اخبار داغ

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد:

اختصاص ۳ درصد بودجه دانشگاه ها به فعالیت های فرهنگی / تکثیر اندیشه فردگرایی بین دانشجویان خطرناک است

اختصاص ۳ درصد بودجه دانشگاه ها به فعالیت های فرهنگی / تکثیر اندیشه فردگرایی بین دانشجویان خطرناک است
عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در نشست صمیمی دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در تالار شهید شفائی دانشگاه تبریز، اظهارداشت: دانشجو، اساتید و کارکنان سه رکن اصلی نظام فرهنگی هر دانشگاه است که بیشترین وزن این رکن بر دوش دانشجو می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در نشست صمیمی دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در تالار شهید شفائی دانشگاه تبریز، اظهارداشت: دانشجو، اساتید و کارکنان سه رکن اصلی نظام فرهنگی هر دانشگاه است که بیشترین وزن این رکن بر دوش دانشجو می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: نباید فعالیت فرهنگی دانشجو حالت فرسایشی داشته باشد و کارکنان و اساتید باید همراه و کمک آنان باشند، به این منظور بسترسازی هایی انجام شده است تا برخی فعایت های فرهنگی معطوف به اساتید نیز شروع شود.

,

 

,

سامانه جمع سپاری راه اندازی می شود

, سامانه جمع سپاری راه اندازی می شود,

معاون وزیر علوم از ایجاد و راه اندازی سامانه جمع سپاری خبر داد و تصریح کرد: در این سامانه متناسب با ایده ها و مسئله ها، راه حل هایی توسط دانشجویان طرح و ارائه می شود تا با یک اجماع در خصوص مسائل تصمیم گیری کنیم.

,

وی با هشدار در رابطه با رویه خطرناک سیاست زدایی از دانشگاه ها، گفت:  بار اصلی این بحث بر دوش تشکل های دانشجویی است، البته باید در نظر داشت که گریز از سیاست در تمام دانشگاه های جهان عمومیت پیدا کرده است و نظرورزان اروپائی هم معترف به گذار از دوره نزاع های سفت و سخت جناحی هستند.

,

کلانتری با بیان این که معنای سیاست ورزی را باید وسیع تر نگریست، ابرازداشت: هر نوع حساسیت به اتفاقات محیط پیرامون و عزم بر رفع و سامان آن نیز نوعی سیاست ورزی است، معنی کهن سیاست که برخی درصدد کسب کرسی قدرت و انتخابات و احزاب و شعارگویی بودند منسوخ شده است.

,

 

,

تکثیر اندیشه فردگرایی بین دانشجویان خطرناک است

, تکثیر اندیشه فردگرایی بین دانشجویان خطرناک است,

وی ضمن هشدار از ترویج اندیشه فردگرایی و خودمحوری تام و تمام در بین دانشجویان، اذعان داشت: این تفکر خطرناک بوده و  سم مهلک دانشجو است، عدم توجه به آلام جامعه سم است و تکثیر چنین فکری بین دانشجویان خطرناک است، ما نسبت به سرنوشت همدگیر مسئول هستیم.

,

وی با تاکید بر این که آینده سازهای ایران شما دانشجویان هستید، ابرازکرد: همه توده های دانشجویی عزیز ما هستند و تشکلی ها به حرمت مسئولیت خود جایگاه ویژه ای دارند و چه امتیازی برای آنان در آئین نامه ها تمهید شود یا نشود باید با قوت به مسیر خود ادامه دهند و ما نیز در صدد برخورداری از امتیازها هستیم.

,

 

,

فعالیت های تشکلی باعث تقویت هویت اجتماعی می شود

, فعالیت های تشکلی باعث تقویت هویت اجتماعی می شود,

معاون وزیر علوم با اشاره به این که در حوزه های مختلف فعالین دانشجویی باید مغتنم شمرده شوند، تصریح کرد: این فعالیت های تشکلی مواهب زیاد و بی نظیری برای شما دارد، و سرمایه اجتماعی شما را بالا می برد. سرمایه اجتماعی بالا برود هویت اجتماعی شکل گرفته و از آسیب اجتماعی جلوگیری شده و همبستگی ملی و امید به آینده بالا میرود.

,

وی ادامه داد: همچنین فرآیند جامعه پذیری تسریع میشود و امکانی برای آزمون و خطای کنش های جامعه خواهید یافت که بسیار ارزشمند است، البته معتقدم به گونه ای زمینه سازی شود که کمترین خطا در مسیر فعالیت خود داشته و کمترین هزینه را بدهید، چراکه هزینه خطا در دانشگاه به سیستم کمتر از قرارگیری در پوزیشنی مهم و آسیب به مجموعه ای کلان تر خواهد بود.

,

وی راه حل اختلافات فکری را در گرو برقراری گفتگوهای سالم و صحیح خواند و گفت: لزوما نباید کرسی آزاد اندیشی برگزار شود، گپ و گفت ها نیز می تواند مفید باشد.

,

 

,

اختصاص ۳% بودجه دانشگاه ها به فعالیت های فرهنگی

, اختصاص ۳% بودجه دانشگاه ها به فعالیت های فرهنگی,

کلانتری با اشاره به بودجه تشکل های فرهنگی گفت: امیدواریم با ابلاغیه وزیر محترم علوم در خصوص اختصاص سه درصد بودجه دانشگاه ها به فعالیت های فرهنگی در سالجاری و همچنین تلاش برای مستقل نمودن ردیف بودجه فرهنگی در سال ۱۴۰۲ بخشی از کمبود ها را جبران نماییم و ضمن افزایش نقش فعالیت های فرهنگی در آیین نامه های ارتقاء، رتبه بندی دانشگاه ها و با نگاه جامع به حیات دانشجویی پیشرفت فرهنگی را در کنار سایر پیشرفتهای فنی، اقتصادی و سیاسی بدست بیاوریم.

,

وی خاطرنشان ساخت: با معاونان فرهنگی دانشگاه بر سر برنامه های تعالی بخش بحث کنید تا آن ها از زیر سنگ هم شده بودجه آن را پیدا کرده و اختصاص دهند، البته نحوه تخصیص مبتنی‌ بر برنامه باشد و گزارش دهی دقیقی صورت پذیرد.

,

وی با اشاره به این که خمیر مایه جامعه ایران دینی، معنوی، الهی و توحیدی است، یادآور شد: مردم در بزنگاه های مختلف مانند اربعین، محرم و اعتکاف ها خود را نشان داده اند و نگرانی من از بابت این است که هویت دانشگاه دچار چالش شود، چراکه دانشجو به شئونات دانشجویی شناخته میشود.

,

معاون وزیر علوم گفت: در دانشگاه تبریز شئونات دانشحوبی خود را در همه مصادیق نشان می دهد وجنات دانشجویی خود را نشان می دهد که باید آن را پاس بداریم و ‌با برخوردهای تند و امثالهم کار را خراب نکنیم، کار تربیتی و فرهنگی زمان بر است.

,

 

,

ارتباط انجمن های علمی با نظام مسائل کشور را جدی بگیرید

, ارتباط انجمن های علمی با نظام مسائل کشور را جدی بگیرید,

وی با تاکید بر این که ارتباط انجمن های علمی با نظام مسائل کشور را جدی بگیرید، افزود: روشنفکرانی که ارتباط با مسایل جامعه پیدا نکردند حذف شدند نکند ما بی ارتباط با مسایل جامعه شویم ‌که مردم ما را حذف کنند، جلال آل اجمد و شریعتی تحلیل های خوبی در این رابطه دارند.

,

کلانتری در خصوص نشریات اظهارداشت: نگاه به نشریات تهدیدآمیز نیست با علم به این که ممکن است نشریات خطا کنند ولی باید جوانب و حواشی را لحاظ کرده و کورس رادیکال نویسی نداشته باشند و معطوف به حل مسائل باشند، زخم زبان به هم نزده و فضای با متانت و وقار برای حل مسائل داشته باشند.

,

وی وجود خلل در اختصاص خوابگاه های متاهلی به دانشجویان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: واگذاری این خوابگاه ها به بخش خصوصی و برخی سوءمدیریت های دیگر باعث محدودیت در اختصاص این خوابگاه ها به زوج های دانشجو شده است که در صدد رفع آن هستیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه