اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

نگران تزریق پایین دوز سوم واکسن در کرمانشاه هستیم

نگران تزریق پایین دوز سوم واکسن در کرمانشاه هستیم
سارا شاه آبادی گفت: نگرانی ما از پوشش کم واکسیناسیون در نوبت سوم است که ممکن است ایمنی بدن افراد کاهش یابد و مجددا در فصول سرد سال وارد موج های بعدی شیوع کرونا شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: میزان پوشش واکسیناسیون در میان افراد بالای ۱۲ سال گذشته نوبت اول  ۹۴.۴ و در نوبت دوم ۸۵.۱ درصد است همچنین ۴۵.۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کرده اند.

وی افزود: در سنین پنج تا ۹ سال ۱۹.۸ و ۹ تا ۱۲ سال ۳۹.۳ درصد جامعه هدف واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مجموعا ۸۰.۴ درصد افراد نوبت اول و ۷۱.۳ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: درحال حاضر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر میزان انجام واکسیناسیون در زمره دانشگاه های برتر در سطح کشور قرار دارد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه مشکلی از نظر نوع و تعداد واکسن در استان کرمانشاه وجود ندارد.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون به استثنای چهار مرکز شهرستان کرمانشاه شامل مرکز تربیت در خیابان منزه، ۹ دی در  حافظیه، امام علی(ع) در شهرک جهاد و دانشکده بهداشت در بیمارستان فارابی  تعطیل شده اند.

شاه آبادی با بیان اینکه مراکز تجمیعی انجام واکسیناسیون در دو نوبت صبح و عصر فعال هستند، خاطرنشان کرد: این مراکز نیز تا آخر اردیبهشت تعطیل خواهند شد.

وی عنوان کرد: عملیات واکسیناسیون همچنان در همه مراکز خانه بهداشت در مناطق روستایی و پایگاه های سلامت در نقاط شهری انجام می شود.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت کرونا هم از نظر موارد بستری و هم تعداد مرگ و میر کاهشی است که از درصد بالای واکسیناسیون نشات می گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه مدتی پس از تزریق واکسن کرونا، قطعا ایمنی ناشی از واکسن کاهش خواهد یافت تکمیل نوبتهای دریافت واکسن ضروری است.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اکنون نوبت چهارم برای افراد بالای ۸۰ سال و بیماران مبتلا به بیماری های زمینه نظیر سرطان، هموفیلی، بیماری های کلیوی نیازمند دیالیز، افراد HAVمثبت و افرادی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند یا نقص سیستم ایمنی دارند، تزریق می شود.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: این افراد در صورتی که چهار تا شش ماه از تزریق نوبت سوم واکسن آنها گذشته، به منظور ایجاد ایمنی مجدد در بدنشان باید نسبت به تزریق نوبت چهارم واکسن هم اقدام کنند.

وی افزود: نگرانی ما از پوشش کم واکسیناسیون در نوبت سوم است که ممکن است ایمنی بدن افراد کاهش یابد و مجددا در فصول سرد سال وارد موج های بعدی شیوع کرونا شویم بنابراین به طور جدی توصیه می شود که افراد دوزهای یادآور واکسن را تزریق کنند.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه