اخبار داغ

جانشین فرمانده سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان مطرح کرد:

فعالیت ۱۲۸۱ گروه جهادی در استان زنجان/ سپاه در حال آبرسانی به ۵۷ روستای استان زنجان است

فعالیت ۱۲۸۱ گروه جهادی در استان زنجان/ سپاه در حال آبرسانی به ۵۷ روستای استان زنجان است
جانشین فرمانده سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار گروه جهادی در سطح کشور سازمان دهی شده اند، گفت: در استان زنجان نیز یک هزار و ۲۸۱ گروه جهادی تخصصی و عمومی سازماندهی شده و این گروها دارای شناسه سازندگی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سردار ابوالفضل طهماسبی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه استانی اشراق زنجان اظهار داشت: بعد از ادغام جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی در ارائه خدمات رسانی به روستاها خلا ایجاد شد، اما در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل بسیج سازندگی برای کمک به سازندگی روستاها و محرومیت‌زدایی تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر فعالیت تمام اقشار بسیج برای خدمت رسانی مرمم تاکید داشتند و همین امر سبب شد تا بسیج سازندگی خدمات بسیار ارزنده و ارزشمندی را ارائه دهد.

,

جانشین فرمانده سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه بسیج سازندگی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد، گفت: یکی از این عرصه‌ها مدیریت حرکت‌های جهادی است، در این عرصه راه اندازی و سازماندهی گروه‌های جهادی انجام می شود و به لطف خداوند بیش از ۷۰ هزار گروه جهادی در سطح کشور سازمان دهی شده و در استان زنجان نیز یک هزار و ۲۸۱ گروه جهادی تخصصی و عمومی سازماندهی شده اند و این گروه‌ها دارای شناسه سازندگی هستند.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های دیگر مدیریت جهادی است، خاطر نشان کرد: به طور میانگین ۵۰ هزار نفر از جهادگران در عرصه‌های مختلف به صورت جهادی حضوری می‌یابند و اردوهای مختلفی نیز کنار این امر انجام می‌گیرد. با این وجود اردوی طرح هجرت ۳ برای دانش آموزان در تعطیلات تابستان برگزار خواهد شد.

,

سردار طهماسبی با بیان اینکه یکی دیگر از عرصه‌ها، مدیریت فنی و محرومیت زدایی است، ابراز داشت: در این راستا جهادگران در اجرای عملیات عمرانی، آبرسانی (کشاورزی و شرب)، احداث و مرمت مخزن، انتقال آب در روستاها، آبخیزداری، مسکن محرومان، مدارس، خانه بهداشت، ساماندهی مزار شهدا، راه ها، پل های روستاها، طرح‌های فرهنگی و ورزشی اقدامات موثری انجام داده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: بسیج در مدیریت اقتصاد مقاومتی نیز پای کار است و در سطح استان ۵۸۶ صندوق با ۲۴ هزار و ۲۲۸ عضو ایجاد شده است که مردم می‌توانند از این صندوق‌‎ها وام‌های مختلفی دریافت نمایند.

,

جانشین فرمانده سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بسیجیان در اشتغال و مشاغل خرد فعالیت دارند، بیان کرد: تعاونی‌های اشتغال زا نیز برای ایجاد شغل، کسب درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی ایجاد می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه تمام اقدامات در حوزه محرومیت زدایی با همکاری سایر ارگان‌ها انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر در ۵۷ روستا عملیات تامین آب شرب در حال انجام است از جمله در روستاهای گیلانکشه، تشویر و دستجرده طارم؛ گوجه‌قیا زنجان، پری ماهنشان بسیج و سپاه در حال انجام عملیات آبرسانی است.

,

سردار طهماسبی با بیان اینکه قانون مصوب کرده که سپاه و بسیج می‌تواند در اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی ورود یابد، تصریح کرد: در یک مثال در زمینه آبرسانی به روستاها طرح و نقشه لازم توسط آب و فاضلاب ارائه می‌شود و عملیات عمرانی توسط سپاه انجام می‌گیرد.

,

وی بیان کرد: با اینکه آب و فاضلاب در یکی از روستاها برای اجرای عملیات آبرسانی مناقصه برگزار کرد اما به دلیل شرایط و دسترسی سخت هیچ شرکتی در مناقصه شرکت نکرد اما سپاه به این امر ورود یافت و توانست در صعب‌العبورترین مکان‌ها اقدام به حفر کانال و انتقال لوله آب شرب نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه