اخبار داغ

گزارشی از بررسی وضعیت سگ‌های ولگرد در رازوجرگلان؛

سگ‌های ولگرد؛ معضل این روزهای کوچه و خیابان‌های شهر راز/ شهرداری و دهیاری ورود کنند

سگ‌های ولگرد؛ معضل این روزهای کوچه و خیابان‌های شهر راز/ شهرداری و دهیاری ورود کنند
یکی از چالش هایی که این روزها در کوچه ها و خیابان های شهر راز مشاهده می شود، تردد سگ های ولگرد، به صورت تکی یا گروهی است که فضایی وحشت آور را برای مردم شهر ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک از راز و جرگلان، این روزها به هر شهر و روستایی که سفر کنید،سگ‌های ولگرد هم آنجا هستند، شاید قبلاً این سگ‌ها را تنها در حاشیه شهر‌ها و روستاها مشاهده می کردید، اما حالا دیگر خیابان‌های شهری هم جولانگاه رفت‌و‌آمد گله‌ای سگ‌های ولگرد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک ,

افزایش سگ‌های ولگرد به معضلی در محیط‌های شهری، روستایی و محیط‌ زیست تبدیل شده و هر از گاه‌ خبری مبنی بر حمله آن‌ها به انسان به گوش می‌رسد.

,

این در حالی است که تکلیف سگ‌های ولگرد در قانون مشخص شده است و ساماندهی آنها به وزارت کشور محول که از سوی وزارت خانه نیز دستورالعمل های لازم برای شهرداری ها و دهیاری ها ارسال شده است.

,

نکته قابل توجه این است که شاید با پلاک گذاری و ثبت اطلاعات هویتی حیوان در یک سامانه جامع و واحد بتوان در جهت اجرای موفق طرح جمع اوری و کنترل تردد سگ های ولگرد گام های مثبتی برداشت، از طرفی افرادی که در منازل و باغ هایشان از سگ نگهداری می کنند، نسبت به آنها مسئولیت پذیر باشند تا برای شهروندان مشکلی ایجاد نشود.

,

 

,

تردد تکی یا گروهی سگ ها در محیط شهر و ایجاد وحشت برای مردم 

, تردد تکی یا گروهی سگ ها در محیط شهر و ایجاد وحشت برای مردم , تردد تکی یا گروهی سگ ها در محیط شهر و ایجاد وحشت برای مردم ,

همچنین یکی از چالش هایی که این روزها در کوچه ها و خیابان های شهر راز مشاهده می شود، تردد سگ های ولگرد، به صورت تکی یا گروهی است که فضایی وحشت آور را برای مردم شهر ایجاد کرده است.

,

محمد زارعی یکی از ساکنان شهر راز در این باره در گفتگو با خبرنگار عصراترک در این شهرستان اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر حضور گسترده سگ‌های ولگرد را در این محل شاهد بوده ایم،که تاکنون اقدام مناسبی برای جمع‌آوری آنها صورت نگرفته است.

,

 

,

, ,

وی افزود: وجود سگ‌ها در محله و بین مردم علاوه بر تهدید برای سلامتی و سلب آرامش شهروندان به جد به محیط زیست آسیب وارد می‌کند.

,

شهروند دیگری در ادامه گفت: شورای اسلامی شهر، شهرداری، محیط‌زیست و سایر دستگاه‌های متولی باید برای جمع‌آوری این حیوان که اصلا چهره خوبی ندارد جدی وارد عمل شوند.

,

وی اضافه کرد: علاوه بر آسیب‌های زیست‌محیطی که حضور سگ در جامعه به همراه دارد، موجب آسیب‌رساندن به شهروندان می‌شود.

,

 

,

نگرانی از تردد دانش آموزان در فضای شهر به دلیل وجود سگ های ولگرد

, نگرانی از تردد دانش آموزان در فضای شهر به دلیل وجود سگ های ولگرد, نگرانی از تردد دانش آموزان در فضای شهر به دلیل وجود سگ های ولگرد,

این شهروند رازی ادامه داد: تعدادی از سگ هایی که در شهر رها شده اند، ولگرد نیستند، بلکه باید صاحبان آنها شناسایی و با استفاده از اخطارهای قانونی برای قلاده کردن، نگهداری و جلوگیری از تردد این حیوانات در خیابان، تذکرات لازم داده شود .

,

 حسین پور، شهروند دیگری در شهرستان راز افزود: سگ ها طبق ذاتی که دارند به خاطر بوی زباله به دنبال غذا در سطل های آشغال و کیسه های زباله رها شده در کوچه ها می گردند، بنابراین انتظار می‌رود کسی که در شهر زندگی می کند و سگ نگهبان دارد نسبت به قلاده کردن سگ اقدام کند تا برای مردم دردسر ایجاد نشود.

,

وی گفت: از شهروندان انتظار است زباله های خود را زودتر از موعد در کوچه قرار ندهند و از ریختن زباله در مسیر رودخانه و رها کردن آشغال ها خارج از سطل زباله خودداری کنند که فضا را برای سگ ها فراهم نکند.

,

محمدنیا، مادری که برای تردد فرزند دانش آموز خود به مدرسه نگران است، گفت: هر روز برای رفتن فرزندم به مدرسه نگرانی دارم، به طوری که نه تنها من بلکه تمام همسایه ها با این مشکل مواجه هستند و روزانه باید فرزندانمان را در مسیر تردد مدرسه همراهی کنیم.

,

قاسم توکلی زاده، رئیس مرکز فنی و حرفه ای راز و جرگلان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: وجود دامداری ها در اطراف محوطه ی این مرکز و حضور سگ های ولگرد بعنوان یکی از مشکلات اساسی مرکز فنی و حرفه ای راز و جرگلان است .

,

وی ادامه داد: از نهادهای مرتبط برای ساماندهی سگ های ولگرد سطح شهر راز انتظار می رود، اقدامات لازم را انجام دهند و برای این معظل چاره اندیشی کنند.

,

خبرنگار : زهرا کنعانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه