اخبار داغ

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه:

مراکز تزریق واکسن تا آخر اردیبهشت فعالیت می کنند/ واکسیناسیون علیه کرونا در کرمانشاه تعطیل نمی‌شود

مراکز تزریق واکسن تا آخر اردیبهشت فعالیت می کنند/ واکسیناسیون علیه کرونا در کرمانشاه تعطیل نمی‌شود
سارا شاه آبادی گفت: مراکز واکسیناسیون علیه کرونا در کرمانشاه تعطیل نمی‌شود و همچنان عملیات واکسیناسیون در خانه‌های بهداشت و پایگاه های سلامت شهری انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار  مرصادنیوز، اظهار داشت: خوشبختانه این روزها موارد بستری و مرگ و میر در اثر بیماری کرونا کاهش چشمگیری داشته است و دلیل این کاهش بدون‌شک انجام واکسیناسیون همگانی بر علیه بیماری است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: البته تزریق نوبتهای یادآور کرونا می تواند به این کاهش کمک کند چرا که حدود ۴ تا ۶ ماه پس از تزریق آخرین نوبت واکسن ایمنی ناشی از تزریق در بدن افراد کاهش پیدا می کند و اگر نوبت یادآور تزریق نشود ممکن است در فصول سرد سال مجددا آمار موارد ابتلا به بیماری افزایش داشته باشد.

شاه آبادی گفت: بر این اساس به افراد بالای ۱۸ سال توصیه اکید داریم که اگر سه ماه از تزریق نوبت دوم آنها گذشته برای تزریق نوبت سوم اقدام کنند و افراد بالای ۸۰ سال و افرادی که بیماری زمینه ای دارند نیز در صورتی که ۴ تا ۶ ماه از تزریق نوبت سوم آنها گذشته حتماً نوبت چهارم را نیز دریافت کنند تا ایمنی لازم بر علیه بیماری در بدنشان ایجاد شود.


وی خاطر نشان کرد: با توجه به پوشش بالای واکسیناسیون نوبت اول و دوم در سطح استان و کاهش بار مراجعه، مراکز تجمیعی واکسیناسیون تعطیل شدند و تنها چهار مرکز در شهر کرمانشاه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری فعالیت می کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر مرکز ۹ دی در حافظیه، مرکز تربیت در خیابان منزه، دانشکده بهداشت جنب بیمارستان فارابی و مرکز امام علی(ع) در شهرک جهاد نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام می کنند.

وی افزود: این مراکز تا پایان اردیبهشت ماه فعال هستند اما با تعطیل شدن این مراکز واکسیناسیون علیه کرونا تعطیل نمی‌شود و همچنان عملیات واکسیناسیون در خانه‌های بهداشت و پایگاه های سلامت شهری انجام می شود.

شاه آبادی بیان گفت: روستائیان متقاضی واکسن کرونا می توانند به خانه های بهداشت مراجعه کنند و در شهر ها نیز به نزدیک‌ترین پایگاه محل سکونت خود مراجعه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه