اخبار داغ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مطرح کرد؛

استقرار ۳۴ پایگاه امداد و نجات در چهارمحال‌وبختیاری/ ۲۴۲ آمار حادثه‌دیدگان در نوروز ۱۴۰۱

استقرار ۳۴ پایگاه امداد و نجات در چهارمحال‌وبختیاری/ ۲۴۲ آمار حادثه‌دیدگان در نوروز ۱۴۰۱
ایرج کیانی گفت: در چهارمحال‌وبختیاری ۳۴ پایگاه وجود دارد که شامل ۱۳ پایگاه ثابت، هفت پایگاه شهری، پنج پایگاه کوهستان، ۶ پایگاه موقت بین شهری و سه پایگاه موقت کوهستان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ ایرج کیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان، اظهار کرد: بیش از ۵۰ وظیفه حاکمیتی و غیرحاکمیتی برعهده جمعیت هلال احمر قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر شامل سه سازمان امداد و نجات، داوطلبان و جوانان است، افزود: وظیفه سازمان جمعیت اقدامات بشردوستانه و عام المنفعه است که از سن ۵ تا ۳۵ سالگی از طریق غنچه‌های هلال، کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب و... می‌توانند عضو این سازمان شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سازمان جوانان دروازه ورود به هلال احمر است و افراد بعد از سن ۳۵ سالگی می‌توانند عضو سازمان داوطلبان یا امداد و نجات شوند.
کیانی عنوان کرد: امداد و نجات یکی از وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر است و داوطلبان می‌توانند از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی در این جمعیت عضو شوند و خدمت کنند، این افراد باید همه دوره‌های عمومی و پایه را گذرانده باشند.
وی با بیان اینکه در هفته هلال احمر بیش از ۵۰ عنوان برنامه اجرا می‌شود که برخی از این برنامه‌ها منوط به این هفته نبوده و تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، گفت: شعار امسال هفته هلال "یک قرن، خدمت بی‌منت" است که این نامگذاری به سبب یکصدمین سالگرد تشکیل جمعیت هلال احمر صورت گرفته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی وظیفه درمان و امداد برعهده این جمعیت بود، بیش از ۲ هزار نفر امدادگر و ۳۱ آمبولانس از این استان به جبهه اعزام شدند، همچنین مجروحیت ۶۴ امدادگر، شهادت ۱۵ امدادگر و یک نفر آزاده سرافراز از افتخارات این جمعیت در استان است.
کیانی با تاکید بر اینکه وظیفه دیگر جمعیت هلال احمر رسیدگی به خانواده اسرا و مفقودین و پیگیری جهت آزادسازی آن‌ها بود، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس ۲۵ هزار و ۴۳۸ نامه از اسرا به خانواده‌ها و ۳۶ هزار و ۲۸۰ نامه از خانواده‌ها به اسرا توسط جمعیت هلال احمر منتقل شد.
وی بیان کرد: از سال ۴۲ تاکنون ۱۴ هزار و ۳۰۳ حادثه در چهارمحال و بختیاری رخ داده است، طی همین مدت ۲۲ هزار و ۷۵۲ تیم امدادرسانی تشکیل شده است، 81 هزار و 128 نفر نیروهای عملیاتی در این استان بودند، 842 هزار و 832 نفر کل حادثه دیدگان گزارش شد، 238 نفر از مصدومان توسط بالگرد به مراکز درمانی منتقل و 42 هزار و 732 اسکان اضطراری شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری درخصوص پایگاه‌های امداد و نجات در این استان، تاکید کرد: در این استان 34 پایگاه وجود دارد که شامل  13 پایگاه ثابت، هفت پایگاه شهری، پنج پایگاه کوهستان، 6 پایگاه موقت بین شهری و سه پایگاه موقت کوهستان هستند.
کیانی با اشاره به وجود یک پایگاه آنست (آموزش و نگه‌داری سگ‌های تجسس) در چهارمحال و بختیاری، افزود: در حال حاضر دو قلاده سگ از نژاد ژرمن در این استان وجود دارد که در زمان زلزله، امداد و نجات در کوهستان و... از این سگ‌ها استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: پایگاه امداد هوایی چهارمحال و بختیاری در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این پایگاه شامل دو پِد، یک باند و یک آشیانه است، در حال حاضر بالگرد 15 روز در اصفهان و 15 روز در استان مستقر است، اما هر زمان نیاز بود بالگرد باید در محل حاضر شود و کار امداد و نجات را انجام دهد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: تلفن سه رقمی 112 (ندای امداد) برای اعلام حوادث و اتفاقات پیش‌بینی شده است، این سامانه بدون آنتن دهی و حتی بدون سیم کارت هم جوابگو خواهد بود، سه نفر اپراتور سامانه تلفنی 112 هستند که در سریع‌ترین زمان ممکن نیروهای امداد و نجات به محل حادثه اعزام می‌شود.
کیانی با بیان اینکه کل حوادث در سال 1400 که جمعیت هلال احمر در آن‌ها عملیات امداد و نجات انجام داده است 712 مورد شامل 388 حوادث جاده‌ای و  94 حوادث کوهستان بود، مجموع کل حادثه دیدگان در سال گذشته نیز 11 هزار و 614 نفر گزارش شد، خاطرنشان کرد: در زلزله 12 مهرماه در شهرستان کوهرنگ نیز 496 خانوار اسکان اضطراری داده شدند و اقلام امدادی و بسته معیشتی در بین آن‌ها توزیع شد.
وی اضافه کرد: در سال گذشته همچنین 996 تیم عملیاتی و 671 دستگاه آمبولانس به محل حوادث اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در ایام نوروز از تاریخ 25 اسفندماه تا 14 فروردین دو طرح نوروزی توسط جمعیت هلال احمر در استان اجرا شد، همچنین در طی این مدت 40 مورد حادثه به ثبت رسید، 242 نفر حادثه دیده بودند، 58 تیم در قالب 170 نیروی عملیاتی تشکیل شد، 36 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و 7 مورد نیز رهاسازی صورت گرفت.
کیانی یادآور شد: در سال گذشته 13 هزار و 525 نفر به مراکز درمانی وابسته به جمعیت هلال احمر مراجعه کردند، همچنین 58 هزار و 510 نفر نیز از خدمات داروخانه‌های این جمعیت استفاده کردند و از داروهای خاصی که در این داروخانه‌ها تامین شده است، استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بیش از چهار میلیارد تومان به بیش از 4 هزار نفر از بیماران صعب‌العلاج کمک بلاعوض پرداخت شده است، بیان کرد: افتتاح و راه‌اندازی خانه‌های هلال در سطح چهارمحال و بختیاری ازجمله برنامه‌های جمعیت هلال احمر است، تاکنون 104 خانه هلال در این استان افتتاح شده است و هدف ان ارتقا تاب‌آوری جوامع محلی است.

انتهای پیم/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه