اخبار داغ

رئیس اتحادیه خواربار اصفهان: انحصار بازار برنج از دست دلال و بنکدار خارج شده است

رئیس اتحادیه خواربار اصفهان: انحصار بازار برنج از دست دلال و بنکدار خارج شده است
رئیس اتحادیه خواربار اصفهان درخصوص انحصار برنج ایرانی اعلام کرد: در حال حاضر انحصار برنج ایرانی در دست یک تعداد کشاورزی است که چندان نیازی به پول این محصول ندارند و هر ساله محصول برنج خود را نگهداری می‌کنند تا در تیرماه کشت سال جدید را با قیمت‌گذاری به‌روز وارد بازار کنند، به همین جهت انحصار بازار برنج از دست دلال و بنکدار خارج شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی بحق در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ در خصوص وضعیت بازار برنج ایرانی اظهار کرد: در سال گذشته محصول برنج شمال بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کم بود و در برابرش هزینه‌های برنج‌کاران دو تا سه برابر افزایش داشت و در این برهه چند شرکت برنج در شمال کشور برنج‌های داخلی را خریداری کردند و در افزایش قیمت این محصول در بازار دخیل شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس اتحادیه خواربار اصفهان افزود: قیمت برنج خارجی در بازار تغییر نکرده و این محصول در بازار به فراوانی یافت می‌شود. اما ذائقه بسیاری از ایرانی‌ها مصرف برنج ایرانی است که این برنج بدون هیچ نظارتی هر ساعت در حال افزایش است.

,

وی ادامه داد: با این وجود کمبود برنج ایرانی در بازار نداریم و تنها قیمت آن سیر صعودی دارد و به دلیل نظارت و سخت‌گیری در بازار توزیع اغلب فروشندگان برنج دیگر درخواست خرید نکرده‌اند و گاهی بار خود را به شمال مرجوع کرده‌اند، البته بازهم این شرایط موجب ارزانی برنج ایرانی نشد.

,

بحق بیان کرد: اگر برای سال جدید قیمت برنج کاهشی باشد، کشاورزان حاضر به کشت نخواهند شد و این موجب التهاب در بازار می‌شود. امیدوارم برنج به قیمت اولیه خود در سال گذشته و به محدوده قیمتی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان کاهش پیدا کند.

,

وی متذکر شد: بازار برنج قابل پیش‌بینی نیست، همچنین در حال حاضر برنج داخلی در بازار محدود است و در انحصار یک تعداد کشاورز است، البته گفتنی است برنج ایرانی از سفره‌های مردم در حال حذف شدن است، شاید اکنون تنها ۵ درصد ایرانی‌ها و یا اصفهانی‌ها توان خرید برنج ایرانی را دارند و بقیه برنج خارجی خرید می‌کنند.

,

رئیس اتحادیه خواربار اصفهان درخصوص انحصار برنج ایرانی اعلام کرد: در حال حاضر انحصار برنج ایرانی در دست یک تعداد کشاورزی است که چندان نیازی به پول این محصول ندارند و هر ساله محصول برنج خود را نگهداری می‌کنند تا در تیرماه کشت سال جدید را با قیمت‌گذاری به‌روز وارد بازار کنند، به همین جهت انحصار بازار برنج از دست دلال و بنکدار خارج شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه