اخبار داغ

یادداشت؛

بانوی دوچرخه‌سوار آذربایجان‌شرقی در خط مقدم ایمان

بانوی دوچرخه‌سوار آذربایجان‌شرقی در خط مقدم ایمان
بانوی رکابزن تبریزی در حاشیه مسابقات لیگ برتر دوچرخه‌سواری به اقامه نماز پرداخت و با این اقدام زیبای خود، جلوه‌گاه عشق و ایمان را به منصه ظهور گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقال از آناج، دیروز در لیگ برتر دوچرخه‌سواری بانوان کشور، «ریحانه خاتونی» قهرمان این رشته در آسیا با کاری زیبا، نوری بر دل مؤمنان تاباند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

ریحانه در میدان مسابقه، به نماز ایستاد و این عمل او به طرفه العینی به مذاق ورزش دوستان شیرین آمد و او را ستایش کردند.

,

ریحانه، نموداری از اخلاص در برابر حضرت پروردگار ترسیم کرد و این مصرع را تداعی کرد که «عالمی دیگر بباید ساخت، و ز نو آدمی» و او این کار را کرد و ساخت و پرداخت.

,

منش پهلوانی، رسم جوانمردی و نقش فتوّت و هر عنوان دیگری که بخواهیم به عمل زیبای این شیر زن تبریزی بدهیم، جای خود دارد ولی آنچه مبرهن است اینکه، تأثیر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در سبک زندگی ورزشکاران زن کشور کاملاً مشهود است و معاند و منافق و مخالف هر چه بر طبل بکوبند و جنجال کنند، «ما بیدی نیستیم که با چنین بادهایی بلرزیم».

,

دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌های ورزشی است که حداقل سی و چهار دوره از تور دوچرخه‌سواری آذربایجان را به خود دیده است و این شده دلیل محکمی برای رغبت پسران و دختران به این رشته ورزشی؛ و از دل این دختران و پسران، سفیرانی سر بر آورده‌اند که ریحانه خاتونی یکی از این سفیران است، سفرای فرهنگی ما در کاروان‌های المپیک، مسابقات قاره‌ای، بین‌المللی و جهانی.

,

او نشان داد که عمل به آموزه‌های دینی برآمده از دل اعتقادات مذهبی‌اش نه تنها مانعی برای استمرار ورزش قهرمانی‌اش نیست بلکه زمینه‌ساز رشد معنوی‌اش است.

,

طبعاً، ریحانه‌های دیگری در استان آذربایجان‌شرقی و حتی در سراسر کشور وجود دارند که رشته ورزشی خود را مانعی بر سر راه عمل به شعائر دین مبین اسلام و عرف و قانون میهن اسلامی‌مان نمی‌بینند و نمی‌دانند.

,

* نبی مکرم اسلام (ص): نماز، نور چشم من است.

,

نگارنده: محمد سلیمی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه