اخبار داغ

نماینده فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی:

خسارات ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کشور بیشتر از فواید آن بوده است

خسارات ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کشور بیشتر از فواید آن بوده است
نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان وبوئین میاندشت با بیان این که طرح ارز 4200 تومانی پِرت زیادی در اجرا داشته است اظهار کرد بسیاری از افرادی که حجم زیادی از این یارانه دولتی را برای واردات کالاهای اساسی گرفته‌اند هیچ کالایی وارد کشور نکرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمدصالحی در گفتگو با صاحب نیوز؛ با بیان این که تصمیم دولت بر حذف یارانه‌ها تصمیم درستی است به شرط این که در مقام اجرا به خوبی از پس آن بربیاید و یارانه تخصیصی به کالاها را مستقیم به دست مصرف کننده و مردم برساند، گفت: چون این طرح هنوز اجرا نشده حرف و حدیث‌ها و شایعات زیادی پیرامون این موضوع مطرح شده و بازار را تحت تأثیر قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز؛,

حسین محمدصالحی افزود: حذف ارز ترجیحی فقط با این سیاست بوده که یارانه‌ای که به کالاها تخصیص پیدا می‌کرده است به صورت پول مستقیم به مردم واگذار شود.

,

وی تصرح کرد: سیاست اختصاص ارز 4200 تومانی دولت در چند سال گذشته پرت خیلی زیادی داشته است و خیلی از افرادی که ارز دولتی گرفته‌اند آن را در جهتی که باید هزینه می‌کرده‌اند، مصرف نکردند و کسانی بودند که حجم بالایی از ارز 4200 تومانی را از دولت به منظور وارد کردن کالاهای اساسی گرفته‌اند اما هیچ چیزی وارد کشور نکرده‌اند و در مجموع خسارات این طرح بیش از فواید آن بوده است.

,

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: حذف ارز ترجیحی در حوزه نهاده‌های دامی و گندم مورد موافقت مجلس قرار گرفته است اما در مورد حذف ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی و دارو به دلیل اثری که حذف ارز بر روی بازار این لوازم می‌گذارد فعلاً موافقتی حاصل نشده است.

,

این نماینده مجلس اظهار کرد: شرط مجلس برای اجرای طرح حذف ارز ترجیحی این بود که ابتدا تأثیری روی قیمت‌ها نگذارد اما دیدیم با طرح موضوع بازار تب و تاب نشان داد و در حالی که هنوز طرح اجرا نشده است قیمت‌ها تکان خوردند و دوم این که در توزیع یارانه‌ها هر ساله تورم مدنظر قرار بگیرد و مانند یارانه 45500 تومانی نشود که بعد از گذشت این همه سال هیچ تغییری نکرده است و امروز با آن حتی قبض آب را نیز نمی‌توان پرداخت کرد.

,

محمدصالحی در مورد حذف یارانه آرد و نان ادامه داد: قرار بود نانوایی‌ها به سیستم متصل شوند و به میزان عرضه نان به آن‌ها سهمیه آرد یارانه‌ای تخصیص پیدا کند اما وقتی این مسائل رسانه‌ای شد و خبر آن بین مردم پیچید دیگر دولت نتوانست بازار را کنترل کند و مشاهده کردیم تولیدکننده‌های ماکارونی، نان ساندویچی و بقیه کسب و کارهایی که آرد آزاد مصرف می‌کنند قیمت‌های خود را افزایش دادند که این خود سبب ایجاد یک چرخه افزایش قیمت در کشور خواهد شد و در این رابطه نیز مجلس بر سر همین نظارت بر قیمت‌های بازار به دولت انتقاد دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه