اخبار داغ

نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور ٢٨٠٠ ناشر آغاز به کار کرد

نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور ٢٨٠٠ ناشر آغاز به کار کرد
معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد گفت: سی و سومین نمایشگاه کتاب با حضور ٢٨٠٠ ناشر که ١٧٠٠ ناشر در مصلی به صورت حضوری و ١١٠٠ ناشر در فضای مجازی پذیرای مردم خواهند بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین افتتاحیه سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر امروز سه‌شنبه ٢٠ اردیبهشت ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ کشور لبنان، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این دوره از نمایشگاه و دیگر مسئولان این وزارتخانه در مصلی تهران برگزار شد.

احمدوند در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه بنا بود مراسم افتتاحیه با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود که این فرصت مهیا نشد و در طول برگزاری نمایشگاه از حضور ایشان بهره‌مند می‌شویم اظهار داشت: سی و سومین نمایشگاه کتاب با حضور ٢٨٠٠ ناشر که ١٧٠٠ ناشر در مصلی به صورت حضوری و ١١٠٠ ناشر در فضای مجازی پذیرای مردم خواهند بود. ١٧٠ ناشر خارجی از ٣٠ کشور در این نمایشگاه حضور دارند. بیش از ۵٠ مهمان خارجی هم بناست از نمایشگاه بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق شعار عدالت فرهنگی در دولت مردمی امسال برای اولین بار نمایشگاه حضوری و مجازی توامان برگزار می‌شود تصریح کرد: کتاب‌های خریداری شده در نمایشگاه مجازی توسط پست رایگان ارسال می‌شود و برای ناشران هم بسته‌ها تا ٧۵ هزار تومان رایگان است و بیش از آن هم دارای تخفیف است. با همکاری بانک صادرات خدمات بانکی ارائه می‌شود. بن‌های طلاب، دانشجویان و اساتید هم امسال افزایش یافته است.

احمدوند با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب نشانه‌ای از غلبه دانش، بینش و زندگی بر مرگ و افسردگی است گفت: ناشران در سال گذشته ١١٣ هزار عنوان کتاب چاپ کردند که امیدواریم امسال با عنایت بیشتر این عدد رشد کند و مشکلات حوزه نشر برطرف شود.

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در پایان خاطرنشان کرد: کشور قطر مهمان ویژه نمایشگاه امسال است که در روزهای آتی پذیرای وزیر فرهنگ این کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه