اخبار داغ

عضو هیئت علمی جامعه المطصفی العالمیه اصفهان:

شیخ کلینی؛ فقیهی که شیعه و سنی او را ستایش کرده اند/ سفرهای متعدد این عالم شیعه برای فراگیری علم و حدیث

شیخ کلینی؛ فقیهی که شیعه و سنی او را ستایش کرده اند/ سفرهای متعدد این عالم شیعه برای فراگیری علم و حدیث
عضو هیئت علمی جامعه المطصفی العالمیه اصفهان با اشاره به جایگاه علمی مرحوم کلینی بیان کرد: این شخصیت بزرگ جهان اسلام محل رجوع بزرگان و اندیشمندان در مشکلات دینی در عصر خود بوده است. فقاهت و عظمت این شخصیت را نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت هم ستوده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی فدایی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون شیخ کلینی گفت: 19 اردیبهشت سالروز بزرگداشت ابوجعفر محمد بن یعقوب بن اسحاق رازی معروف به شیخ مشایخ شعیه و رئیس محدثان علمای امامیهاست؛ شیخ کلینی از مرجوبین مذهب شیعه در دوران غیبت امام زمان است که ولادتشان با توجه به قرائن اواخر عصر امامت امام حسن عسکری (ع)، یا کمی بعد تر از آن بوده و در روستای کلین که در جنوب شهرری قرار دارد، چشم به جهان گشوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

عضو هیئت علمی جامعه المطصفی العالمیه اصفهان تصریح کرد: شیخ مشایخ شیعه، برای کسب علم و فراگیری حدیث در طول عمر علمی خود به شهرهای مختلفی مثل قم، ری، بغداد و کوفه سفر کرده است.

,

وی با اشاره به جایگاه علمی مرحوم کلینی بیان کرد: این شخصیت بزرگ جهان اسلام محل رجوع بزرگان و اندیشمندان در مشکلات دینی در عصر خود بوده است. فقاهت و عظمت این شخصیت را نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت هم ستوده اند.

,

فدایی در مورد اثار علمی شیخ مشایخ شیعه اذعان کرد: معروف ترین و مهم ترین اثر علمی کلینی کتاب الکافی است که به عنوان یکی از کتب حدیثی اربعه شیعه شناخته شده است که حدود بیست سال از عمر خود را صرف جمع آوری و نگارش این کتاب کرده و این نشان اهمیت و ارزش این کتاب است.

,

این کارشناس دینی در پایان گفت: مرحوم کلینی دارای آثار دیگری نیز بوده از جمله الرد علی القرامطه، رسائل الائمه، تعبیر الرویا، وکتاب الرجال که جایگاه علمی او را در غیر حدیث هم مشخص می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه