اخبار داغ

شهردار مبارکه:

شهرداری مبارکه را با ۹۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم/ پروژه جدیدی در این دوره کلنگ‌زنی نخواهد شد

شهرداری مبارکه را با ۹۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم/ پروژه جدیدی در این دوره کلنگ‌زنی نخواهد شد
شهردار مبارکه گفت: پروژه جدیدی در این دوره کلنگ‌زنی نخواهد شد و تنها پروژه‌های نیمه‌کاره تکمیل می‌شود؛ ۲۵ پروژه نیمه کاره در دستور کار شهرداری قرار دارد و اولویت با اجرای پروژه‌های رها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ محمد مهدی احمدی در جمع خبرنگاران با توضیح اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مبارکه ۱۷۰ میلیارد تومان تصویب شد، اظهار کرد: ۵۷.۵ میلیارد تومان به حوزه خدمات مدیریت، ۴۴ میلیارد تومان به حمل‌ونقل و ترافیک شهری، ۳۵ میلیارد تومان به حوزه محیط زیست و خدمات شهری، ۱۵ میلیارد تومان از بودجه شهرداری برای اهداف کالبدی و شهرسازی، سه میلیارد تومان به حوزه ایمنی و مدیریت بحران، سه میلیارد تومان برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در نظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

شهردار مبارکه گفت: محله محوری رویکرد مدیریت شهری در برنامه ریزی و تدوین بودجه سال جاری است؛ هیچ اقدامی در ۱۰ سال گذشته در بافت هشت هکتاری محله اسماعیل‌ترخان انجام نشده و طرح تفصیلی این محله تهیه و تصویب شده است.

,

وی افزود: برنامه راهبردی و استراتژیک ۱۴۰۵ برمبنای حرکت و اقدامات شهرداری مبارکه و تیم اجرایی شهرداری بوده و برای دستیابی به این اهداف و اجرایی شدن برنامه‌ها منابع مالی تأمین شده است.

,

احمدی بیان کرد: شهرداری مبارکه را با ۹۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم و با برنامه ریزی که انجام شد حدود ۲۵ میلیارد تومان از بودجه امسال را برای بدهی اختصاص می دهیم.

,

وی با بیان اینکه اداره ارزان شهرها یکی از سرفصل‌های درآمد پایدار است، تصریح کرد: تعداد کارکنان شهرداری مبارکه نسبت به چارت مصوب دو برابر بوده و به نوعی با تعداد زیادی نیروی مازاد مواجه هستیم که موجب افزایش بودجه جاری شهرداری شده است.

,

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: پروژه جدیدی در این دوره کلنگ‌زنی نخواهد شد و تنها پروژه‌های نیمه‌کاره تکمیل می‌شود؛ ۲۵ پروژه نیمه کاره در دستور کار شهرداری قرار دارد و اولویت با اجرای پروژه‌های رها شده است.

,

وی اضافه کرد: کارگاه خیام مبارکه معضل ۳۰ ساله است که با جلسات و تعامل با اداراتی که داشتیم در پنج سال آتی این پروژه را تکمیل می شود

,

احمدی بیان کرد: تقاطع غیر همسطح با بودجه ۶۰ میلیارد در دستور کار قرار گرفت و در حوزه قطار شهری اصفهان- مبارکه اعتبار خوبی برای تملک اراضی و اتصال قطار شهری تأمین شده است.

,

وی با توضیح اینکه پردیس سینمایی مبارکه تا شش ماه آینده به بهره‌برداری می رسد، اظهار کرد: همچنین به شرط سرمایه گذار، زمین برای احداث مجتمع مطبوعاتی در مبارکه اختصاص می دهیم؛ مبارکه ۱۸ دستگاه فعال از ۴۰ دستگاه اتوبوس شهری دارد و بیش از ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی خارج از سرویس است.

,

شهردار مبارکه ادامه داد: سه دستگاه نیز در شش ماه اخیر تعمیر و قرار است که در سال جاری ۱۰ دستگاه تعمیر و بازسازی شود؛ حدود ۴۰۰ قلاده سگ در کمپ مبارکه نگهداری می‌شد اما متأسفانه در دو ماه اخیر بر اساس سیاستهای بالادستی محدودیت‌هایی برای این کمپ ایجاد شد.

,

وی با بیان اینکه اکنون در تلاش برای برطرف کردن مشکلات کمپ هستیم، اضافه کرد: شهرداری از لحاظ قانونی اجازه کشتن حیوانات را ندارد و ما مکلف به زنده گیری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد هستیم، با وجود این مشاهده شده سگ‌ها را از اطراف گرفتند و در شهر رها کردند.

,

شهردار مبارکه در پایان گفت: سرانه فضای سبز هر نفر در شهر مبارکه ۴۶.۵ مترمربع است، این سرانه با توجه به آلایندگی صنایع در مبارکه در نظر گرفته شده که نسبت سایر شهرها بیشتر است.

,

*تکمیل پروژه های نیمه کاره در اولویت

, *تکمیل پروژه های نیمه کاره در اولویت, *تکمیل پروژه های نیمه کاره در اولویت,

محمد ایرانپور در این نشست با توضیح اینکه پروژه های نیمه کاره بر اساس نیاز شهروندان، اولویت‌بندی شده، تکمیل می شود، گفت: ادامه کمربندی شهر، ادامه بلوار شهید بابایی، پل وحدت، الحاق محله ابراهیم آباد و درچه و بازنگری طرح جامع شهر به عنوان مهم‌ترین مصوبات شورای اسلامی شهر مبارکه در این دوره است.

,

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه اظهار کرد: شهرداری‌های شهرستان در سال‌های اخیر با محدودیت مالی مواجه شدند و پرداخت حقوق کارکنان شهرداری مبارکه اولویت این نهاد است تا انگیزه خدمت‌رسانی افزایش پیدا کند.

,

وی افزود: با وجود این به دلیل صنعت بزرگ فولاد و تردد کامیون‌ها و ناوگان حمل ونقل نیاز است که توسعه فضای سبز پیشرفت خوبی داشته باشد؛ مبارکه ۴۰۰ هکتار فضای سبز دارد که سرانه هر فرد ۴۶ مترمربع است؛ سرانه فضای سبز این شهر بالاتر از حد استاندارد است.

,

ایرانپور با بیان اینکه در پنج سال گذشته به دلیل خشکسالی برای نگهداری فضای سبز با مشکل مواجه شدیم، درباره استفاده از آب‌های خاکستری برای فضای سبز شهری، گفت: فولاد مبارکه طی یک تفاهمنامه برای مدت 30 سال کامل پساب فاضلاب شهری مبارکه را خریداری کرده و شهرداری امکان استفاده از پساب در فضای سبز را ندارد و با اجاره چاه‌های کشاورزی فضای سبز آبیاری می‌شود.

,

وی ادامه داد: تعامل با برخی از دستگاه‌ها، تعامل با شوراها و شهرداری شهرهای دیگر و اجرای پروژه‌های مشترک با برخی از صنایع شهرستان از دیگر مصوبات است.

,

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه در خصوص اختصاص عوارض آلایندگی فولاد مبارکه به شهرداری، گفت: هر صنعتی توسط سازمان محیط زیست پایش می‌شود و بر اساس میزان آلایندگی، درصدی را به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌کند و سپس به شهرداری اختصاص می‌یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه