اخبار داغ

خانه‌ای که بوی بهشت می‌دهد؛

خانه موزه "شهیدان زین‌الدین"؛ تجلی هنر و ایثار+تصاویر

خانه موزه "شهیدان زین‌الدین"؛ تجلی هنر و ایثار+تصاویر
خانه موزه شهیدان زین‌الدین در محله صفاییه قم قرار دارد و روزانه پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ و ایثار و شهادت است. خانه‌ای که روزگاری پرورشگاه دو برادر بهشتی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، مجموعه خانه موزه شهیدان زین‌الدین در محله صفاییه قم  چهار سال پیش  با همکاری شهرداری قم به بهره‌برداری رسید و محل مراجعه دوستداران شهدا قرار گرفت اما محتوای مرتبط با شهیدان و خانواده آن‌ها در این خانه وجود نداشت اما سال ۹۸ تمهیدات اولیه فیزیکی و ساختمانی و همزمان محتوای پژوهشی و با نظر مادران شهیدان زین‌الدین مبنی بر اینکه «اینجا منزل و مأمنی برای همه دوستداران و خانواده شهداست» کلید خورد و لذا تولید محتوای شش هزار و ۹۰ شهید که در استان قم به تصویر کشیده شد و محتوای این خانه موزه با اطلاعات به دست آمده از ۵۰ پیشکسوت دفاع مقدس طراحی شده است.

یکی از بخش های جالب این خانه موزه شجره نامه شهید زین الدین است که با چند واسطه به شهید ثانی می رسد مسئله ای که شاید کمتر کسی بداند، همچنین اتاق آیینه ای که مزین به تصاویر شهدای استان قم است تجلی زیبایی از هنر و ایثار را برای بازدید کننده تداعی می کند.

این خانه موزه ۲۴۰ متر فضای ساختمانی دارد و پنج فضا شامل زیرزمین برای معرفی مجموعه‌ای از سبک زندگی شهیدان زین‌الدین، تابلوی خاطرات شهیدان، فضای عمومی برای معرفی لشکر علی بن ابیطالب(ع)، اتاق شهدا، اتاقی برای معرفی شجره‌نامه خانواده شهیدان زین‌الدین، المان زندگی مشترک شهید زین‌الدین و همسرش، المان شهید مجید زین‌الدین، اتاقی شامل المان موقعیت تحصیلی، المان فرمانده ۲۳ ساله، المان خیبر می‌شود.

در بخشی از خانه موزه شهیدان زین‌الدین سه تابلو نصب شده است که مرتبط با سیر زندگی شهیدان نیست و نصب این تابلوها متناسب با نیازمندی روز جامعه امروز در حوزه تربیت فرزندان انجام شده است که برای رسیدن به این هدف، با الگوگیری از خانواده‌ای که علاوه بر درگیری‌های جنگی در آن دوران فرزندانی را تربیت کردند که پیشگام در عرصه دفاع مقدس بودند، به تصویر کشیده‌ شده است.

علاوه بر آن فضای صمیمی خانه که دقیقا شکل سنتی خود را حفظ کرده ارتباط قلبی با بازدید کننده برقرار می کند تا بتواند همزاد پنداری داشته باشد

با توجه به موفقیت خانه موزه شهیدان زین الدین برای جلب نظر دوستداران شهدا به نظر نیاز است خانه دیگر شهدای شاخص استان نیز تبدیل به چنین فضایی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, ، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه