه شکل گیری خود که حضور در میدان و عرصه هایی است که در آن خلاء حس می شود، نقش به سزایی در حمایت از  صنعت بازی های رایانه ای داشته است و امیدواریم به حمایت خود از این صنعت مهم و آینده دار ادامه دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه