اخبار داغ

یادداشت؛

شکست تحریف، مهمتر از تحریم

شکست تحریف، مهمتر از تحریم
رسانه‌های جریان تحریف، به دنبال این هستند که شکست تحریم ها که یک نشانه قدرت ایران اسلامی است را به نقطه ضعف تبدیل کنند و در عوض از این رسوایی مفتضحانه برای کدخدای عریان، لباسی بدوزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ تحریم و جریان تحریف امروز به دنبال زدن ضربات اقتصادی نیست بلکه خودباری مردم را هدف گرفته است.

تحریم در ادبیات سیاسی به معنای نوعی محاصره از طریق خودداری از ایجاد رابطه است. تحریم ها عمدتا برپایه اقتصاد بنا شده اند و کشورها بنا بر منافع خود و برای تحمیل اراده بر رقیب تحریم هایی را وضع می کنند.

پس از فروپاشی شوروی، آمریکا به خود اجازه داد تا دایره تحریم ها را گسترش دهد و روابط شرکت ها و دولت ها با یکدیگر را هم به تحریم ها اضافه کرد.

آمریکا در سال های اخیر به قدری تحریم های خود را افزایش داد که به گفته وزیر خارجه سابق ایران به تحریم اعتیاد پیدا کرده بود. هر کس که کوچکترین مخالفتی با زورگویی آمریکا می کرد با باران تحریم ها مواجه می شد.

اما تحریم ها به سه دلیل عمده اثر اقتصادی خود را از دست دادند. اول آنکه این تحریم ها گاه آنقدر گسترده و پیچیده می شدند که با منافع اقتصادی شخصی و ملی دیگران در تضاد قرار می گرفتند و عملا کشورهای ثالث آنها را رعایت نمی کردند.

دوم آنکه کشورهای تحت تحریم به شرایط عادت می کردند و راه های دور زدن تحریم را گسترش می دادند. همچنین افزایش کشورهای تحریمی آنها را به یکدیگر نزدیکتر می کرد.

سوم آنکه تغییر شرایط بین الملل آمریکا را مجبور به همکاری با کشورهای تحت تحریم خودش می کرد. به عبارت بهتر تحریم در تضاد با منافع شخصی و ملی خود آمریکا قرار می گرفت.

اما برای یک کشور با ادعای ابرقدرتی بسیار ناپسند بود که از اصول و تحریم های خود دست بکشد.

لذا آمریکا با کمک قدرت رسانه ای خود به دنبال این بود که اولا هزینه رفع تحریم ها را از خود بردارد و دوم آنکه از کشور تحریم شده امتیاز دریافت کند.

همچنین با تغییر کارکرد تحریم ها از اقتصادی به فرهنگی و اجتماعی، خودباوری دیگر کشورها را از بین ببرد.

رسانه های جریان تحریف، به دنبال این هستند که شکست تحریم ها که یک نشانه قدرت ایران اسلامی است را به نقطه ضعف تبدیل کنند و در عوض از این رسوایی مفتضحانه برای کدخدای عریان، لباسی بدوزند.

آنها با ادعاهای واهی، روغن ریخته را نذر امامزده می کنند و در رسانه هایشان برداشتن تحریم های بی اثر شده را در بوق و کرنا می کنند.

همچنین با تحریف جریانات، به دنبال خارج کردن آمریکا از این مخمصه هستند. مخمصه ای که سیاستمداران و اندیشمندان آمریکایی به آن معترف هستند و می تواند پایان بخش قدرت استکباری باشد.

به همین دلایل است که شکست تحریف از تحریم مهمتر است. این تحریف است که با رسانه ها، در جنگ روایت ها، تحریم ها را معنا دار می کند.

اگر ما بدانیم که ۹۹درصد راه را طی کرده ایم و تنها ضربه آخر باقی است آن وقت فریب قرآن های بر سر نیزه جریان تحریف را نمی خوریم و مالک را از خیمه کفر و استکبار بر نمی گردانیم؛ مردم ایران با ایستادگی و استقامت راه را به سوی قله طی کرده اند و بزودی پرچم را برافراشته خواهند کرد.

هرچند راه پر از سنگلاخ بود اما در مقصد شادی و پیروزی در انتظار ماست. مراقب باشیم در جنگ رسانه ای به خاطر تلخی های زودگذر، شیرینی پایدار ایستادن بر سکوهای موفقیت را از ما نگیرند.

به قلم نعیم راوری

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه