اخبار داغ

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور در بندرعباس:

تامین و حفظ امنیت مردم، خط قرمز نیروی انتظامی است/ هرمزگان از استان‌های امن کشور است

تامین و حفظ امنیت مردم، خط قرمز نیروی انتظامی است/ هرمزگان از استان‌های امن کشور است
سردار اشتری با تاکید بر اینکه امروز، امنیت مردم خط قرمز ما است، گفت: تمام سعی و تلاش همکاران نیروی انتظامی استان هرمزگان، ارتقای این آرامش و امنیت در استان است و شاخص ها نشان دهنده این بوده که در تمام جرائم، اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای خوبی صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کل کشور صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مضاعف نیروی انتظامی هرمزگان و کسب موفقیت های خوب در استان اظهار کرد: بازدیدی از ستاد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان صورت گرفته و همچنین از دریابانی استان نیز انجام خواهد شد و طبق گزارشات واصل شده و نظارت های ستادی صورت گرفته، وضعیت استان خوب و مناسب است و توانسته اند با ظرفیت های در اختیار، بیشترین خدمت را برای مردم عزیز داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز، امنیت مردم خط قرمز ما است، افزود: تمام سعی و تلاش همکاران نیروی انتظامی استان هرمزگان، ارتقای این آرامش و امنیت در استان است و شاخص ها نشان دهنده این است که در تمام جرائم، اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای خوبی صورت گرفته است و پیشرفت های خوبی را در استان داشته اند.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین تصریح کرد: استفاده از نیروهای مجرب و آموزش دیده، حرفه ای و داشتن تجهیزات به روز و استفاده از فناوری‌های نوین و اقداماتی که صورت گرفته، همه و همه نشانگر این است که همکاران تلاش خوبی را به کار گرفته اند البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

سردار اشتری ادامه داد: در بازدید های انجام سده از کلانتری‌های شهر بندرعباس و گزارشاتی که از پلیس پیشگیری کل کلانتری ها به بنده ارائه دادند یکی از کارهای خوبی که در استان  صورت گرفته که این را در سطح کشور اجرایی خواهیم کرد و برخی از استان‌ها این اقدامات را انجام داده اند؛ ارسال پرونده الکترونیکی به مراجع قضایی است، به گونه ای که بیش از ۷۰ درصد پرونده ها به صورت الکترونیکی به مراجع قضایی ارسال شده که این امر هم سرعت و دقت همارکان ما را بالا می برد و هم در وقت همکاران و وسایل مورد نیاز صرفه جویی می کند و مردم نیز سریعتر پاسخ خودشان را دریافت می کنند .

وی در ادامه گفت: در حوزه مشاوره ها نیز بیش از ۸۰ درصد از پرونده هایی که به مراکز مشاوره و دوایر مشاوره ای ارجاع داده شده منجر به صلح شده است. بدین معنا کسانی که قصد دارند دعاوی خود را در مراکز انتظامی طرح کنند، قبل از تشکیل پرونده و ارجاع به دستگاه قضایی، طرفین دعاوی در این مراکز مشاوره حضور پیدا می‌کنند که اغلب ایتن پرونده ها به صلح می انجامد و نیاز به ادامه رسیدگی ها از طریق مراجع قضایی نیست. این نیز یک موفقیت خوبی بوده است. البته ما در کل کشور، آمار بالای ۷۰ درصد است که در استان هرمزگان ۸۴/۵ درصد است که رکورد خیلی خوبی را به دست آورده اند. امید است همچنان بتوانند در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام دهند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: نیروی انتظامی و دریابانی استان هرمزگان در حوزه مبارزه با مواد مخدر، کشفیات خوبی داشته اند به گونه ای که در این چند ماهه اخیر ، بیش از ده ها تن مواد مخدر و مقادیر بسیار بالایی از کالاهای مورد نیاز مردم و همچنین بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کشف کرده اند. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و از قاچاق سوخت و همچنین مواد مورد نیاز مردم پیشگیری شود. البته در این چند روز گذشته هم این کار با شدت بیشتری صورت گرفته است و کشفیات بسیار خوبی را داشته ایم.

سردار اشتری ادامه داد: بخش عمده‌ای از کالاهای مورد نیاز مردم  متاسفانه در داخل کشور احتکار شده است که بیش از این که از کشور شود در انبارها احتکار شده است که با اشراف و رصد صورت گرفته، همکاران ما موفق به شناسایی این انبار ها و برگرداندن کالاهای مورد نیاز به مردم شده اند. البته ما هنوز به سامانه‌های مورد نیاز دستیابی پیدا نکرده ایم یعنی بخشی از نیازمندی نیروی انتظامی؛ این است که کالای اساسی مورد نیاز مردم از محل تولید تا جایی که دراختیار مردم قرار می‌گیرد باید همه این مسیر را در سامانه داشته باشیم که وزارتخانه‌های مربوطه کمک خواهند کرد تا ما به این سامانه ها دسترسی پیدا کنیم. لذا دسترسی پلیس یه سامانه های تولید و توزیع کالاهای اساسی ضروری است و انتظار می رود سازمان های ذیربط در این زمینه اقدام عملی نمایند.

وی گفت: در موضوع گمرکات نیز پلیس حضور فعالی دارد البته همچنبن نیازمند زیرساخت ها و سامانه های لازم هستیم که آن هم باید در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد ولی با این حالت هم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و کشفیات خوبی هم در حوزه مواد مخدر پیش ساز ها در گمرکات و گلوگاه ها داشته اند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. همکاران بنده هم در دریابانی در نیروی انتظامی در اقصا نقاط کشور و استان، آماده ارائه خدمت به مردم عزیز و بزرگوار میهن اسلامی هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه تلاش نیروی انتظامی استان هرمزگان قابل تقدیر است، تاکید کرد: لذا دستگاه‌های ذیربط باید همکاری مضاعفی را با فرماندهی انتظامی استان و دریابانی داشته باشند. در اختیار قرار دادن بانک‌های اطلاعاتی و سامانه های مورد نیاز همکاران ما بدون شک می تواند تلاش ما را اثربخش تر کند و نتیجه بهتری داشته باشد.

سردار اشتری اضافه کرد: همکاران ما در روزهای گذشته با تلاش مضاعف خود، با کسانی که کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار کرده بودند برخورد کرده و کشفیات بسیار خوبی داشته اند. اگر ما اطلاعات بیشتری داشته باشیم قطعا اثرات بهتر و بیشتری داشته و مردم اثرات اقدامات ما را بیشتر حس خواهند کرد.

وی گفت: هرمزگان یکی از استانهایی است که ضریب امنیتی بسیار خوبی را دارد و جزو استان‌های امن کشور محسوب می شود که جا دارد از زحمات پلیس و همکاری بسیار خوب مردم استان هرمزگان تقدیر و تشکر کنم. هرمزگانی ها، پلیس را فرزندان خود می دانند و همکاری بسیار خوبی با پلیس دارند و هم امر سبب ارتقای امنیت در استان شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه