اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان:

نظارت بر بیش از ۶ میلیون کیلوگرم گوشت دام سنگین در کشتارگاه ها/ ۲۷ تن لاشه ضبط شد

نظارت بر بیش از ۶ میلیون کیلوگرم گوشت دام سنگین در کشتارگاه ها/ ۲۷ تن لاشه ضبط شد
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در مورد طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی تخصصی، دام پزشکی استان اصفهان توضیحاتی داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام موحدی در گفت و گو باخبرنگار صاحب نیوز؛ اظهار کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی تخصصی، دام پزشکی استان اصفهان از ۱۴ اسفند ماه سال گذشته شروع شد و تا چهاردهم اردیبهشت امسال (پایان ماه مبارک رمضان) ادامه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز؛,

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در این طرح ۶۷ اکیپ سیار و ثابت با فعالیت بیش از ۹۰ نفر کارشناس متخصص در حوزه بهداشت فراورده های خام دامی و دام پزشکی انجام شد.

,

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: نظارت ها در دو سطح و در کشتارگاه ها و همچنین در بخش عرضه و انبارها، سردخانه و مراکز قطعه بندی بوده است.

,

*نظارت بر بیش از ۱۲ میلیون کیلوگرم گوشت دام سبک در کشتارگاه ها

, *نظارت بر بیش از ۱۲ میلیون کیلوگرم گوشت دام سبک در کشتارگاه ها, *نظارت بر بیش از ۱۲ میلیون کیلوگرم گوشت دام سبک در کشتارگاه ها,

موحدی عنوان کرد: در بخش کشتارگاه در حوزه نظارت بر گوشت استحصالی از دام سبک مانند بره، بز و بزغاله بیش از ۱۲ میلیون کیلوگرم، نظارت بر گوشت استحصالی در کشتار گاه ها از دام سبک انجام شده است.

,

وی افزود: در حوزه دام سنگین نظارت های تخصصی بهداشتی بر بیش از شش میلیون کیلو گرم گوشت استحصالی از کشتار دام های سنگین انجام شد.

,

موحدی بیان کرد: همچنین نظارت بر بیش از ۱۱۱ هزار کیلوگرم گوشت  شتر استحصالی در کشتارگاه ها در این طرح انجام شد.

,

شهرام موحدی با اشاره به پیک مصرف گوشت طیور که در دوماهه اجرای این طرح بوده است، عنوان کرد: در کشتارگاه های طیور، بیش از ۱۴ میلیون قطعه طیور در استان اصفهان در این دو ماه کشتار شد که این میزان کشتار قابل توجه بود و در این مدت بیش از ۳۶  میلیون کیلوگرم گوشت استحصالی از کشتار این طیور بود.

,

*27 تن لاشه ضبط شد 

, *27 تن لاشه ضبط شد , *27 تن لاشه ضبط شد ,

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: حاصل این نظارت ها حدود ۲۷ تن وزن لاشه های ضبطی انواع دامی بوده  و ۱۴۰ تن وزن لاشه های ضبطی طیور بوده است.

,

, ,

*در مدت طرح کار بسیار سنگین و شبانه روزی انجام شد

, *در مدت طرح کار بسیار سنگین و شبانه روزی انجام شد, *در مدت طرح کار بسیار سنگین و شبانه روزی انجام شد,

 

,

وی افزود: این نظارت ها باعث شد گوشت هایی که از لحاظ بهداشتی تاییدیه ندارند، سر سفره مردم قرار نگیرد و به سلامت مردم لطمه ای وارد نشود و مانع ایجاد مشکلات بهداشتی و در پی آن باعث شد که تخت های بیمارستانی به خاطر مشکلات مختلف در این زمینه اشغال نشود.
موحدی بیان کرد: در حوزه بازدیدها، در سطح عرضه، انبارها و سردخانه ها و مراکز قطعه بندی و بسته بندی بیش از ۱۱هزار و ۱۳۱ مورد بازدید انجام شد که در این دو ماه  کار بسیار سنگین و شبانه روزی بود.

,
,

*۳۸ تن فرآورده به صورت کامل معدوم شد

, *۳۸ تن فرآورده به صورت کامل معدوم شد, *۳۸ تن فرآورده به صورت کامل معدوم شد,

موحدی خاطرنشان کرد: در نظارت ها در مدت این طرح یک هزار و ۱۳۴ مورد غیر بهداشتی وجود داشت، که ۶۶ تن فراورده را ضبط که بعد از بررسی ۳۸ تن از آن معدوم و کامل از چرخه مصرف حذف شد، تا مشکلی برای سفره مردم ایجاد نشود.
موحدی ادامه داد: تعداد ۸۴ مورد به خاطر تخلف زیاد و یا تکرار تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد که  امیدواریم مراجع قضایی مثل همیشه با رای قاطعانه با متخلفان برخورد کنند.

,
,

, ,

* خط قرمز حوزه دامپزشکی سلامت سفره مردم است

, * خط قرمز حوزه دامپزشکی سلامت سفره مردم است, * خط قرمز حوزه دامپزشکی سلامت سفره مردم است,

شهرام موحدی بیان کرد: حجم کاری که در این دو ماه انجام شد بیش از ۴۹ هزار نفر ساعت و یک کار شبانه روزی بود و خوشحال هستیم که حوزه دامپزشکی توانسته در این مدت سهم خود را در حوزه سلامت ایفا کند.
وی گفت: البته در طول سال بحث های نظارت  بهداشتی بر فراورده های خام دامی، مبارزه  با بیماریهای مشترک، مبارزه با بیماری های انواع دام و طیور در طول سال انجام می شود تا بتوانند فراورده های خوبی تولید و نظارت ها به صورت مستمر انجام می شود.

,
,

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان عنوان کرد: خط قرمز حوزه دامپزشکی سلامت سفره مردم است و نقش بی بدیلی حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه هم  از نظر سلامت فراورده های دامی و هم از  لحاظ مبارزه با بیماری های مشترکی مثل هاری، سیاه زخم و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وتب مالت دارد هر چند که این تلاش ها خیلی پیدا نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه