اخبار داغ

با تصویب شورای راهبردی؛

«مجبوریم» ۲۱اردیبهشت می‌آید/برنامه‌ریزی اکران با حضور رئیس سازمان

«مجبوریم» ۲۱اردیبهشت می‌آید/برنامه‌ریزی اکران با حضور رئیس سازمان
جلسه شورای راهبردی اکران با حضور محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی و تمامی اعضا در محل موسسه سینما شهر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلسه شورای راهبردی اکران با حضور محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی و تمامی اعضا در محل موسسه سینما شهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علی سرتیپی سخنگوی شورای راهبردی اکران درباره مصوبات این جلسه گفت: با توجه به پیشنهادهای ارایه شده توسط صنوف کارگردانان، تهیه کنندگان، پخش کنندگان و سینماداران، جمع بندی‌های لازم در رابطه با قراردادهای یکسان پخش‌کنندگان و سینماداران صورت گرفت، به تصویب رسید و این قرارداد از این به بعد ملاک عمل خواهد بود.

,

وی افزود: نظام‌نامه اکران نیز پس از بررسی پیشنهادات صنوف به تصویب نهایی رسید و توسط رییس سازمان سینمایی ابلاغ خواهد شد، بر این مبنا معین شد صنوف، کنندگان خود برای حضور و تشکیل شورای صنفی را تا روز چهارشنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت به معاونت ارزشیابی و نظارت معرفی کنند و ان‌شالله اولین جلسه شورای صنفی در روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در خانه سینما تشکیل خواهد شد.

,

سخنگوی شورای راهبردی اکران اضافه کرد: با تشکیل شورای صنفی تعیین جدید کف فروش با عنایت به قیمت بلیط سینماها، نظارت بر تعویض فیلم‌های جدید بر اساس قرارداد یکسان ابلاغ شده انجام خواهد شد.

,

وی عنوان کرد: در این مرحله خوشبختانه با تصویب نهایی قراردادهای یکسان (تیپ) و نظام‌نامه امور جاری اکران به شورای صنفی سپرده می‌شود و شورای راهبردی به وظایف اصلی خود یعنی برنامه‌ریزی‌های کلان نمایش همچون رصد فضاهای جدید نمایشی، فضاهای تبلیغاتی، پیشگیری و ارایه راهکارهای قاچاق فیلم، تدوین شیوه‌های نوین تبلیغ و عرضه فیلم‌های سینمایی و … خواهد پرداخت که قطعاً این امور می‌تواند عرصه‌های جدیدی را برای شکوفایی اقتصاد سینما به ارمغان آورد.

,

سرتیپی یکی از ویژگی‌های شورای راهبردی اکران را حضور منظم رییس سازمان سینمایی عنوان کرد و گفت: این حضور موجب دلگرمی و انگیزه و مسئولیت پذیری همه اعضا و کاربردی شدن این جلسات شده است و او امروز نیز این خبر مهم را داد که مبالغ حمایتی مصوب مربوط به سال ۱۴۰۰ سینماداران، دفاتر پخش و فیلم‌های مشمول این حمایت، نهایتاً تا یک‌ماه آینده پرداخت خواهد شد.

,

سرتیپی ضمن اعلام خبر اکران فیلم «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان با توجه به مشکلات و اضطرارهای خاص این فیلم در گروه آزاد از تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه اعلام کرد که جلسات شورای راهبردی اکران به طور منظم و هفتگی روزهای دوشنبه با حضور همه اعضا و رییس سازمان سینمایی تشکیل خواهد شد، با تاکید رئیس سازمان، دبیر این شورا نیز از میان اهالی صنوف تشکیل دهنده این شورا انتخاب خواهند شد و من به عنوان سخنگو در خدمت اهالی سینما و رسانه‌های محترم خواهم بود و با تشکر از انعکاس اخبار این شورا امیدوارم از این به بعد نیز همکاری‌های خوبی را با شورای صنفی و شورای راهبردی اکران داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه