اخبار داغ

مدیرکل راه‌وشهرسازی چهارمحال‌و‌بختیاری خبر داد؛

ساخت بیش از ۵ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در شهرستان فارسان/ ۱۰۱ فقره وام خودمالکی در فارسان تصویب شد

ساخت بیش از ۵ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در شهرستان فارسان/ ۱۰۱ فقره وام خودمالکی در فارسان تصویب شد
حسینعلی مقصودی گفت: طی چهار سال قرار است ۵ هزار و ۵۳۴ واحد مسکونی در شهرستان فارسان احداث شود و تاکنون ۶ هزار و ۲۲۶ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مهم‌ترین بحث مورد نظر دولت سیزدهم تامین مسکن در قالب نهضت ملی مسکن است، در همین راستا سهمیه مشخص شده توسط وزارت راه و شهرسازی و ابلاغی توسط استاندار سالانه یک هزار و 384 واحد در هفت شهر شهرستان فارسان است. 
وی افزود: طی چهار سال قرار است 5 هزار و 534 واحد مسکونی در شهرستان فارسان احداث شود و تاکنون 6 هزار و 226 نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند. 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: براساس پالایش انجام شده توسط سامانه، یک هزار و 704 نفر در شهرستان فارسان حائز شرایط دریافت مسکن هستند و طبق مدارک تحویل داده شده 950 نفر در هفت شهر شهرستان فارسان تایید نهایی شدند. 
مقصودی عنوان کرد: در شهر فارسان تقریبا به اندازه ساخت مسکن در یک سال زمین تامین شده است، در جونقان علی‌رغم اینکه زمین تامین شده است اما معارض وجود دارد، در شهرهای فیل‌آباد، چلیچه، پردنجان و گوجان فاقد زمین ملی در محدوده هستیم از همین رو در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم زمین مورد نیاز را تامین کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: عمده متقاضیان مسکن در شهرهای فارسان و جونقان هستند و در شهرهای دیگر نیز متقاضی داریم ولی تعداد آن‌ها زیاد نیست. 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه‌های شهرستانی در فارسان، اضافه کرد: حدود 12 پروژه تعریف شده است که شامل فرهنگسرای باباحیدر، سالن بوکس جونقان، تکمیل محور پردنجان به جونقان، تکمیل سالن ورزشی فیل آباد، تکمیل مصلی نماز شهر باباحیدر، مصلی شهر فارسان، بازنگری طرح جامع شهر فارسان، بازنگری طرح جامع شهر فارسان، تکمیل فرمانداری شهر فارسان، زمین چمن باباحیدر و سالن ورزشی ده‌چشمه هستند. 
مقصودی بیان کرد: برای این 12 طرح‌ در شهرستان فارسان 12 میلیارد و 300 تومان اعتبار مصوب، 8 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی آن‌ها است، برای تکمیل پروژه‌های شهرستان به جز مصلی‌ها حدود 60 میلیارد تومان نیاز است و دو مصلی حدود 75 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند. 
وی تاکید کرد: حدود 130 کیلومتر راه در شهرستان فارسان وجود دارد که شامل 60 کیلومتر راه اصلی و درون شهری و 70 کیلومتر راه روستایی، از راه‌های شهری 19 کیلومتر بزرگراه و بیش از 90 درصد از راه‌های اصلی در حال تبدیل به چهار خطه است. 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: با پیگیری‌های سال گذشته ماده 23 محور باباحیدر به چلگرد نیز گرفته شد، اخیرا نیز مناقصه‌ای به مبلغ 27 میلیارد تومان برگزار شد و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است. 
مقصودی ادامه داد: طرح جامع شهر فارسان از سال گذشته آغاز شده، برداشت اولیه انجام شده و در حال انجام کارهای کارشناسی است، در بقیه شهرهای شهرستان فارسان نیز طرح جامع ابلاغ شده است.
وی عنوان کرد: از مجموع 800 فقره وامی خودمالکی که تصویب شده است حدود 101 فقره مربوط به شهرستان فارسان است، به جز شهرهای فارسان و جونقان که دارای طرح بازآفرینی است بقیه شهرها طرح بازآفرینی ندارند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه