اخبار داغ

دامداران خراسان جنوبی خسته از وعده های محقق نشده/ معاون استاندار: پیگیری مطالبات دامداران به صورت جهادی هستیم

دامداران خراسان جنوبی خسته از وعده های محقق نشده/ معاون استاندار: پیگیری مطالبات دامداران به صورت جهادی هستیم
در جلسه بررسی مسایل و مشکلات واحد‌های دامداری خراسان جنوبی، دامداران خواستار عدالت در توزیع نهاده های دامی، صادرات هرگونه نهاده دامی توسط تشکل‌های دامی، خرید فرآورده‌های خام دامی و لبنی با قیمت تمام شده بعلاوه سود توسط دولت، جذب کامل یارانه نهاده‌های دامی و پیگیری مسائل به صورت ملی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جلسه بررسی مشکلات واحدهای دامداری خراسان جنوبی صبح امروز با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد و دامداران استان خواستار عدالت در توزیع نهاده های دامی، صادرات هرگونه نهاده دامی توسط تشکل‌های دامی، خرید فرآورده‌های خام دامی و لبنی با قیمت تمام شده بعلاوه سود توسط دولت، جذب کامل یارانه نهاده‌های دامی و پیگیری مسائل به صورت ملی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

 

,

رمقی برای دامداران باقی نمانده است

, رمقی برای دامداران باقی نمانده است, رمقی برای دامداران باقی نمانده است,

در این جلسه دامداران با صراحت اعلام کردند که در دولت های مختلف شعار پیگیری حل مشکلات دامداران مطرح شده اما به وعده های خود عمل نکردند. به اعتقاد آنان استانها در حد خودشان می تواند یکسری از مشکلات را حل کنند اما «خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است»، و مشکل وزارتی و دولتی است و امروز  دیگر رمقی برای هیچ دامداری باقی نمانده است.

,

دامداران حاضر در این جلسه عنوان کردند در زمینه صادرات هرگونه نهاده دامی توسط تشکل‌های دامی به قانون عمل نمی شود و اگر بازار توانایی خرید فرآورده های خام دامی و لبنی به قیمت تمام شده را ندارند دولت موظف است مثل خرید تضمینی گندم و برنج از دامدار بخرد و به سفره مصرف کننده برساند.

,

یکی از دامداران حاضر در این جلسه مدعی شد که ۵۲ درصد یارانه نهادهای دامی به دست دامداران نرسید و مفقود شد و ۴۸ درصد جذب شده که باید راهکاری برای این امر اندیشیده شود.

,

 

,

دامداران همچنان در پی تامین نهاده دامی

, دامداران همچنان در پی تامین نهاده دامی , دامداران همچنان در پی تامین نهاده دامی,

محمدجواد غریبی، رئیس اتحادیه دامداران خراسان جنوبی نیز مشکلات کنونی استان را نبود زیرساخت‌های کافی در بخش کشاورزی و دامداری دانست و افزود: اکنون زیرساخت‌های مناسب برای جمع‌آوری شیر و صنایع تبدیلی در استان وجود ندارد و از ۱۲۰ تن شیر تولیدی روزانه در خراسان جنوبی حدود ۸۰ تن به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

,

وی در ادامه بیان کرد: باید به فکر احداث مجموعه ای باشیم که شیر مازاد تولیدی در استان فرآوری شود.

,

غریبی با بیان اینکه سرمایه در گردش دامپروری نیاز کل استان است، گفت: دامداران نقدینگی ندارند که نهاده خریداری کنند چون هنوز از بهمن ماه ۱۴۰۰پول شیر تحویلی به کارخانجات را دریافت نکردند.

,

رئیس اتحادیه دامداران خراسان جنوبی متذکر شد: ۸۰ درصد ارزش افزوده بخش دام مربوط به دامداران بخش سنتی و روستایی است که نمی توانند از اعتبارات تبصره ۱۸ استفاده کنند.

,

وی با  اشاره به گرانی نهاده های دامی و قیمت پایین شیر و گوشت، تصریح کرد: حدود ۴۵ روز است که نهاده دامداران داده نشده است و مجبور به خرید آزاد هستند.

,

 

,

سازمان جهاد کشاورزی برای پیگیری مطالبات دامداران کوتاهی نکرده است

, سازمان جهاد کشاورزی برای پیگیری مطالبات دامداران کوتاهی نکرده است, سازمان جهاد کشاورزی برای پیگیری مطالبات دامداران کوتاهی نکرده است,

در ادامه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: درب دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی همواره به روی دامداران استان باز است تا بتوانیم با کمک یکدیگر در راستای کاهش مشکلات این حوزه گامی اساسی برداریم.

,

جواد اشرفی با تأکید بر این که مطالبه گری بسیار خوب و ارزشمند است ولی با تخریب یا سیاه نمایی تفاوت دارد، تصریح کرد: ما از روحیه مطالبه گری دامداران که بتواند مشکلات این حوزه را حل و فصل نماید، استقبال می کنیم.

,

به گفته وی؛ هیچ گونه کوتاهی، اهمال کاری و یا سستی از طرف سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه آن در استان درخصوص پیگیری مطالبات دامداران صورت نپذیرفته است.

,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان این که مطالباتی که تاکنون پیگیری نشده باید مطرح شوند، افزود: رئیس و تیم کاری سازمان جهاد کشاورزی استان به صورت جهادی و شبانه روزی در تلاشند تا موارد مطرح شده را پیگیری نمایند و حتی در بسیاری از مواقع این مشکلات به سمع و نظر وزیر جهاد کشاورزی نیز رسیده است.

,

اشرفی متذکر شد: استانداری خراسان جنوبی نیز به صورت حضوری، یا با برگزاری جلسات ویدئو کنفرانسی و یا در قالب مکاتبات اداری نسبت به انعکاس مشکلات دامداران اقدام نموده است.

,

وی با اشاره به هزینه های حمل نهاده های دامی، خاطرنشان کرد: در راستای کاهش هزینه های انتقال نهاده های دامی با استفاده از قابلیت حمل و نقل ریلی، در تلاشیم با اختصاص یک خط ویژه به این موضوع، هزینه ها را کاهش دهیم.

,

به گفته وی؛ درخصوص انتقال نهاده ها می توان از ظرفیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز استفاده کرد تا مشکلات این حوزه کاهش یابد.

,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: در جلسه ای با حضور مدیرکل امور عشایری استان مقرر شد سهمیه جوی تعلق گرفته به عشایر سیستان و بلوچستان، برای استان ما نیز لحاظ شود.

,

اشرفی با اشاره به این که در زمینه حمل علوفه از دیگر مناطق همچون سیستان و بلوچستان به استان منعی وجود ندارد، تصریح کرد: لازم است رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این خصوص، مکاتبات لازم را انجام دهد.

,

وی ادامه داد: در همین مدت کوتاه حضور بنده در مجموعه، با سرمایه گذارن مختلف صنایع تکمیلی زنجیره شیر و گوشت به منظور سرمایه گذاری در استان صحبت شده و آمادگی لازم در این خصوص وجود دارد.

,

به گفته وی؛ اتحادیه دامداران می تواند با شراکت سرمایه گذاران، نسبت به تکمیل این زنجیره اقدام کنند.

,

 

,

کشت ۲ هزار هکتار علوفه ذرت در دستور کار است

, کشت ۲ هزار هکتار علوفه ذرت در دستور کار است, کشت ۲ هزار هکتار علوفه ذرت در دستور کار است,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با تأکید بر ضرورت تأمین نهاده ها در داخل استان، گفت: کشت ۲ هزار هکتار علوفه ذرت به طور ویژه در دستور کار استان قرار دارد.

,

اشرفی با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات هم اندیشی در صورت لزوم، اظهار داشت: ما باید با هم افزایی و تعامل، مشکلات حوزه دامداری استان را حل و فصل کنیم.

,

وی با اشاره به این که همواره در کنار شما هستیم، متذکر شد: از طرف سازمان جهاد کشاورزی این قول را به دامداران می دهیم که در پیگیری مشکلات و مطالبات آنها اعم از خرید دام، خرید فرآورده های لبنی، تأمین علوفه و… کوتاهی نمی شود.

,

به گفته وی؛ هر آنچه در توان مجموعه استان است، بکار گرفته می شود تا مشکلات مجموعه دامداران کاهش یابد.

,

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: اتحادیه دامداران باید با حذف واسطه ها با مجموعه کشتارگاهی خوسف به عنوان صنعتی بالادستی و مدرن همکاری کنند.

,

اشرفی ادامه داد: کشتارگاه بیرجند نیز به عنوان یک ظرفیت باید در بازه زمانی مشخصی، خود را به شرایط استاندارد برساند تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

,

وی در پایان تأکید کرد: صنعت شیر یا گوشت باید با همکاری همه حوزه ها در استان رشد کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه