اخبار داغ

همزمان با سراسر کشور؛

رزمایش جهادگران فاطمی با ۴۵۰گروه جهادی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

رزمایش جهادگران فاطمی با ۴۵۰گروه جهادی در سیستان و بلوچستان آغاز شد
رزمایش جهادگران فاطمی همزمان با سراسر کشور با حضور ۴۵۰ گروه جهادی در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، سردار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج سازندگی، بیان کرد: بسیج از بدو تاسیس تا به امروز همیشه خیرات و برکات ویژه ای برای مردم داشته،و در قالب گروه های جهادی در عرصه های مختلف به فرمان امام جامعه نقش آفرینی ویژه ای داشتند، و با تلاش های پیوسته، مجاهدت و فداکاری در این مسیر شهید تقدیم انقلاب کردند تا درد و رنج مردم کاسته شود.
 
وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان علیرغم تمامی اقدامات خوبی که در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی صورت گرفت به جهت عقب ماندگی ها هنوز مشکلات زیادی است.
 
وی ادامه داد: در شهر زاهدان به طور تقریبی ۴۴ درصد جمعیت ساکن حاشیه نشین هستند، شمال استان منطقه سیستان و در جنوب تعداد زیادی از شهروندان در فقر و رنج بسر می برند و مشکلات بسیاری دارند.
 
فرمانده سپاه سلمان تصریح کرد: برادران و خواهران در بسیج به ویژه گروه های جهادی هیچ مقطعی از سال را آرام ننشستند و در تمامی عرصه ها که مردم نیاز به کمک داشتند ورود پیدا کردند و با همه ظرفیت آمادگی خود را نشان دادند.
 
وی گفت: در تیر ماه سال گذشته در زمان اوج فوتی های کرونایی مجاهدت های گروه های جهادی بود که جانشان را کف دست گذاشتند و سلامت مردم را ضمانت کردند و پای کار آمدند و با حضور در مراکز درمانی در قالب تیم های نظارت و سلامت در حوزه محرومیت زدایی اقدامات موثری انجام دادند.
 
شفائی افزود: هزار و ۷۴۰ گروه جهادی در استان خدمات شایان و مجاهدت های بیشماری در جهت حال رفاه و بهبود مردم و رفع مسائل محرومیت زدایی انجام دادند که مسئولان باید قدردان این نعمت الهی شکرگذار باشند.
 
بسیج سازندگی جهت مشارکت در سازندگی و آبادنی مناطق محروم گام بر می دارد

غلامرضا ملایی، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی بیان کرد: رزمایش گروه های جهادی در ۱۹ شهرستان استان برگزار خواهد شد، استان سیستان و بلوچستان در اطلس جغرافیایی بالای هزار و ۷۴۰ گروه جهادی سازماندهی کرده است تا بتونیم از ظرفیت گروه های جهادی حداکثر استفاده را جهت رفع محرومیت زدایی بهره برده باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه قرارگاه عملیات جهادی در سه شکل جغرافیایی، پهنه ای و موضوعی در حال شکل گیری است افزود: چهار منطقه در سیستان و بلوچستان دارای قرارگاه پهنه ای هستند، در شهرستان زابل، زاهدان، ایرانشهر و چابهار و یک قراراگاه موضوعی ایجاد شده است و این قرارگاه ها از توان گروه های جهادی در پهنه استان استفاده و بهره ببرند.
 
مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: ۱۵ گروه جهادی در شهرستان های استان قرارگاه های جهادی منطقه ای ایجاد شده که این قرارگاه ها در شهرستان ها قرارگاه پهنه ای ندارند و ذیل قرارگاه پهنه ای ما اجرای ماموریت جهادی انجام می دهند.
 
وی تصریح کرد: امروز در رزمایش جهادگران فاطمی بیش از ۴۵۰ گروه جهادی در عرصه های مختلف عمرانی، محرومیت زدایی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان، آموزشی و سایر عرصه های دیگر جهادی حضور دارند.
 
ملایی با اشاره به تخصصی شدن گروه های جهادی گفت: گروه های جهادی از ظرفیت اقشار توانسته به خوبی در سال های اخیر در خدمت کار جهادی قرار بگیرد و اقدامات بسیار خوبی در تنگناها انجام دهد و بسیاری از مشکلات مردم و جامعه را حل کند و از دوش مردم و مسئولین بردارد.
 
وی ادامه داد: امروز گروه های جهادی ما افتخار دارند که در کنار دولت انقلابی و مسئولین قرار بگیرند و گرد و غبار محرومیت را از چهره استان به خصوص روستا ها و حاشیه های شهر کم کنند.
 
مسئول بسیج سازندگی با اشاره به یاد سردار محبعلی فارسی گفت: سردار شهید یکی از سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس بودند و پیوند گروه های جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی با شهدا و عهد و پیمان با جهادگران است.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز ۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا و چهار هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در مناطق حاشیه شهر توزیع خواهد شد.
 
 احداث مسکن محرومان و آبرسانی به روستاهای محروم از مهم ترین اقدامات گروه های جهادی

محمد نخعی؛ فرمانده ناحیه ویژه شهرستان زاهدان گفت: گروه های جهادی در جای جای استان و شهرستان به کار محرومیت زدایی مشغول هستند و از مهم ترین اقدامات برادران و خواهران بسیجی؛ بهسازی خانه های محرومین، مرمت و بازسازی مدارس و احداث خانه های محرومین و عالم، مرمت و احداث مساجد گازکشی و منازل محرومین، آب رسانی به ۴۷ روستا که در جدیدترین پروژه در منزل آب در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: توزیع بسته های معیشتی، برگزاری اردوهای فرهنگی، جهادی و علمی، تسریع اراضی، کارگاه های اشتغالزایی و کمک به ستاد تنظیم بازار، دفن و کفن اموات کرونایی که توسط گروه های جهدی و بسیج طلاب انجام شد.
 
فرمانده سپاه زاهدان تصریح کرد: گروه های جهادی منشا خیر و برکت هستند در سطح شهر زاهدان مجموعه اقدامات به سایر استان تسریع پیدا کرده و هرچه کمک و مساعدت بیشتری به این گروه های جهادی شود محرومیت زدایی و خدمات بیشمار به مردم و محرومین نه تنها در زاهدان بلکه در کل استان خواهد شد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بسیج سازندگی جهت مشارکت در سازندگی و آبادنی مناطق محروم گام بر می دارد, بسیج سازندگی جهت مشارکت در سازندگی و آبادنی مناطق محروم گام بر می دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  احداث مسکن محرومان و آبرسانی به روستاهای محروم از مهم ترین اقدامات گروه های جهادی ,  احداث مسکن محرومان و آبرسانی به روستاهای محروم از مهم ترین اقدامات گروه های جهادی ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه