اخبار داغ

نویسنده و پژوهشگر سیاسی:

اصلاحات اقتصادی موردنظر دولت، باید سال‌ها قبل انجام می‌شد/ بانیان وضع موجود نمی‌خواهند کاری برای مردم انجام شود

اصلاحات اقتصادی موردنظر دولت، باید سال‌ها قبل انجام می‌شد/ بانیان وضع موجود نمی‌خواهند کاری برای مردم انجام شود
غضنفری گفت: بانیان وضع موجود وقتی می‌بینند دولت جدید دارد اقداماتی را به نفع مردم انجام می‌دهد، طبعا برایشان قابل تحمل نیست و به دولت حمله می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، کامران غضنفری نویسنده و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: اوضاع اقتصادی که ما امروز شاهد آن هستیم ناشی از عملکرد غیرقابل دفاع دولت گذشته است و این واقعیت امروز بر کسی پوشیده نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: طی هشت سالی که دولت روحانی بر سر کار بود به انحاء مختلف به اقتصاد کشور ضربه زدند به طوری که حتی قراردادهایی که با برخی کشورها منعقد کرده بودند به گونه‌ای بود که دست و پای کشور را برای توسعه و پیشرفت اقتصادی بسته بودند.

,

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: به عنوان مثال، توافق پاریس که معصومه ابتکار معاون وقت رئیس‌جمهور، ایران را به آن ملحق کرده بود عملا جلوی گسترش نیروگاه‌ها را در داخل کشور می‌گیرد؛ یا مثلا زنگنه وزیر نفت دولت گذشته به صراحت اعلام می‌کند که با توسعه پالایشگاه ها مخالف است.

,

غضنفری خاطرنشان کرد: لذا برخی از اقدامات و تصمیمات دولت قبل به قدری علیه منافع ملی بود که حتی این احتمال را هم می‌دهیم که برخی از آن‌ها شاید واقعا هدف‌شان عقب نگه داشتن کشور بوده است.

,

وی با اشاره به هجمه‌های گسترده حامیان دولت قبل به رئیس‌جمهور عنوان کرد: بانیان وضع موجود وقتی می‌بینند دولت جدید دارد اقداماتی را به نفع مردم انجام می‌دهد، طبعا برایشان قابل تحمل نیست که مردم ببینید دولت آن‌ها هشت سال سر کار بود و به اندازه هشت ماه این دولت حاضر نشد به نفع مردم کاری انجام دهد لذا تصمیم گرفته‌اند تا می‌توانند به دولت هجمه کنند.

,

تحلیلگر سیاسی بیان کرد: البته مردم این تفاوت‌ها را می‌بینند و متوجه می‌شوند که فرق دارد بین رئیس‌جمهوری که حتی وزرای دولت خودش هم شش ماه به شش ماه نمی‌توانستند او را ملاقات کنند و رئیس‌جمهوری که هر هفته با گروه های مختلف مردمی دیدار دارد.

,

غضنفری تأکید کرد: اصلاحات اقتصادی که امروز دولت در شرایط بسیار سخت در حال اجرای آن است، موضوعی است که سال‌ها قبل و در زمان دولت روحانی می‌بایست اجرا می‌شد اما چون دولت گذشته چون می‌دانست که نفع این نوع اقدامات به طبقه محروم و متوسط جامعه و به طور کلی عموم مردم است و طبقه مرفه به هر حال قدری متضرر می‌شود، حاضر نشد آن را اجرا کند.

,

وی تصریح کرد: به هر حال دولت هر ساله یارانه‌های کلانی را می‌پردازد که از این مبالغ کلان، بخش کمی از آن به مردم می‌رسد و بخش قابل توجهی به جیب دلالان و دولت‌های همسایه می‌رود؛ لذا دولت سیزدهم اصلاح این روند را آغاز کرده است.

,

پژوهشگر سیاسی یادآور شد: البته ممکن است که در کوتاه‌مدت مشکلات و ناهماهنگی‌ها و نارسایی‌هایی هم به وجود بیاید اما این‌ها به تدریج برطرف خواهد شد و نتایج درازمدت آن به نفع مردم خواهد بود.

,

غضنفری ادامه داد: مخصوصا اگر دولت در قدم بعدی به سراغ بانک‌ها هم برود و آن‌ها را از بنگاهداری منع کند -هرچند از نظر آیین نامه‌ای این کار را کرده‌اند اما در عمل باید اجرایی شود- که این یک قدم بزرگ مهمی خواهد بود.

,

وی گفت: اقدام دیگری که لازم است انجام شود گرفتن مالیات از خانه‌های خالی است که آن هم بخش عمده‌ای‌اش ظاهرا مربوط به همین بانک‌ها است که اگر این اقدام هم به طور جدی پیگیری شود درآمد خوبی برای دولت و مردم خواهد داشت و بازار مسکن را هم تعدیل خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه