اخبار داغ

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

کمبود اعتبارات ایستگاه‌های مراتع استان زنجان را به تعطیلی کشاند/ بذر مورد نیاز کپه‌کاری در زنجان تامین شده است

کمبود اعتبارات ایستگاه‌های مراتع استان زنجان را به تعطیلی کشاند/ بذر مورد نیاز کپه‌کاری در زنجان تامین شده است
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه به علت کمبود اعتبارات، بسیاری از ایستگاه‌های مراتع استان تعطیل شده‌اند، گفت: همین امر نیز سبب شد تا سال گذشته نتوانیم بذر مناسبی تولید و حتی خرید کرده و کشت نماییم، با این حال تنها در ۵۰۰ هکتار از اراضی کپه کاری انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید حسنلو در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به اینکه کپه کاری با هدف اصلاح و احیای مراتع صورت می‌گیرد اظهار کرد: با استفاده از این روش مراتع فاقد پوشش گیاهی دوباره احیا می‌شوند و گونه ‌های گیاهی در معرض خطر نیز احیا می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه جلوگیری از فرسایش خاک با احیا و افزایش مناطق جنگلی و مرتعی نیز از جمله مزایای دیگر کپه کاری است، افزود: چرای بی رویه دام، استفاده بیش از حد ظرفیت مراتع، کاهش بارندگی، خشکسالی و دست اندازی مردم به طبیعت از جمله علل فقر مراتع در استان شده است.

,

رئیس اداره مرتع داره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در ارتباط با علت عدم کپه‌کاری و بذر کاری در مراتع استان زنجان در طول سال گذشته عنوان کرد: بذر مورد نیاز تامین نشده بود چراکه تولید و تهیه بذرهای مرتعی امری دشوار است.

,

وی با اینکه به علت کمبود اعتبارات، بسیاری از ایستگاه‌های مراتع استان تعطیل شده‌اند، گفت: همین امر نیز سبب شد تا سال گذشته نتوانیم بذر مناسبی تولید و حتی خرید کرده و کشت نماییم، با این حال تنها در ۵۰۰ هکتار از اراضی کپه کاری انجام شد.

,

حسنلو با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد، بذر مناسب از ماه های گذشته خرید شده و موجود است، خاطر نشان کرد: با وجود بذر مرغوب امسال کپه کاری را در سطح بیشتری از مراتع استان انجام خواهیم داد.

,

وی بیان کرد: اجرای طرح‌هایی که به وسیله منابع طبیعی انجام می‌شود نیازمند همکاری و همراهی مردم بومی منطقه است. با این حال حفظ گونه‌های گیاهی که کشت می‌شود نیز به بومیان منطقه بستگی دارد که این امر علاوه بر حفظ پوشش گیاهی موثر بر جلوگیری از فرسایش خاک و پدیده‌های بعدی آن نیز خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه