اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان عنوان کرد؛

لایه روبی ۳۶ قنات به همت سپاه و بسیج در کرمان/ انجام بیش از هزار و ۷۰۰ پروژه رفع محرومیت زدایی و عمرانی در کرمان

لایه روبی ۳۶ قنات به همت سپاه و بسیج در کرمان/ انجام بیش از هزار و ۷۰۰ پروژه رفع محرومیت زدایی و عمرانی در کرمان
جواد جلالی با اشاره به اینکه لایه روبی ۳۶ قنات را با منابع سپاه، بسیج، خیرین و گروه های جهادی انجام داده ایم، گفت: هزار و ۷۶۱ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار ۸۷۵ هزار و ۷۶۱ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ جواد جلالی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شده بود، گفت: هفت اولویت را در دستور داشته ایم که اولین اولویت ما تامین آب شرب آبرسانی بوده است؛ چرا که هزار و ۲۴۰ روستا استان کرمان دارای تنش آبی است و با برنامه ریزی صورت گرفته ۶۶۰ روستا به عنوان اولویت در نظر گرفته شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد: رفع مشکل آبرسانی برای ۴۵۰ روستا به سپاه استان و ۲۰۰ روستا به قرارگاه سازندگی خاتم سپرده شده است و سال گذشته، ۳۰۰ روستا آبرسانی شده اند و ما در مسئله آبرسانی نسبت به استان های دیگر جلو هستیم.

وی بیان کرد: اولویت دیگر تامین آب کشاورزی در سطح استان است و از دیگر اقدامات می توان  به لایه روبی قنات و سیستم انتقال اب اشاره داشت که توانستیم لایه روبی ۳۶ قنات را با منابع سپاه، بسیج، خیرین و گروه های جهادی انجام دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اولویت دیگر ما توجه به ایجاد اشتغال در عرصه مشاغل خرد و خانگی با جذب تسهیلات در بانک های ملت، رسالت، تجارت و صادرات است، عنوان کرد: سال گذشته هزار و 342 شغل را ایجاد کرده ایم و همچنین دو کارگاه خیاطی در سال گذشته راه اندازی شده است.

جلالی افزود: امسال نیز با طرفیت برخی از بانک ها اقدام به راه اندازی اشتغال و تأمین تجهیزات اشتغال با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج انجام می دهیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ابراز کرد: محرومیت زدایی و انجام پروژه های عمرانی از جمله ساخت مسکن محرومین و مددجویان، خانه عالم، کارگاه های اشتغالزایی و غیره از جمله اولویت های سازمان بوده است که هزار و 761 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار ۸۷۵ هزار و ۷۶۱ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

وی افزود: انجام خدمات اجتماعی از جمله کمک های مؤمنانه به تعداد ۶۷۵ هزار و ۵۷۶ بسته معیشتی در سال گذشته بین خانواده های شناسایی شده، صورت گرفته است و در هفته بسیج سازندگی توزیع بیست هزار بسته معیشتی را در سطح استان خواهیم داشت.

این مقام مسئول اظهار کرد: از دیگر اولویت ها، توجه به مسائل حاشیه شهر است که در راستا بر موضوع ایجاد اشتغال خرد و خانگی تمرکز کرده ایم و توجه به مسائل فرهنگی از دیگر اولویت های سازمان است که در این زمینه گروه های جهادی فرهنگیان و دانشگاهی برای آموزش برخی از دانش آموزان اقدام می کنند.

جلالی با بیان اینکه ساماندهی گروه های جهادی را تا پایان سال به اتمام می رسانیم، خاطر نشان کرد: گروه های جهادی ستون فقرات سازمان بسیج سازندگی هستند و با هم افزایی ادارات و با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در راستای رفع محرومیت اقدام خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه