اخبار داغ

فرمانده سپاه ثارالله استان در دیدار با استاندار کرمان:

۱۵ قرارگاه در سپاه استان به منظور جلوگیری از موازی کاری فعالیت می‌کند/ تا پایان سال ۱۴۰۲ به وضعیت قابل قبولی در حوزه آب کرمان می رسیم

۱۵ قرارگاه در سپاه استان به منظور جلوگیری از موازی کاری فعالیت می‌کند/ تا پایان سال ۱۴۰۲ به وضعیت قابل قبولی در حوزه آب کرمان می رسیم
سردار حسین معروفی گفت: در استان کرمان حدود ۱۵ قرارگاه داریم که عمده ماموریت های سپاه و بسیج عمدتا در قالب این قرارگاهها انجام می شود که از موازی کاری و جزیره ای عمل کردن جلوگیری می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سردار حسین معروفی ظهر امروز در دیدار با محمد مهدی فداکار استاندار کرمان با بیان اینکه معاونت اجتماعی، معاونت فرهنگی، جانشین ستاد اقشار، اقشار مختلف بسیج از جمله اصناف، کارگری  در این جلسه حضور دارند که این معاونت ها بیشتر درگیر کار با استانداری هستند، گفت: نزدیک به دو سال و نیم رویکرد پایگاه های مقاومت در سراسر استان تغییر کرده است و برنامه ها از بالا به پایین نیست، مثلا برنامه های پایگاه های مقاومت قلعه گنج با رفسنجان متفاوت، به تناسب اقلیم و منطقه است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: سه کار عمیق فرهنگی که رهبر انقلاب تاکید داشتند راهیان نور، اردوهای جهادی و نظام تربیتی صالحین است و نظام تربیتی در تمامی سطوح سنی خواهر و برادر کار می کند که در رأس آن نماینده ولی فقیه در استان است.

وی بیان کرد: در استان کرمان حدود ۱۵ قرارگاه داریم که عمده ماموریت های سپاه و بسیج عمدتا در قالب این قرارگاهها انجام می شود که از موازی کاری و جزیره ای عمل کردن جلوگیری می‌کند.

این مقام مسئول افزود: یکی از قرارگاه ها در حوزه مسکن است که در این راستا همانند اطلس آبی که در استان طراحی شده است و یک اطلس نیز وضعیت مسکن روستایی را مشخص می کند و طبق آن کار انجام خواهد شد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه هفت اولویت در استان تعیین کرده ایم، اظهار کرد: گروه جهادی را وارد استان می کنیم که آورده داشته باشد؛ مثلا گروه جهادی از اصفهان ۵۰ مسکن در ریگان ساخته است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: اولین اولویت آب است، اول آب شرب و دوم آب کشاورزی که در این حوزه دولت به تنهایی نمی تواند ورود کند و واقفین و خیرین را باید پای کار بیاوریم؛ استفاده از توانمندی مردم، گروههای جهادی و دولت همه با هم در این حوزه ورود کنند.

وی گفت: از پایان فروردین ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۰، ۳۴۰ روستا را آبرسانی کرده ایم و تا ۳ خرداد ۴۰۹ روستا تمام می شود که ۱۶۷ هزار نفر در قالب این قرارگاه آبرسانی می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اولویت دوم بهداشت است، افزود: ۳۵۰۰ سرویس بهداشتی و حمام در این دو سال ساخته ایم.

سردار معروفی با بیان اینکه اولویت سوم اشتغال خرد خانگی است، ابراز کرد: چرا باید درآمد استان کرمان در بانک های عامل استان تهران سرمایه گذاری شود؟ با رسوب این پول می توان اشتغال ایجاد کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: اولویت بعدی مسکن است؛ برخی محرومین در استان عضو هیچ رده حمایتی نیستند و ما در این زمینه آمادگی داریم و الان شروع کرده ایم در استان نیازمندترین افراد را در استان پیدا می کنیم و در این عرصه بسیج و گروه های جهادی را پای کار می آوریم.

وی افزود: اولویت پنجم حاشیه شهر کرمان است؛ چرا که حاشیه شهر خاستگاه دشمن است اول باید از توسعه حاشیه جلوگیری کرد و سپس آن را ساماندهی کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اولویت ششم خدمات اجتماعی در حوزه کمک مؤمنانه و جهیزیه است، اظهار کرد: ۶۲ هزار خانوار را شناسایی کرده ایم و بین ۱۰ تا ۱۲ بار بسته معیشتی بین خانواده ها توزیع کردیم که این حرکت در استان قرارگاهی است و در توزیع جهیزیه با ۲۵ میلیون تومان یک زوج جوان را خانه بخت می فرستیم که تمام اجناس ایرانی است.

سردار معروفی ادامه داد: اولویت بعدی فرهنگی است که در دولت سازندگی و اصلاحات فرهنگ رها شد و دولت سازندگی سرگرم ساخت و ساز شدند و فرهنگ را رها کردند؛ این در حالی است که به خاطر مشکلات معیشتی و اقتصادی نباید مبحث فرهنگی را فراموش کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: در حوزه طرح شهید سلیمانی و موضوع کرونا تمام توان سپاه پای کار آمد که استان کرمان جز استان های برتر در کشور در این طرح بودیم.

وی بیان کرد: در استان کرمان ۸۰ سوله ورزشی را به قرنطینه ۲۰۰۰ نفر اختصاص دادیم و اولین استانی که پیشنهاد داد طرح واکسیناسیون کرونا مانند فلج اطفال انجام شود کرمان بود که ۲۲ هزار بسیجی داوطلب در این موضوع کار کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در موضوع آب که ۴۰۹ روستا را انجام می دهیم؛ سال آینده ۴۶۶ روستا با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام آبرسانی می شوند و علاوه بر این آبرسانی به ۶۳ روستا را سپاه حضرت رسول تهران بزرگ انجام می دهد و ۱۰۲ روستا با همت واقف انجام می شود و ۴۰ روستا هم سپاه انحام خواهد داد که به طور کلی مشکل آبرسانی تقریبا ۶۷۱ روستا مرتفع می شود و بنابراین تا پایان سال ۱۴۰۲ به وضعیت قابل قبولی در حوزه اب می رسیم.

سردار معروفی افزود: ۲۲ قشر داریم به این معنی هر اداره کل یک قشر دارد و هم تراز روسای سازمان های دولتی، روسای اقشار هستند و در قشر مهندسین کشاورزی اصرار ما بر کار علمی است و در بسیج صنعت و کارگری و کشاورزی در استان کرمان بسیار حساس هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان جنوب استان کرمان ۷۰۰ هزار تن پیاز کاشت شد در دو سال گذشته که کاملا بی تدبیری بود؛ بررسی های ما نشان داد ۱۷ درصد خرد مالک بود و اینها باید مدیریت شود و کشت جایگزین باید انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در خدمات دهی خط کش گذاری قومی، سیاسی و مذهبی نداریم؛ ما انقلاب را با مردم می شناسیم و سپاه جان پناه مردم، انقلاب و رهبری است، گفت: ما در دولت قبل تمام توان را گذاشتیم در این دولت هم همه استعداد و نیروی انسانی سپاه و بسیج را در هر حوزه ای که احساس نیاز کنید، به کمک می آوریم و ما دنبال تزریق امید به جامعه هستیم و می خواهیم مشکلات مردم حل شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حوزه انتقال آب خلیج فارس پیمانکاری در اختیار قرارگاه خاتم است، خاطر نشان کرد: دولت قبل این کار را از سال ۹۵ تعطیل کرده است و دولت پای کار بیاید این مشکل یکساله حل می شود من هم به عنوان ناظر پای کار می ایستم.

سردار معروفی عنوان کرد: گهرزمین شده به عنوان معین شهرستان منوجان چه کاری انجام می دهند؟ قالی بافی! قالی بافی چه ربطی به منوجان دارد؟در جریان سیل چرا کسی سراغ گهرزمین و مس نرفت تا سیل بند بزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه