اخبار داغ

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری خراسان رضوی:

بازنگری طرح هادی هزار روستا در خراسان رضوی باید تا شهریور تعیین تکلیف شود/ حذف ارز ۴۲۰۰ یک کار شجاعانه از سمت دولت سیزدهم بود

بازنگری طرح هادی هزار روستا در خراسان رضوی باید تا شهریور تعیین تکلیف شود/ حذف ارز ۴۲۰۰ یک کار شجاعانه از سمت دولت سیزدهم بود
شفیعی با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ نیز یک کار شجاعانه از سمت دولت بود تا یارانه های پنهان به همه مردم تعلق گیرد، گفت: تکلیف استان است که تا پایان شهریورماه بازنگری طرح هادی هزار روستا تعیین تکلیف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد شفیعی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری خراسان رضوی ظهر امروز در نشست با شوراهای اسلامی بخش مرکزی و ششطراز شهرستان خلیل آباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم یک ریسک بزرگ انجام داد و به دنبال جراحی اقتصادی در کشور است کاری که باید خیلی سال های قبل اتفاق می افتاد تا بتواند یارانه های پنهانی که در ۷۰ نوع قلم وجود دارد و تنها عده ای از افراد پر نفوذ استفاده می کنند به خود مردم بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که در پازل دشمن برای نا امید کردن مردم قرار نگیریم، خاطرنشان کرد: مطمئنا جراحی اقتصادی تبعات خاص خود را دارد و باید به دولت فرصت بدهیم و در کنار دولت قرار گیریم تا آینده روشنی را داشته باشیم.

,

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در جهاد تبیین باید شورها و دهیاران بیش از گذشته تلاش کنند، تصریح کرد: دولت سیزدهم زمانی که دولت را تحویل گرفت که کسری بودجه بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان داشتیم و دولت سیزدهم بدون استقراض از بانک ملی و چاپ پول به سمت تامین این کسری حرکت کرد.

,

وی با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ نیز یک کار شجاعانه از سمت دولت بود تا یارانه های پنهان به همه مردم تعلق گیرد، اذعان کرد: دیپلماسی غیرتمندانه و عزتمندانه در کنار تمام این امور در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد ولی دشمن با تمام توان به دنبال نا امید سازی مردم است و ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

,

شفیعی با تاکید بر اینکه در حوزه روستایی استان ۱۵ شاخص تعریف شده نظیر آب، برق، گاز، طرح هادی و... داریم و شهرستان خلیل آباد در این ۱۵ شاخص سطح مشخصی برای خود دارد، عنوان کرد: دهیاران و شوراها باید ضوابط بودجه را به صورت کامل مطالعه کنند که چه ردیف های اعتباری دارند و بر اساس این اطلاعات نامه نگاری های خود را برای صیانت از حق و حقوق مردم روستای خود انجام دهند.

,

وی با بیان اینکه میانگین اجرای طرح های هادی در استان خراسان رضوی ۳۲ درصد است و طرح هایی وجود دارد که چندین سال است اجرا نشده است، تشریح کرد: هزار روستا در سطح استان خراسان رضوی نیاز به پول برای بازنگری طرح های هادی دارد و این مهم در سفر ریاست جمهوری مطرح شده است.

,

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تکلیف استان است که تا پایان شهریورماه بازنگری طرح هادی این هزار روستا تعیین تکلیف شود، بیان کرد: اگر طرح های هادی این روستاها تا این مهلت تعیین شده تعیین تکلیف نشود مطمئنا مسئولان مقصر هستند.

,

۲۸ درصد منازل روستایی خلیل آباد مقاوم سازی شده اند / ۹ روستا نیازمند بازنگری مجدد طرح هادی هستند

,

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در این نشست با بیان اینکه بنیاد برکت با پیگیری های نماینده مردم و امام جمعه شهرستان در حوزه اشتغال زایی روستایی خلیل آباد وارد شد، اظهار داشت: روستای حسین آباد در بخش مرکزی و تکمار در بخش ششطراز به عنوان پایلوت در طرح مقاوم سازی مسکن، اشتغال و کشاورزی انتخاب شدند و طرح های خوبی در این قالب انجام خواهد شد و امیدواریم بحث بیکاری را در این روستاها به نزدیک صفر برسانیم.

,

وی با تاکید بر اینکه در ۲۳ روستای شهرستان ۱۶ روستا طرح بازنگری انجام شده است و ۹ روستا نیازمند بازنگری مجدد طرح هادی هستند، خاطرنشان کرد: ۲۸ درصد منازل روستایی ما مقاوم سازی شده اند که باتوجه به اینکه خلیل آباد بر روی گسل درونت قرار دارد مقاوم سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

,

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه ۲ هزار تن قیر رایگان در ۱۶ روستا توانسته ۳ هزار مترمربع در این روستا تحت پوشش آسفالت قرار گیرد، تصریح کرد: طرح های آماده آسفالت در روستاها بسیار هستند و نیازمند نگاه ویژه است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه