اخبار داغ

عدم پیش بینی مسئله از سوی مشاور پروژه دردسر ساز شد

زیر آب رفتن پل خمام رود و مسدود شدن راه ارتباطی ۸ روستا/ اختصاص دو دستگاه مینی بوس برای تردد رایگان مردم منطقه از سوی بخشداری سنگر

زیر آب رفتن پل خمام رود و مسدود شدن راه ارتباطی ۸ روستا/ اختصاص دو دستگاه مینی بوس برای تردد رایگان مردم منطقه از سوی بخشداری سنگر
در پی رهاسازی آب سد سفیدرود در کانال چپ سد سنگر منجر به زیر آب رفتن پل موقت رودخانه خمام رود و مسدود شدن راه ارتباطی ۸ روستا شده است، موضوعی که با عدم پیش بینی از سوی مسئولین پروژه در راهداری برای مردم دردسرساز شده است این در حالی است که رئیس اداره آب و بخشدار سنگر پیش از این، این مسئله را پیش بینی کرده و پیگیری کرده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، احداث پل خمام رود در محدوده شهرستان سنگر، پروژه ای است که تیرماه سال گذشته آغاز شد. قرار بود طبق برنامه ارائه شده از سوی پیمانکار که زیر نظر راهداری است کار اتمام این پل تا شهریور ماه سال جاری به اتمام برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
پیمانکار برای امکان تردد مردم در کنار احداث پل اصلی، پل موقتی را در نظر گرفته بود که اکنون با رهاسازی آب سد سفیدرود در کانال چپ سد سنگر به زیر آب رفته و این مسئله راه ارتباطی 8 روستا را مختل کرده است.
,
 
,
این موضوعی است که رئیس آبیاری سنگر با ارسال نامه ای به تاریخ بهمن ماه سال 1400 آن را پیش بینی کرده بود.
,
 
,
, ,
 
,
"حسین محبتی" نیز که دو هفته بیشتر نیست از آغاز مسولیتش به عنوان بخشدار سنگر می گذرد در گفتگو با 8دی می گوید این مسئله را از همان اولین روز مسئولیتش پیش بینی کرده و با فرماندار و دیگر مسئولان مربوطه با بحث احداث پل مطرح کرده است و موضوع از سوی فرماندار رشت مورد پیگیری قرار گرفته است.
,
 
,
خبرنگار 8دی با توجه به پیگیری های بخشداری سنگر برای تشریح وضعیت موجود به گفتگو با "حسین محبتی" بخشدار سنگر پرداخته است که در ادامه می خوانید:
,
 
,
"حسین محبتی" بخشدار سنگر در رابطه با وضعیت پروژه این پل، گفت: در اولین روزهای کاری به دلیل پیش بینی های که می شد از وضعیت پل بازدید کرده و موضوع را با فرماندار رشت در میان گذاشتم که ایشان هم مسئله را مورد بررسی قرار دادند. با رئیس اداره آب نیز دیدار داشتم و ایشان هم با ارسال نامه ای در بهمن ماه سال 1400 دغدغه و پیش بینی چنین موضوعی را داشتند.
,
 
,
تردد ۸ روستا دچار اختلال شد
, تردد ۸ روستا دچار اختلال شد, تردد ۸ روستا دچار اختلال شد,
 
,
وی با بیان اینکه احداث پل مذکور با پیمانکاری مشخص زیرنظر راهداری است که تیر ماه سال گذشته کلید خورد و زمان اتمام آن هم تا شهریور ماه سال جاری در نظر گرفته شده بود، بیان کرد: در کنار احداث پل اصلی یک پل موقت یا آبنما در نظر گرفته بودند که اکنون با رهاسازی آب سد سفیدرود، آب از روی آن سرریز شده است و تردد ۸ روستا را مختل کرده است.
,
 
,
بخشدار سنگر با تشریح موقعیت پل خمام رود تصریح کرد: آب این رودخانه بخش مرکزی شهرستان رشت تا خمام را پوشش می داده است. دو مشکل وجود داشت. مشکل اول اینکه پایین دست مانند خمام و بخش مرکزی رشت نیازمند آب بودند که با رهاسازی آب مشکل آبرسانی حل شده است اما مشکل دیگر یعنی موضوع تردد مردم روستاهای اطراف وجود دارد و طبق پیش بینی هایی که داشتیم تردد مشکل ساز شده است.
,
 
,
وی افزود: یک روز قبل از رهاسازی آب سد با پیشنهاد معاون راه، مبنی بر اضافه کردن ۸ لوله که هم آبرسانی شود و هم تردد امکان پذیر شود رو به رو شدیم اما بنده، معاون فرماندار و اهالی به اتفاق گفتیم که با این پیشنهاد مشکل حل نخواهد شد و آب پس زده می شود و پل زیر آب می رود، با تمام این پیش بینی ها این اتفاق افتاد.
,
 
,
بخشدار سنگر در ادامه با اشاره به تدابیری که برای حل این مسئله در نظر گرفته شده است، ادامه داد: قرار شده است راهداری یک پل موقت از صومعه سرا منتقل کند و طبق گفته خودشان قرار است به زودی این پل موقت جداسازی شده و انتقال یابد.
,
 
,
بخشداری سنگر از تمام ظرفیتش برای خدمات رسانی به مردم استفاده می کند
, بخشداری سنگر از تمام ظرفیتش برای خدمات رسانی به مردم استفاده می کند, بخشداری سنگر از تمام ظرفیتش برای خدمات رسانی به مردم استفاده می کند,
 
,
وی با بیان اینکه این مشکل با وجود تمام تذکرات و پیش بینی هایی که در مدت کوتاه مسئولیتم به مسئولان راهداری و ... داشتم به وجود آمده، گفت: بخشداری سنگر از تمام ظرفیتش برای خدمات رسانی به مردم استفاده می کند.
,
 
,
اختصاص دو دستگاه مینی بوس و چند خودروی سواری برای تردد رایگان مردم منطقه
, اختصاص دو دستگاه مینی بوس و چند خودروی سواری برای تردد رایگان مردم منطقه, اختصاص دو دستگاه مینی بوس و چند خودروی سواری برای تردد رایگان مردم منطقه,
 
,
محبتی ادامه داد: از صبح فردا دو دستگاه مینی بوس و چند دستگاه خودرو برای تردد رایگان مردم در جاده جایگزین در نظر گرفته شده است. این جاده، امنیت، توان و ظرفیت پوشش ۸ روستا را ندارد و با هماهنگی که با راهداری داشته ام، علائم راهنمایی و رانندگی در جاده نصب شده تا زمانی که این پل موقت مستقر شود مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
,
 
,
وی افزود: اهالی و دانش آموزان می توانند جهت تردد از دو دستگاه مینی بوس و چند خودرو به صورت رایگان استفاده کنند.
,
 
,
بخشدار سنگر با اشاره به پیشرفت فیزیکی 43 درصدی پروژه پل خمام رود، بیان کرد: موضوع اصلی عدم پیش بینی وضعیت پل موقت که آن را آبنما یا راه انحرافی می نامند است که از مسئولان مرتبط با راهداری انجام شده است.
,
 
,
وی در پایان تصریح کرد: همانطور که از اولین روزهای مسئولیتم پیگیر موضوع این پل بودم در ادامه هم با جدیت پیگیر حل مسئله هستم و حتی موضوع را با نهادهای نظارتی نیز برای نظارت بر این امر مطرح خواهم کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه