اخبار داغ

در نشست خبری اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران مطرح شد؛

ارسال ۴۱ اثر از ۲۱ استان به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی پانتومیم ایران/ یازده اثر در مرحله نهایی با یکدیگر رقابت می‌کنند

ارسال ۴۱ اثر از ۲۱ استان به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی پانتومیم ایران/ یازده اثر در مرحله نهایی با یکدیگر رقابت می‌کنند
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه فعالیت‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۱ با چشم‌انداز جدید در ۲ بخش هدفگذاری شده است، گفت: هدف اول، حضور پررنگ استان در برنامه‌های ملی و هدف دوم، عدالت فرهنگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ابراهیم قاسمی امروز در نشست خبری اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران اظهار داشت: این جشنواره به‌صورت ملی و از 20 تا 22 اردیبهشت سال جاری به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به چاپ و انتشار 57 شماره از فصلنامه فرهنگ زنجان خاطرنشان کرد: این فصلنامه، اختصاص به استان زنجان دارد و در حد وسع خود توانسته بسیاری از اسناد را جمع‌آوری کند که به عنوان مرجع استفاده می‌شود.

,

قاسمی با بیان اینکه فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1401 با چشم‌انداز جدید در 2 بخش هدفگذاری شده است، افزود: هدف اول، حضور پررنگ استان زنجان در برنامه‌های ملی است که سعی می‌کنیم تعداد جشنواره‌ها و برنامه‌ها در سطح ملی به میزبانی زنجان افزایش یابد که جشنواره پانتومیم، یکی از این‌ها است.

,

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: هدف دوم، عدالت فرهنگی است که در صورت اقتضای شرایط، برخی اختتامیه‌ها را در شهرستان‌ها برگزار خواهیم کرد.

,

وی با تاکید بر تعامل رسانه‌ها با اداره کل و اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و جشنواره‌ها اظهار داشت: نه تنها در بحث اطلاع‌رسانی بلکه انتظار داریم بازخورد برنامه‌ها نیز توسط رسانه‌ها به اداره کل انعکاس داده شود تا اشکالات در نحوه اجرای برنامه‌ها مشخص شود.

,

قاسمی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های سال جاری این است که بعد از برگزاری برنامه‌ها بتوانیم ارزیابی از نقاط قوت و ضعف داشته باشیم تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برای برنامه‌های بعدی اصلاح کنیم.

,

وی ضن قدردانی از تمام نهادهایی که در برگزاری این جشنواره، اداره کل ارشاد را همراهی می‌کنند، افزود: در کنار هم قرار می‌گیریم تا با تعامل رسانه‌ها این رویداد ملی را هم در سطح استان و هم کشور منتشر و معرفی کنیم.

,

*‌ 8 سال برای برگزاری جشنواره تلاش کردیم

, *‌ 8 سال برای برگزاری جشنواره تلاش کردیم, *‌ 8 سال برای برگزاری جشنواره تلاش کردیم,

ساسان قجر، دبیر اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران نیز در این نشست گفت: نزدیک به 8 سال برای راه‌اندازی و برگزاری این جشنواره در استان زنجان تلاش کردیم تا جشنواره‌ای ملی در عرصه تئاتر در زنجان داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه سختی‌های زیادی کشیدیم، اظهار داشت: پیگیری برگزاری جشنواره به زمانی رسید که با حضور مدیرکل فعلی ارشاد، کار خود را به‌صورت بسیار جدی و سریع آغاز کرد و طی هماهنگی‌ها این جشنواره از 20 تا 22 اردیبهشت برگزار می‌شود.

,

قجر با بیان اینکه جشنواره طبق برنامه از ساعت 10 صبح فردا (20 اردیبهشت) آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: جشنواره طی 2 روز برگزار خواهد شد و اختتامیه نیز عصر روز پنج‌شنبه (22 اردیبهشت) است.

,

وی ضمن قدردانی از تمام مسئولان و مدیران استان در حمایت و همراهی در برگزاری این جشنواره افزود: جشنواره ملی پنتومیم ایران به‌صورت دائمی و هر سال در زنجان برگزار خواهد شد.

,

*‌ ارسال 41 اثر از 21 استان به دبیرخانه جشنواره

, *‌ ارسال 41 اثر از 21 استان به دبیرخانه جشنواره, *‌ ارسال 41 اثر از 21 استان به دبیرخانه جشنواره,

دبیر اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران گفت: بعد از اتمام جشنواره تلاش می‌کنیم که هرچه سریع‌تر فراخوان ملی و بین‌المللی را انتشار داده تا بتوانیم سال بعد نیز شاهد برگزاری آن باشیم.

,

وی با اشاره به وصول 41 اثر از 21 استان به دبیرخانه جشنواره اظهار داشت: انتظار چنین استقبالی را نداشتیم و علاوه بر آثار مذکور 17 گروه خارجی نیز اعلام آمادگی برای شرکت در جشنواره کردند و لینک اجراهای خود را نیز اراسل کردند تا در بخش میهمانان حضور داشته باشند اما به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت در تردد امکانپذیر نشد و قول دادیم که در سال بعد بتوانند حضور داشته باشند.

,

قجر با بیان اینکه 12 اثر از بین 41 اثر ارسالی برای بخش پایانی جشنواره انتخاب شده‌اند، خاطرنشان کرد: این آثار تا حدودی توانسته بودند خود را به مفاهیم و تکنیک‌های پانتومیم نزدیک کنند.

,

وی افزود: آثار خوبی در بعضی بخش‌ها به دبیرخانه رسیده بود و در بعضی بخش‌ها نیز یک الی 2 اثر ارسال شده بود که مورد نظر دبیرخانه نبود.

,

*‌ 11 اثر با یکدیگر رقابت می‌کنند

, *‌ 11 اثر با یکدیگر رقابت می‌کنند, *‌ 11 اثر با یکدیگر رقابت می‌کنند,

دبیر اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران گفت: کیفیت آثار در این جشنواره برای ما مهم بود لذا با حساسیت به آثار نگاه کردیم تا کیفیت لازم را داشته و به مفهوم پانتومیم، نزدیک‌تر باشند.

,

وی یادآور شد: یکی از آثار از استان کرمان به دلیل دانشجو بودن هنرمندان آن امکان حضور ندارد و لذا 11 اثر باقیمانده به رقابت با یگدیگر می‌پردازند ضمن اینکه 2 اثر نیز از هنرمندان زنجانی در این جشنواره رقابت می‌کند.

,

قجر ضمن معرفی اعضای هیات داوران و هیات منتقدان جشنواره و با بیان اینکه در این هیات‌ها از هنرمندان زنجانی نیز استفاده شده است، اظهار داشت: هیات منتقدان که آثار را تحیلی می‌کنند، یک اثر را به عنوان اثر منتخب به دبیرخانه معرفی می‌کنند و هیات داوران نیز 3 اثر را از لحاظ مختلف برگزیده و به دبیرخانه معرفی می‌کنند ضمن اینکه یک اثر هم به احتمال زیاد از نگاه تماشاگران داشته باشیم.

,

دبیر اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران گفت: پانتومیم در هنرهای نمایشی و زبان بین‌المللی، نمایش است بدون اینکه کلامی گفته شود می‌تواند با حرکات بدن، تمام مفاهیم و کالمات و جملات را برای مخاطبین به نمایش بگذارد و مخاطبین نیز با هر سطح سواد و فکری می‌توانند با این مفاهیم ارتباط برقرار کنند.

,

وی با بیان اینکه تئاتر، عمل دراماتیک بر روی صحنه است اما پانتومیم، خود عمل در صحنه است که محتوا را به تماشاگر انتقال می‌دهد، اظهار داشت: از طریق هنر پانتومیم می‌توان تمام آداب، رسوم، فرهنگ، هنر و سنن ایران اسلامی را انتقال داد و سیاستگذاری برای سال بعد این است که بخش آیین‌ها و مراسم فلوکلور و آیین‌های مذهبی را هم بتوانیم به این جشنواره افزوده و فعالیت‌های چشمگیری داشته باشیم.

,

قجر تصریح کرد: استان زنجان این ظرفیت را دارد که جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را برگزار کند که برای تحقق این همه همه باید در کنار هم بوده و هم‌افزایی کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه