اخبار داغ

نماینده مردم دامغان:

حذف ارز ترجیحی دست رانت‌خواران را قطع می‌کند/ تصمیم سرنوشت‌ساز دولت باید حمایت شود

حذف ارز ترجیحی دست رانت‌خواران را قطع می‌کند/ تصمیم سرنوشت‌ساز دولت باید حمایت شود
علی اکبر علیزاده گفت: دشمن قطعا از اینکه دست یک عده رانت خوار از منابع مردم قطع شود ناراحت و به دنبال آن است که اختیار بازار را از دست دولت بگیرند فلذا اجرای درست این مهم نیازمند همراهی و پشتیبانی مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه متاسفانه ارز ترجیحی میراث شوم دولت روحانی بود، گفت: این ارز همانند هروئینی کشنده مردم ایران را معتاد کرده بود و  هیچکس از دولت قبل مسئولیت آن را برعهده نمی گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

علیزاده در ادامه تاکید کرد: ارز ترجیحی آنقدر مهلک بود که تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری همگی متفق القول  در این موضوع هم عقیده بودند که باید این ارز حذف یا اصلاح شود.

,

نماینده مردم دامغان اذعان کرد: این سیاست اقتصادی دولت گذشته نه تنها نتوانست به یکی از مهم ‌ترین اهداف خود یعنی کنترل قیمت کالاهای اساسی دست یابد بلکه نتایجی فاجع آوری چون ایجاد رانت و تضعیف تولید داخل را به همراه داشت.

,

بنا به گفته علیزاده دولت گذشته به ظاهر این ارز را برای معیشت مردم ایجاد کرد، اما در عمل نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار از پول ملت را  در زمان اوج بی پولی  به کام غارتگران و دلالان ریخت و ۲۰۰هزار میلیارد تومان رانت نصیب آنها کرد.

,

علیزاده خاطر نشان کرد: دولت روحانی رکورد دار متورم زا ترین دولت در طول سال های پس از انقلاب اسلامی بوده است و در این دوران تورم سالانه بالای ۵۰ درصد و تورم نقطه به نقطه نزدیک به  ۱۰۰درصدی را شاهد بوده ایم.

,

عضو خانه ملت هدف از اصلاحات ارزی دولت سیزدهم را رساندن یارانه به دست مصرف کننده واقعی دانست و افزود: افزایش قیمت ها در این روند امری بدیهی است چون ارز آنها آزاد می شود ومابه التفاوت آن از طریق یارانه به مردم پرداخت می شود و فلذا مدیریت مصرف در اختیار خانوارها قرار می گیرد.

,

بنا به گفته نماینده مردم دامغان با این روش و جراحی اقتصادی دولت مردمی آرامش به بازار برمی گرددو هر روز شاهد افزایش ناگهانی و بی جهت کالاها نخواهیم بود.

,

وی درنهایت ابراز کرد: دشمن قطعا از اینکه دست یک عده رانت خوار از منابع مردم قطع شود ناراحت و به دنبال آن است که اختیار بازار را از دست دولت بگیرند فلذا اجرای درست این مهم نیازمند همراهی و پشتیبانی مردم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه