اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد:

تاب آوری آبی استان یزد کاهش یافت/کاهش میزان ذخایر مخازن آب یزد

تاب آوری آبی استان یزد کاهش یافت/کاهش میزان ذخایر مخازن آب یزد
جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با تشریح وضعیت منابع آب استان گفت:متاسفانه کسری مخازن آب یزد به ۳۸۰ میلیون متر مکعب رسیده و از همه بخش ها انتظار می رود که مدیریت مصرف را به صورت ویژه ادامه دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمهدی جوادیان زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه کسری مخازن آب یزد به ۳۸۰ میلیون متر مکعب رسیده اظهار داشت: این مقدار کسری مخزن در سال آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ نشان دهنده کاهش میزان تاب آوری آبخوان هامی باشد و زمانی این اتفاق به وقوع می پیوندد که برداشت از آبخوان ها بیشتر از ورودی آنها(بارندگی ها)باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
وی ادامه داد:این اتفاق باعث می شود مخازن دچار شیب نزولی شده و علیرغم بارندگی های خوب، برگشت پذیری سفره به شکلی که در گذشته امکان پذیر نباشد.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد برداشت ۱۳۰ درصدی از منابع آب زیرزمینی بدلیل خشکسالی های مستمرو طولانی مدت را یکی از اساسی ترین آسیب ها به مخازن آبی استان دانست وابراز داشت:این برداشت های بی رویه سفره ها را آسیب پذیرتر از قبل کرده است بطوریکه در سال آبی ۹۶-۹۷ با بارندگی ۷۰ میلیمتر، کسری مخزن ۳۱۵ میلیون متر مکعب بوده ولی در سال آبی ۹۹-۱۴۰۰ با ۷۵ میلیمتر بارندگی، کسری مخزن به ۳۸۰ میلیون متر مکعب رسیده است.
,
 
,
 جوادیان زاده در پایان تصریح کرد: همه برنامه ریزی ها از طرف استان و وزارت نیرو بر مبنای تامین پایدار آب شرب می باشد تا انشاءلله با مدیریت کردن برنامه های سازگاری با کم آبی نیز تابستان پیش رو را بدون افت فشار یا قطعی آب پشت سر بگذاریم هرچند که بر صرفه جویی و مدیریت مصرف شهروندان نیز حساب ویژه ای بازکرده ایم.
,
 
,
انتهای پیام/ک
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه