اخبار داغ

شاهکار ستاره وزنه برداری در یونان

وزنه‌برداری جوانان قهرمانی جهان| تاجگذاری هرکول در سرزمین هرکول؛ 3 طلا بر سینه یوسفی/ علیرضا با رکوردشکنی بر بام جهان ایستاد

وزنه‌برداری جوانان قهرمانی جهان| تاجگذاری هرکول در سرزمین هرکول؛ 3 طلا بر سینه یوسفی/ علیرضا با رکوردشکنی بر بام جهان ایستاد
وزنه بردار فوق سنگین ایران با شکستن رکورد جهان با اقتدار سه مدال طلای قهرمانی جهان را بر گردن آویخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز پایانی مسابقات وزنه برداری جوانان ۲۰۲۲ جهان در یونان با برگزاری رقابتهای دسته فوق سنگین به پایان رسید. علیرضا یوسفی هرکول ایرانی  تنها نماینده تیم پسران ایران در این وزن روی تخته رفت. دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۱۸ جوانان جهان و رکورددار جوانان جهان که در استارت لیست در صدر جدول قرار داشت، با یک نمایش خارق العاده ضمن شکستن رکورد جهان سه مدال طلا را بر گردن آویخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

🔹حرکت یکضرب

, 🔹حرکت یکضرب, 🔹,

علیرضا یوسفی هر حرکت یکضرب خود را با موفقیت انجام داد و مدال طلا را با اقتدار به سینه زد. دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۱۸ جوانان جهان در رشته وزنه برداری ابتدا موفق به مهار وزنه ۱۶۶ در حرکت یکضرب شد و در ادامه بر وزنه ۱۷۱ کیلوگرمی غلبه کرد. رکورددار جوانان جهان در حرکت سوم با مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی موفق به کسب مدال طلای این دسته در حرکت یکضرب شد. 

,

در این حرکت میرزابایف از ازبکستان با ۱۷۶ کیلوگرم و تارانینکو از اوکراین با ۱۶۷ کیلوگرم مدالهای نقره و برنز را کسب کردند.

,

 

,

🔹حرکت دوضرب

, 🔹حرکت دوضرب, 🔹, 🔹,

یوسفی در حرکت دوضرب با توجه به رکوردش به عنوان آخرین وزنه بردار روی تخته آمد و در حرکت اول دوضرب ۲۱۵ کیلوگرم را مهار کرد تا مدال طلای خود را قطعی کرده باشد.

,

او در حرکت دوم پشت وزنه ۲۳۹ کیلوگرم قرار گرفت تا به رکورد جهان حمله کند اما وزنه را انداخت. با این وجود این پایان کار نبود و یوسفی در حرکت سوم وزنه این وزنه را (۲۳۹ کیلوگرم) را بالا ی سر برد و توانست رکورد دوضرب جهان را که در اختیار خودش بود شکسته و یک کیلوگرم ارتقا دهد.

,

بدین ترتیب یوسفی علاوه بر کسب مدال طلای این حرکت و مدال طلای مجموع، رکورد تازه ای را نیز در مسابقات قهرمانی جوانان جهان به نام خود ثبت کرد.

,

او در مجموع رکورد ۴۱۶ کیلوگرم را ثبت کرد و مدال طلا گرفت.

,

 

,

*مدال آوران دسته فوق سنگین قهرمانی جوانان جهان به شرح زیر است:

,

۱- علیرضا یوسفی از ایران:  ۱۷۷ یکضرب، ۲۳۹ دوضرب، مجموع ۴۱۶ کیلوگرم (۳ مدال طلا)

,

۲- میرزابایف از ازبکستان: ۱۷۶ یکضرب، ۲۱۲ دوضرب، مجموع ۳۸۸ کیلوگرم (۳ مدال نقره)

,

۳- ترانینکو از اوکراین: ۱۶۷ یکضرب، ۲۰۷ دوضرب، مجموع ۳۷۴ کیلوگرم (۲ مدال برنز یکضرب و مجموع)

,

۴- اتا جان دایف از ترکمنستان: ۱۶۲ یکضرب، ۲۰۸ دوضرب، مجموع ۳۷۰ کیلوگرم (برنز دوضرب)

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه