اخبار داغ

رئیس خانه صنعت‌ومعدن گلستان:

مابه‌التفاوت حذف ارز ترجیحی به اهلش برسد/ هیچ دولتی به فکر فقرزدایی و حمایت از مصرف‌کننده نبود

مابه‌التفاوت حذف ارز ترجیحی به اهلش برسد/ هیچ دولتی به فکر فقرزدایی و حمایت از مصرف‌کننده نبود
رمضان بهرامی گفت: دولت باید تلاش کند مابه التفاوت حذف ارز ترجیحی را به اهلش برساند و این مسأله علاوه بر آنکه باعث پر شدن خزانه دولت می‌شود از سویی دیگر از رانت جلوگیری می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رمضان بهرامی، رئیس خانه صنعت و معدن گلستان در گفت‌وگو با گلستان ما گفت: اثر هر کار اقتصادی که در دولت‌ها اتفاق می‌افتد یک سال دیگر مشخص می‌شود و از دولت رئیسی که تنها ۶ ماه سر کار آمده این توقع وجود ندارد که بگوییم مشکلات اقتصادی را دولت باید در ظرف مدت دو ماه حل کند و این مسائل ریشه از اتفاقاتی است که در گذشته بوده، قصد تخریب دولت قبل را نداریم ولی مسئولان دولت‌های قبل خوش قول نبودند و بخش خصوصی به وعده‌هایی که دولتمردان می‌دهند باور و اعتماد ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان ادامه داد: همیشه یک قسمت از قیمت‌ها را دولتمردان برای کمک به تولید و دهک‌هایی پایین جامعه افزایش دادند، مشکلات دولت بسیار زیاد است و از منابع ذخیر کردن حامل‌های انرژی و حذف ارز یارانه‌ای بر روی کالای مختلف همیشه دولتمردان به فکر حل مشکلات حاشیه‌ای خود بوده و هیچ وقت این اعتبارات در مسیر فقرزدایی و حمایت از مصرف‌کننده استفاده نشده است.

,

بهرامی متذکر شد: دولت باید تلاش کند مابه‌التفاوت حذف ارز ترجیحی را به اهلش برساند و این مسأله علاوه بر آنکه باعث پر شدن خزانه دولت می‌شود از سویی دیگر از رانت جلوگیری می‌کند و این ساز و کار به نظر من برای دولت در حال حاضر فراهم نیست و اگر می‌خواهد به دهک‌هایی پایین قول بدهد در حال حاضر سازکار مناسبی را نمی‌بینیم و باید در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری صورت بگیرد.

,

وی افزود: اینکه بیان شود در نانوایی‌ها دستگاه کارتخوان بگذارند و افراد را ممیزی کنند شاید ممکن نباشد چرا که اگر نان آزاد ۶ هزار تومان شود دیگر علوفه ۶ هزار تومانی نخواهیم بود و مجبور هستند که خوراک انسانی را برای خوراک دام استفاده کنند و اقتصاد اجازه نمی‌دهد که ما این فضا را کنترل کنیم.

,

این مقام مسئول یادآور شد: درصدی از گندم و غلات ما که یارانه‌ای است خوراک دامی می‌شود و برای این افراد مقرون به صرفه است، در حوزه نظارت ما می‌بینم دولتمردان کمترین برخورد را داشتند، همیشه می‌گویند بازار را نمی‌توانیم با نظارت سر و سامان بدهیم ولی باید اقدامات دولت بازدارنده باشد، در روز‌های گذشته دولت کارخانه‌ای را چندین میلیارد تومان جریمه کرد و باید این جرائم به سبد مصرف‌کننده برسد و این مهم باعث می‌شود خود مردم تنظیم‌کننده بازار باشند.

,

بهرامی تأکید کرد: ارز تریجی یک روزی قطعاً اتفاق می‌افتد ولی با ساز و کاری که دولت انجام می‌دهد خطر‌های زیادی در اقتصاد دارد دولت در حوزه حذف ارز ترجیحی موضع روشنی نداشته و در مجلس بیان کردند دولت می‌تواند این مهم را عمل کند.

,

وی خاطرنشان کرد: ذخایر کشور در حدی است که جوابگوی نیاز‌های مردم است ولی ببنید چه اتفاق افتاده که همه می‌خواهند اجناس را با قیمت ارز آزاد عرضه کنند و احتکار می‌کنند و این مسأله نشان می‌دهد یک بی‌تدبیری در این خصوص رقم خورده است.

,

این فعال اقتصادی ابراز داشت: دولت باید شفاف وسط میدان می‌آمد و با مردم در خصوص حذف ارز ترجیحی اطلاع‌رسانی می‌کرد و کارشناسان در این خصوص موافق و مخالف صحبت می‌کردند و فشار‌های روحی و روانی به جامعه کمتر می‌شود.

,

بهرامی بیان کرد: در بحث مرغ ببنید با همین حمایت‌های انجام شده بازار کشش ندارد و مصرف مردم کاهش یافته و باید حذف ارز دولتی اتفاق بیفتد ولی با شیوع‌های کارشناسی فعلی نظام اقتصادی و فضای اجتماعی ضربه خواهد خورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه