اخبار داغ

نماینده مردم تهران در مجلس:

قدرت خرید مردم با حذف ارز ترجیحی افزایش می‌یابد

قدرت خرید مردم با حذف ارز ترجیحی افزایش می‌یابد
اقبال شاکری گفت: با حذف ارز ترجیحی قدرت خرید مردم افزایش پیدا می‌کند و بازار و شورای رقابت، قیمت را تعیین خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: منافع حاصل از ارز ترجیحی به دست مردم نمی‌رسید و همه اقتصاددانان و کارشناسان بر همین موضوع تأکید داشتند.

وی افزود: ارز ترجیحی در صورتی باید حفظ می‌شد که نظام توزیع و تحویل صحیح باشد و مورد رصد قرار بگیرد اما طی سالیان گذشته اثبات شده که چنین اتفاقی رخ نداده و نظارت بر آن تقریباً امکان‌پذیر نبوده و کالای وارد شده توسط ارز ترجیحی یا به دست مصرف‌کننده نمی‌رسید و یا اینکه صادر می‌شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به خاطر جلوگیری از مفاسد و رانت‌های حاصل از ارز ترجیحی دولت به این نتیجه رسیده باید ارز ترجیحی را که کنترل‌پذیر نیست، حذف کند.

شاکری گفت: با حذف ارز ترجیحی قدرت خرید مردم افزایش پیدا می‌کند و بازار و شورای رقابت، قیمت را تعیین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ به حذف یا عدم حذف ارز ترجیحی اشاره نشده است، اظهار داشت: بلکه آنچه که ما گفته‌ایم این است که دولت با ارز ترجیحی کار خود را ادامه دهد و هرزمان که احساس کرد می‌تواند ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند و از معیشت مردم حمایت کند، حذف آن را کلید بزند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: التهابی که اکنون در بازار ایجاد شده، کوتاه‌مدت است و به زودی فروکش خواهد کرد و دولت باید این دوره را مدیریت کند تا به معیشت مردم لطمه وارد نشود، اما باید همه ما به دولت کمک کنیم تا از این دوران گذار سریع‌تر گذر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه