اخبار داغ

کارشناس طب سنتی عنوان کرد؛

افسردگی و ناامیدی؛ عامل سفیدی زودرس مو/ طبعتان را گرم کنید مشکل تغییر رنگ مو رفع می‌شود

افسردگی و ناامیدی؛ عامل سفیدی زودرس مو/ طبعتان را گرم کنید مشکل تغییر رنگ مو رفع می‌شود
قاسمی گفت: افرادی که دچار سفیدی موی زودرس می‌شوند باید سردی مزاج خود را درمان کنند و غذاهایی نظیر آرد سبوس‌دار گندم، نان جو، جوانه‌های گندم و جو و انواع کلم و لوبیا، لبو، توت فرنگی و نخود و... را در وعده‌های غذایی خود بگنجانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسمی، کارشناس طب سنتی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در قدیم‌الایام سفیدی مو در ایام کهولت و پیری اتفاق می‌افتاد، اما امروزه علاوه‌بر پیری مصرف داروهای مختلف شیمیایی و غذاهای صنعتی، استرس و اضطراب و سردی مزاج باعث سفیدی زودرس موها می‌شود.
 
وی با بیان اینکه سفیدی زودرس در افراد میانسال و جوان کسالت، افسردگی و یاس و ناامیدی را به همراه دارد تصریح کرد: طب سنتی راه‌های مختلف درمانی برای درمان سفیدی مو دارد.
 
قاسمی بیان داشت: گیاه مریم گلی علاوه‌بر تقویت موی سر تارهای سفید و خاکستری مو را نیز درمان کرده و پوشش می‌دهد که برای این منظور 50 گرم از گیاه خشک مریم گلی یا چز کوهی را با پنج لیوان آب با شعله ملایم حدود 20 دقیقه جوشانده، سپس از روی حرارت برداشته و می‌گذاریم پنج الی 6 ساعت رنگ پس دهد، سپس محلول را صاف کرده و در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و محلول آماده شده را قبل از استحمام به مدت 20 دقیقه بر روی مو قرار داده و به آهستگی ماساژ داده و بعد از آن مو را با شامپو بچه شست و شو داده شود، مجددا مقداری از محلول را روی سر ریخته و بعد از پنج دقیقه مو را آبکشی شود.
 
این کارشناس طب سنتی با بیان اینکه برگ درخت گردو هم یکی دیگر از موادی است که برای پوشاندن موهای سفید کاربرد دارد، اضافه کرد: همانطور که پوست سبز گردوی تازه دست‌ها را رنگی می‌کند به همان میزان هم جوشانده تهیه شده از برگ گردو برای پنهان کردن موهای سفید بسیار موثر است.
 
قاسمی بیان داشت: افرادی که دچار سفیدی موی زودرس می‌شوند باید سردی مزاج خود را درمان کنند و غذاهایی نظیر آرد سبوس‌دار گندم، نان جو، جوانه‌های گندم  و جو و انواع کلم و لوبیا، لبو، توت فرنگی و نخود و... را در وعده‌های غذایی خود بگنجانند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه