اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان:

اجرای عدالت و محرومیت‌زدایی گامی مهم جهت تحقق توسعه استان است/ رشد ۸ درصدی اقتصاد مهمترین سیاست سال جاری

اجرای عدالت و محرومیت‌زدایی گامی مهم جهت تحقق توسعه استان است/ رشد ۸ درصدی اقتصاد مهمترین سیاست سال جاری
مهرداد عرب اول گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و رشد هشت درصدی اقتصادی مهم ترین سیاست و اولویت سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در کمیته برنامه ریزی شهرستان دشتیاری بیان کرد: مدیریت پروژه ها و برنامه ریزی مطلوب برای تحقق امور از مهم ترین مباحثی است که می طلبد مورد توجه مسئولان شهرستان ها و استانی باشد.
 
وی افزود: سال گذشته مجموع منابعی که به استان ابلاغ شد۱۲ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان بود که چهارهزار و۵۶۴ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد که ۲ هزار و چهارصد و بیست میلیارد نقدی بود و از این مبلغ، حقوق ۲ هزار و هفتصد نیروی شاغل در طرح های عمرانی دستگاه ها پرداخت شد.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: این دوازده هزار میلیارد تومان در قالب سی و شش فصل و بالای هشتاد برنامه و دستگاه های اجرایی تقسیم و مدیریت شد.
 
وی گفت: برای سال ۱۴۰۱، دویست و شصد هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی کشور است که۷۵ هزار میلیارد تومان آن به سی و یک استان اختصاص دارد که حجم عمده آن یعنی صد و هشتاد و پنج هزار میلیارد تومان در اختیار وزارتخانه هاست که وظیفه دارند این اعتبارات را بین استان ها تقسیم کنند.
 
به گفته عرب اول، چهار هزار و ۷۰۰پروژه در استان وجود دارد که نمی توان به صورت تک تک بازدید کرد، اما پروژه های کلیدی و موثر شهرستان ها رصد و برای تکمیل آن با جدیت اقدام می شود.
 
وی ادامه داد: سیاست ما برای سال ۱۴۰۱ تکمیل پروژه های نیمه تمام است که باید در شهرستان ها نیز مورد توجه باشد تا به بهره برداری برسد و مردم بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: رشد هشت درصدی اقتصادی گام دومی است که مورد توجه ویژه قرار دارد، این تکلیفی قانونی است که باید به آن توجه و برای تحقق این مهم بر اساس ظرفیت های هر منطقه برنامه ریزی و تلاش کرد تا شاهد تحقق توسعه باشیم.
 
وی گفت: تشویق سرمایه گذاران و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از دیگر اولویت های این استان است، این افراد مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت، مشروط بر این که روی ظرفیت های منطقه فعالیت کنند.
 
عرب اول بیان کرد: امسال ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی در بودجه تعریف شده که به صورت نقدی به بخش های مختلف توسعه ای تخصیص پیدا می کند که سهم سیستان و بلوچستان به دلیل شاخص های محرومیت بیشتر از دیگر استان ها خواهد بود که این مهم با حساسیت پیگیری می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه